beantwoord

Hoe kom ik met het openbaar vervoer in belgie?

• 4 maart 2014
  • 3 reacties
  • 3887 Bekeken

We willen met een groep vrienden naar belgie met het openbaar vervoer op vrijdag 14 maart. Nou vraag ik me wat af wat is de snelste manier? We willen om 17 uur in turnhout zijn en we willen om 19 uur weer terug richting amersfoort. Ik hoor graag van iemand
icon

Beste antwoord door Anonymous 4 maart 2014, 17:55

We willen met een groep vrienden naar belgie met het openbaar vervoer op vrijdag 14 maart. Nou vraag ik me wat af wat is de snelste manier? We willen om 17 uur in turnhout zijn en we willen om 19 uur weer terug richting amersfoort. Ik hoor graag van iemand

Voor internationale treinreizen kun je het beste contact opnemen met NSHispeed (www.nshispeed.nl).

Daar staat ook een reisplanner voor internationale reizen.

Een uitgebreide(re) internationale reisplanner staat ook op de website van de Deutsche Bahn.

Hardop denkend vraag ik me af of het wel zo snel is om van Amersfoort via Utrecht en Rotterdam naar Antwerpen te reizen en vandaar wellicht met een binnenlandse trein naar Turnhout.

Turnhout ligt slechts enkele kilometers ten zuiden van Tilburg.

De Belgische vervoersmaatschappij "De Lijn" verzorgt een busverbinding tussen Tilburg en Turnhout (reistijd ca, 70 min.),

Wellicht dat deze reisroute aan alternatief is.
Bekijk origineel

3 reacties

Je zou het hele traject kunnen afleggen met de trein, maar dat is in dit geval onvoordelig en het duurt lang.

Wat ik zou doen als ik jullie was, is met de trein naar Tilburg reizen en daar bus 450 van De Lijn pakken. Die gaat rechtstreeks naar Turnhout. Als je om 13:26 vanuit Amersfoort met de intercity richting Utrecht vertrekt, dan ben je (via Den Bosch) om 14:44 in Tilburg. De bus naar Turnhout vertrekt om 14:56 en dan ben je om 15:55 op je bestemming. Je zou dan ook een uur later kunnen gaan.

De bus terug vertrekt om 19:07 vanuit Turnhout en is om 19:57 in Tilburg. De trein naar Utrecht vertrekt dan om 20:24 en dan zijn jullie om 21:51 weer terug in Amersfoort.

Voor internationale treinreizen kun je het beste contact opnemen met NSHispeed (www.nshispeed.nl).
Daar staat ook een reisplanner voor internationale reizen.
Een uitgebreide(re) internationale reisplanner staat ook op de website van de Deutsche Bahn.

Hardop denkend vraag ik me af of het wel zo snel is om van Amersfoort via Utrecht en Rotterdam naar Antwerpen te reizen en vandaar wellicht met een binnenlandse trein naar Turnhout.
Turnhout ligt slechts enkele kilometers ten zuiden van Tilburg.
De Belgische vervoersmaatschappij "De Lijn" verzorgt een busverbinding tussen Tilburg en Turnhout (reistijd ca, 70 min.),
Wellicht dat deze reisroute aan alternatief is.
Hallo Marco,

Welkom op ons service forum. Ik heb het beste antwoord gemarkeerd en je topic verplaatst naar In de trein. Hopelijk kom je er zo uit met je reis naar Turnhout.

Vriendelijke groet,

Laura

Reageer