Hoe lang heeft de NS nodig om mij bij storingen van een alternatief reisadvies te voorzien?

• 9 september 2015
  • 15 reacties
  • 1252 Bekeken

Hoe lang heeft de NS nodig om mij bij storingen van een alternatief reisadvies te voorzien? Lijkt me een duidelijke vraag.

15 reacties

Ook een mederwerker van de NS?
Bedankt voor de tip.

Overigens twijfel ik niet aan de inspanning die de NS levert, maar vraag ik me af waarom meestal de adviezen elkaar tegenspreken en ook vaak niet kloppen. Het zou al fijn zijn als we weten wat er aan de hand is.Tussen Lage Zwaluwe en Dordrecht afgelopen week een melding van ee sein- en wisselstoring, maar blijkt het uiteindelijk dat er een spoorstaaf vervangen moet worden. Fijn dat dat gedaan is. Veilig!
Gisteren Utrecht Centraal: Er werd vanalles door elkaar omgeroepen: Naar Rotterdam reden nog geen treinen, maar volgens de omroeper wel een sprinter naar Breda???
Volgens mij willen, en met mij vele andere reizigers, wij alleen maar duidelijkheid. Dat zorgt voor begrip.
Mocht U - ondanks de enorme inspanningen van NS en ondanks de grote sprong voorwaarts in de reisinformatie sinds deze door NS is overgenomen van Prorail - toch niet helemaal tevreden zijn over de informatievoorziening, kunt u natuurlijk altijd ook een melding maken aan rover, voorbeterov of www.ovloket.nl.
Reputatie 6
Mocht U - ondanks de enorme inspanningen van NS en ondanks de grote sprong voorwaarts in de reisinformatie sinds deze door NS is overgenomen van Prorail - toch niet helemaal tevreden zijn over de informatievoorziening, kunt u natuurlijk altijd ook een melding maken aan rover, voorbeterov of www.ovloket.nl.
Bizar. Fijn dat je mee kon rijden en zo toch, zelfs sneller dan met het openbaar vervoer, thuis bent gekomen.
We hebben deze week echt de jackpot. Veel uitval van treinen op heel veel trajecten. Wat is er aan de hand?En wanneer er dan een alternatief reisadvies wordt gegeven, waarom klopt het dan niet?

Vandaag was er naast de problemen rond Utrecht, ook vanaf 14.30 geen treinverkeer vanaf Delft Zuid naar Den Haag. De NS actuele tijden pagina gaf van trein na trein aan dat deze niet reed, maar de reisplanner gaf wel een reisadvies voor vertrek van 16.12 vanaf Delft Zuid naar Den Haag Centraal en een advies voor vertrek van 17.01 naar Schiedam, om daar over te stappen op de sprinter naar Den Haag Centraal terwijl allebei die sprinters naar Den Haag niet reden volgens de actuele tijden pagina en ook volgens ovtijden.com niet reden.
Andersom werd op de actuele tijden pagina lang aangegeven dat de sprinter van 16.57 wel zou rijden, terwijl het reisadvies aangaf dat dit reisadvies verviel.

Als reiziger wist ik totaal niet op welke informatie ik nu kon vertrouwen.
Gelukkig kon ik met een collega meerijden en was daardoor uiteindelijk nog vroeger thuis dan normaal.
Tevredenheid over informatie tijdens storingen
Ter aanvulling een bericht van de site vande rijksoverheid: De overheid en de NS maken bijvoorbeeld afspraken over de klanttevredenheid. Zo moet in 2015 75% van de klanten tevreden zijn over de informatie over vertragingen en uitval van treinen. Het gaat om de informatievoorziening in de trein en op het station.

De afspraken staan in het Vervoerplan voor 2015. Haalt NS de eisen niet, dan krijgt het bedrijf een boete.

Een boete? Geef de NS de verplichting reizigers te compenseren. Dan komt het tenminste naar ons toe.
Medetreinreizigers laat je horen.
Reputatie 7
Badge +3
En wanneer er dan een alternatief reisadvies wordt gegeven, waarom klopt het dan niet?

Vandaag was er naast de problemen rond Utrecht, ook vanaf 14.30 geen treinverkeer vanaf Delft Zuid naar Den Haag. De NS actuele tijden pagina gaf van trein na trein aan dat deze niet reed, maar de reisplanner gaf wel een reisadvies voor vertrek van 16.12 vanaf Delft Zuid naar Den Haag Centraal en een advies voor vertrek van 17.01 naar Schiedam, om daar over te stappen op de sprinter naar Den Haag Centraal terwijl allebei die sprinters naar Den Haag niet reden volgens de actuele tijden pagina en ook volgens ovtijden.com niet reden.
Andersom werd op de actuele tijden pagina lang aangegeven dat de sprinter van 16.57 wel zou rijden, terwijl het reisadvies aangaf dat dit reisadvies verviel.

