beantwoord

Hoe meld ik dat de microfoon in mijn trein open staat?

• 11 juni 2019
  • 8 reacties
  • 405 Bekeken

Ik rijd nu in trein 4205 en daarin staat de microfoon open. We kunnen meegenieten van het geauwehoer van de conducteurs. Best storend. Ook herrie. Maar ik zie niemand om dit tegen te zeggen. Hoe meld ik dit?
icon

Beste antwoord door Emma NS 11 juni 2019, 17:50

Beste rpbouw, welkom bij onze Community!

Excuses voor dit ongemak, de microfoon is als het goed is zojuist uitgezet! Klopt dit? 🙂
Bekijk origineel

8 reacties

Beste rpbouw, welkom bij onze Community!

Excuses voor dit ongemak, de microfoon is als het goed is zojuist uitgezet! Klopt dit? 🙂
Ja, dat klopt inderdaad. Blijkbaar had de machinist er ook last van 😁. Hij kwam in Hilversum naar buiten om de schakelaar om te zetten.
Sjongejongejonge... Mocht het weer gebeuren, kunnen wij gewoon even bellen hoor!
Reputatie 4
Haha dit gebeurt wel vaker. Meestal hoor je alleen geen gesprekken maar gewoon flink versterkt gerommel en geruis van de trein.
Reputatie 7
Badge +4
Ik denk zeker dat het meestal per ongeluk is. Ik was op weg in de ICBerlijn en de Nederlandse conducteurs gaan mee tot net over de grens in Bentheim. Tussen Hengelo en Bentheim werden ze kennelijk melig en deden ze Bert en Ernie na, met een duidelijke verwijzing naar de seksuele voorkeur van deze twee, althans zoals die werd gesuggereerd in de kranten toen.

Humor op het niveau van Veronica Inside, zeg maar. Microfoon open zonder dat ze het in de gaten hadden. Het duurde zeker een kwartier. Ik heb ze er toch maar even op gewezen tijdens de lokwissel in Bentheim;-) Ze schrokken er van, zoiets kan ook maar beter niet naar buiten komen.

Het is verstandig dat conducteurs er even op letten de microfoon altijd uit te zetten en dit soort gesprekken maar niet te delen.
Reputatie 7
De ICM/koploper is een beetje een aparte trein wat betreft omroepen. In alle treinen behalve de ICM is het push to talk. Laat je de knop los dan eindigt de omroep. Bij de ICM moet je hem aan en daarna ook weer uit drukken. Dit is zeker niet de eerste keer dat dit gebeurt en zal ook de laatste niet zijn ben ik bang. Ach ik zie er de humor altijd wel van in 🙂
Reputatie 7
Badge +4
Ik had het wel door hoe het kwam, en moest er ook om lachen dat het gebeurde, maar de Amerikaanse studenten en Japanners snapten niet wat er gebeurde. Sesamestreet? I think so.😀
Reputatie 1
De ICM/koploper is een beetje een aparte trein wat betreft omroepen. In alle treinen behalve de ICM is het push to talk. Laat je de knop los dan eindigt de omroep. Bij de ICM moet je hem aan en daarna ook weer uit drukken. Dit is zeker niet de eerste keer dat dit gebeurt en zal ook de laatste niet zijn ben ik bang. Ach ik zie er de humor altijd wel van in :)

Probleem bij een ICM is ook dat de knop zo nu en dan blijft 'hangen'. Dan druk je 'm wel (te snel) uit, maar dan blijft hij gewoon aan staan. Het gebeurd iedereen wel eens dat je er geen erg in hebt. Ik heb mezelf aangeleerd dat ik altijd bij het uitzetten de 2 lampjes 'omroep' ook daadwerkelijk zie uitgaan. Heel incidenteel blijft de knop overigens helemaal hangen en kan je de omroep helemaal niet meer uitzetten (is mij de laatste paar jaar 2 keer gebeurd). Enige wat je dan kan doen is in cabine 2 de stotz er uit trekken. Beetje lullig alleen als je in cabine 1 zit.

Reageer