beantwoord

Hoe kom ik in Millau (FR)

• 12 maart 2014
  • 12 reacties
  • 1308 Bekeken

Ik moet op 27 juni naar Millau in frankrijk. en ik wil instappen of in Sittard of Luik of Brussel maar als ik op ns highspeed kijkt zie ik bij millau een telefoon icoontje staan dus ik naar klantenservice van nshighspeed gebeld maar daar konden ze mij ook niet helpen...
Heb ik op sncf.fr gekeken maar daar kan ik ook niet boeken naar Millau.
kan iemand mij helpen
icon

Beste antwoord door Ramon NS 13 maart 2014, 15:02

Dag Tom, wij hebben via Facebook ook al contact hierover gehad. Via deze link is het mogelijk om je reis te plannen: http://www.nshispeed.nl/nl/internationale-treinplanner De tip van DPu2002 is inderdaad erg goed. De reisplanner laat het nu nog niet toe om de reis al zo ver in de toekomst te plannen. Tickets kun je eventueel ook telefonisch boeken via 0900-9296. Groet, Ramon
Bekijk origineel

12 reacties

Meestal lukt het via de website van Deutsche Bahn wel, maar dat lukt ook in dit geval niet. Tickets naar bijvoorbeeld Montpellier of Lyon zijn wel te koop via NS Hispeed. Je kunt daarbij aanvullend een ticket naar Millau kopen via SNCF. Gezien de reistijd en de tarieven die gehanteerd worden, kun je er volgens mij beter voor kiezen om het vliegtuig te pakken.
hmmm okee bedankt.... ik zit dan ook met max aantal kilo bagage en aangezien ik voor 2 maanden wegga is dat veel XD
Vanaf Brussels Airport vlieg je met Easyjet voor 50 euro naar Toulouse en daarbij kost elke koffer 17 euro. Dan moet je nog zorgen dat je van Toulouse naar Millau komt. Wellicht een optie om te onderzoeken, maar misschien heeft iemand anders nog een betere tip!
Treinreiswinkel al geraadpleegd? Ik hoor daar goeie verhalen over.
Via de site van de Deutsche Bahn krijg ik keurig verbindingen met Millau t/m 13 juni 2014.
Na die datum geeft die reisplanner het op; ik vermoed dat dat te maken heeft met zomerdienstregelingen die hier en daar dan wellicht van kracht worden.
Ik maak me sterk als je tot 13 juni met de trein naar Millau kunt, dat dat ook na die datum kan, maar dat daarvoor de dienstregelingen nog niet bekend zijn.

Omdat het ingeven van Sittard als vertrekstation inhield dat de reisplanner je vrolijk naar Schiphol liet reizen, je daar in de Thalys stopte richting Parijs, ben ik bijgevoegd voorbeeld - voor het idee - maar uitgegaan van Luik.

Gewoon om je een idee te geven van de reisroute als bijlage dus een screendump.

Ik heb het ook opgezocht en werd vanuit Sittard richting Aachen HBF gewezen waar je de Thalys naar Paris Nord kan pakken.
Ja, Hans en DPu2002, dat klopt allemaal wel, maar dan is het nog steeds niet mogelijk tickets te boeken voor die treinreis, waar het Tom uiteindelijk om gaat.
Dat heeft te maken met het feit dat deze datum te ver in de toekomst ligt. Bij NS Hispeed kun je tot 3 maanden vooruit kijken. Ik zou het advies geven aan de topicstarter om 27 maart nog eens te kijken.
Dat is onzin, ook voor bijvoorbeeld volgende week is de betreffende reis niet te boeken via de website van DB.
Dat mag jij onzin vinden. Via treinreiswinkel kun je boeken maar nog niet op boven genoemde datum.

___

Aanvraag niet geslaagd
Er zijn geen treinen gevonden die volledig aan uw reiswensen beantwoorden.

Gelieve uw aanvraag aan te passen (bv. door meer overstappen toe te laten, of door een ander vertrek- of aankomststation te kiezen). Indien uw aanvraag een reis in een verdere toekomst betreft, is het ook mogelijk dat de dienstregelingen van de gewenste trein(en) nog niet bekend zijn.

Andere mogelijkheid: uw vertrek- of aankomststation werd niet herkend. Zorg ervoor dat u uw station correct selecteert in de invullijst van mogelijke stations.
_____

Stel je de datum een maand eerder in dan krijg je reisgegevens.

Nou even niet inhoudelijk naar deze reis kijken. Gaat om het idee dat het mogelijk is.
Het is wellicht makkelijker om in dit geval de tickets voor elk stuk los te boeken.

- 1 ticket voor Sittard-Aachen (NS kaartautomaat)
- 1 ticket voor Thalys & TGV bij SNCF
- 1 ticket voor Montpellier-Millau, te kopen aan het loket of automaat in Parijs of Montpellier

Let ook goed op, momenteel rijd er een bus tussen Montpellier en Millau wegens werkzaamheden, en in Frankrijk kan dat best lang duren, dus vraag hiernaar bij het loket. Ook gaan de treinen niet elk half uur zoals in NL, maar soms zelfs maar 2x per dag, dus van tevoren even in de reisplanner kijken.
Dag Tom, wij hebben via Facebook ook al contact hierover gehad. Via deze link is het mogelijk om je reis te plannen: http://www.nshispeed.nl/nl/internationale-treinplanner De tip van DPu2002 is inderdaad erg goed. De reisplanner laat het nu nog niet toe om de reis al zo ver in de toekomst te plannen. Tickets kun je eventueel ook telefonisch boeken via 0900-9296. Groet, Ramon

Reageer