Als reiziger wist ik totaal niet op welke informatie ik nu kon vertrouwen.
Gelukkig kon ik met een collega meerijden en was daardoor uiteindelijk nog vroeger thuis dan normaal.
Toch nog een toevoeging. Waar kan ik voor mijzelf en de andere gezinsleden de kosten die we hebben moeten maken terughalen? Fijn om te lezen dat wij, 3 personen uit ons gezin reizen al jaren minimaal 4 keer per week met de trein, niet de enige treinreizigers zijn die zich bij storingen afvragen hoelang de NS nodig heeft om een alternatief reisadvies af te geven. Nooit zijn we boos als er iets mis gaat, maar wel teleurgesteld als we ergens te laat komen. We nemen overigens ook nog altijd ruim de tijd voor onze reis. Nooit het laatste alternatief nemen.
Toch worden we sinds zo'n anderhalf jaar, hoelang is de app er eigenlijk, regelmatig teleurgesteld.
De storingen worden frequenter, helaas, en de informatie spreekt elkaar tegen. App, scherm op het station, conducteur, de "praatpaal", medewerkers op het perron en uit de reacties begrijp ik ook de klantenservice niet, zijn in staat een eenduidig alternatief reisadvies te geven.
Vandaag heb ik ontdekt dat ik met de auto, ik had geen andere keus, veel sneller ben. Jammer. NS top, ik roep jullie op je verantwoordlijkheid te nemen en ons als reizigers sneller en eenduidig te voorzien van een alternatief reisadvies.
Fijn om te lezen dat wij, 3 personen uit ons gezin reizen al jaren minimaal 4 keer per week met de trein, niet de enige treinreizigers zijn die zich bij storingen afvragen hoelang de NS nodig heeft om een alternatief reisadvies af te geven. Nooit zijn we boos als er iets mis gaat, maar wel teleurgesteld als we ergens te laat komen. We nemen overigens ook nog altijd ruim de tijd voor onze reis. Nooit het laatste alternatief nemen.
Toch worden we sinds zo'n anderhalf jaar, hoelang is de app er eigenlijk, regelmatig teleurgesteld.
De storingen worden frequenter, helaas, en de informatie spreekt elkaar tegen. App, scherm op het station, conducteur, de "praatpaal", medewerkers op het perron en uit de reacties begrijp ik ook de klantenservice niet, zijn in staat een eenduidig alternatief reisadvies te geven.
Vandaag heb ik ontdekt dat ik met de auto, ik had geen andere keus, veel sneller ben. Jammer. NS top, ik roep jullie op je verantwoordlijkheid te nemen en ons als reizigers sneller en eenduidig te voorzien van een alternatief reisadvies.
?srt? Aan de worden in je reactie kan ik zien dat je communicatie Nederlands is, maar voor de rest lijkt wat u schrijft Chinees. Ik begrijp er niets van. Afkoelen was niet nodig, want ben niet boos. ????????????? En dat zal ook zo blijven totdat U eerst wat afkoelt en eens rustig het verhaal van de ouwe rot in het vak wsm leest en begrijpt. is niet enkel in Nl zo-is in heel Europa zo. Net zoals men-als het busvervoer zou zijn, niet weet wat er mogelijk 10-20 km voor is gebeurd op de autoweg als ieder stilstaat. Mensen met een ABO van 50 of 100 hebben er net zo goed last van.
Helaas voor jullie is Odbs net wat te ver weg van de snelbus BoZ-Rotterdam, die meestal veel betrouwbaarder rijdt en nog veel goedkoper is ook-zeker voor scholier/jeugd.
Reputatie 5
Er is sinds vandaag een storing tussen het traject, van wat mijn dochter maakt nl, van Oudenbosch naar Rotterdam Zuid.
Zelfs zonder (gepland) onderhoud of storingen een berucht traject (Roosendaal/Breda - Den Haag) ... vaak veel te korte treinen. Gevolg, vertragingen en mensen die niet mee kunnen.
Ik stap pas in op Lombardijen, maar dan moet je maar hopen dat je er nog bij past. Vanochtend om 8:05 weer een hopeloos te korte trein. Bleef vol tot eindstation.
Hoe lang heeft de NS nodig om mij bij storingen van een alternatief reisadvies te voorzien?
Vaak kun je beter zelf alvast beginnen met het omreizen, hiermee kun je een hoop tijd besparen. Echter is dit niet toegestaan door NS, daar wordt eigen inventiviteit nu eenmaal niet op prijs gesteld. Waarmee je dus kans op GTBV mis kunt lopen. Wat doe je liever 2 tot 3 uur wachten of 30 minuten tot 1 uur omreizen?

Daarnaast blijft de informatie voorziening vanuit NS zeer matig, had gehoopt dat de NS dit signaal zou oppikken na het openen van dit forum.
Reputatie 1
Badge
En dat zal ook zo blijven totdat U eerst wat afkoelt en eens rustig het verhaal van de ouwe rot in het vak wsm leest en begrijpt. is niet enkel in Nl zo-is in heel Europa zo. Net zoals men-als het busvervoer zou zijn, niet weet wat er mogelijk 10-20 km voor is gebeurd op de autoweg als ieder stilstaat. Mensen met een ABO van 50 of 100 hebben er net zo goed last van.
Helaas voor jullie is Odbs net wat te ver weg van de snelbus BoZ-Rotterdam, die meestal veel betrouwbaarder rijdt en nog veel goedkoper is ook-zeker voor scholier/jeugd.
Het is niet zo dat we graag met de trein reizen ,maar dat het meer noodzaak is om van thuis naar je vervolgopleiding te komen en als je 16 bent vinden wij dat nog wat jong om op kamers te laten gaan. En oké, het kan allicht gebeuren en het zal vast nog wel vaker gaan gebeuren dat er externe factoren invloed hebben op het reizen van A naar B, maar dan nog vind ik dat de NS daar wel de nodige actie op kan zetten en de reizigers beter kan informeren met meer duidelijkheid!! De klantenservice biedt zeker geen meerwaarde dan wat jezelf op internet kunt vinden en ik betaal toch wel een flink bedrag voor dat jaarabonnement om mijn dochter met de NS te kunnen laten reizen. Dus wij verschillen hierin denk ik wel van mening!
Reputatie 6
Tsja, het rijden van treintjes is nu eenmaal een Heel Ingewikkeld Proces, dat beïnvloedt wordt door vele externe factoren buiten de schuld en verantwoordelijkheid van NS. Zijn er geen extreme weersomstandigheden (sneeuwvlokjes op de wissels, blaadjes op de rails, te harde wind, te warm), dan doet de spullenboel van Prorail het wel niet (sein- en wisselstoringen, defect aan het spoor, defecte bovenleiding) en als die het wel doet dan zijn er wel bevelen van derden (Prorail, brandweer, politie) die roet in het eten kunnen gooien.

Het is nu niet te garanderen dat de treinen morgen volgens planning rijden. Dat weet u pas 100% zeker als u aangekomen bent op uw bestemming.

Als U graag per trein reist, hoort daar nu eenmaal enige flexibiliteit en inlevingsvermogen bij. Het zal niet snel beter worden, hoe graag NS dat ook zou willen.
Tja daar ben ik ook erg benieuwd naar.
Net gebeld met NS klantenservice en ook met OV reisinformatie 9292 en ze kunnen je gewoon niet verder helpen. Alles waar zij mee komen staat ook op internet site, dus waar zit die klantenservice dan voor.
Er is sinds vandaag een storing tussen het traject, van wat mijn dochter maakt nl, van Oudenbosch naar Rotterdam Zuid. Er wordt van haar verwacht dat ze keurig om 09.00 in de les zit, maar door die storing heeft ze vandaag al enorm veel vertraging opgelopen. Dus wij wilden het voor morgen voor zijn en dachten dan informeren we toch bij de NS zelf, die weten dat vast wel. Niet dus!!!
Tja er worden bussen ingezet en er is vertraging van 30 tot 60 minuten daardoor, maar hoe laat dan de trein vervolgens in Dort weer verder gaat....
Ach mevrouw, dan neemt ze toch gewoon een uurtje eerder ofzo de trein.
We hebben nu sinds 9 dagen een jaarabonnement afgesloten van meer dan 300 euro per maand en dan krijg je daar dit voor terug??? Belachelijk gewoon.
Ik heb al een klacht ingediend bij de NS en gevraagd om een reactie, maar die konden ze me niet garanderen. Tis niet te geloven toch. Ik heb gevraagd of ze mijn gegevens wilden noteren en dat ik toch graag heb dat ze me hierover contacten. Ben reuze benieuwd...
We wachten af, maar ondertussen weten we nog niet hoe mijn dochter morgen op tijd op haar school aankomt...
Reputatie 6
Badge +1
NS weet volgens mij zelf vaak niet wat een storing inhoudt en hoe lang het zal duren. Als er maar één trein uitvalt kunt u duidelijk beter wachten op de volgende. Maar zolang er geen duidelijkheid is over een storing is ook niet duidelijk of het zinnig is reizigers om te laten reizen.

Reageer