beantwoord

Hoe smerig kan een trein zijn?

• 29 april 2014
  • 3 reacties
  • 1488 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Ik heb zojuist 15 minuten doorgebracht in een trein van Deventer naar Zutphen, waar het kots (hopelijk van kort geleden, maar aan de geur in het treinstel te merken van Koningsdag) op de bodem lag en waar dranken en afval op stoelen en vloer plakkerig aanwezig is. Ik heb de andere topics gelezen, maar dit lijkt me toch een duidelijk geval van niet laten rijden?! Hoe durven jullie hier mensen geld voor te laten betalen. Ik heb vanochtend alleen al voor 35 euro aan omzet voor jullie gegenereerd, daar mag toch wel iets tegenover staan?

Zeer ontevreden over jullie service, en ps: stop eens met het afschuiven op de schoonmakers. Regel het gewoon!
icon

Beste antwoord door Anonymous 29 april 2014, 13:55

Hallo Maarten,

Je zult het mij - als eenvoudig forum bezoeker - hopelijk niet kwalijk nemen dat ik niet reageer op jouw opmerking over die "schone" treinen. Ik volsta met een link naar een topic waar momenteel een heftige discussie aan de gang is, ook over oplossingen.

Waar ik me wel over verbaas is dat jij vanochtend nog voor €35 omzet hebt gegenereerd voor NS.
Dat kan 2 dingen inhouden; of je had geen geldig vervoersbewijs wat je een boete van €35 kostte, of je was met 10 man op stap. Een enkeltje Deventer-Zutphen kost immers €3,50?

En NS heeft daar natuurlijk wel iets tegenover gesteld. Zij heeft jou toch maar mooi vervoerd van Deventer naar Zutphen.:)
Dat dat in op VAM-wagons gelijkende rijtuigen was, ach, de intentie was er in iedere geval.
En het treinpersoneel had besloten aan het belang van de de reizigers te denken en hen niet in de kou te laten staan, maar om gewoon te rijden. Ze hadden ook aan hun eigen gezondheid kunnen denken en de trein kunnen laten vervallen.
Zouden veel mensen - ondanks de abominabele omstandigheden - toch ook niet zo leuk gevonden hebben.

Ik hoop dat je dit als een laconieke reactie wilt zien.
Ook ik vind het hoog tijd worden dat NS (of haar treinpersoneel) actie gaat ondernemen.
Desnoods zet de regering het leger in om de treinen in één klap schoon te krijgen.
Want hier gaat wel het aspect volksgezondheid een rol spelen.

Vr.gr.
Hans
Bekijk origineel

3 reacties

Hallo Maarten,

Je zult het mij - als eenvoudig forum bezoeker - hopelijk niet kwalijk nemen dat ik niet reageer op jouw opmerking over die "schone" treinen. Ik volsta met een link naar een topic waar momenteel een heftige discussie aan de gang is, ook over oplossingen.

Waar ik me wel over verbaas is dat jij vanochtend nog voor €35 omzet hebt gegenereerd voor NS.
Dat kan 2 dingen inhouden; of je had geen geldig vervoersbewijs wat je een boete van €35 kostte, of je was met 10 man op stap. Een enkeltje Deventer-Zutphen kost immers €3,50?

En NS heeft daar natuurlijk wel iets tegenover gesteld. Zij heeft jou toch maar mooi vervoerd van Deventer naar Zutphen.:)
Dat dat in op VAM-wagons gelijkende rijtuigen was, ach, de intentie was er in iedere geval.
En het treinpersoneel had besloten aan het belang van de de reizigers te denken en hen niet in de kou te laten staan, maar om gewoon te rijden. Ze hadden ook aan hun eigen gezondheid kunnen denken en de trein kunnen laten vervallen.
Zouden veel mensen - ondanks de abominabele omstandigheden - toch ook niet zo leuk gevonden hebben.

Ik hoop dat je dit als een laconieke reactie wilt zien.
Ook ik vind het hoog tijd worden dat NS (of haar treinpersoneel) actie gaat ondernemen.
Desnoods zet de regering het leger in om de treinen in één klap schoon te krijgen.
Want hier gaat wel het aspect volksgezondheid een rol spelen.

Vr.gr.
Hans
Dag Maarten, het spijt mij te lezen dat je deze ervaring hebt gehad. Middels de link van Hans lees je waarom de treinen nu zo vies kunnen zijn en wat de rol van NS in dit geheel is. Groet Ramon

Ook ik ga elke dag met de trein en het is geen excuus dat de treinen vies zijn omdat de schoonmakers staken. Het is ook niet lastig... JA lastig voor het treinpersoneel om een vuilniszak te pakken en hun werkplek schoon te houden en lastig voor service en veiligheid die met zn 8e voor de 2e keer op een rit staan te controleren om ook even de bezem er door te halen. Dus om je best te doen moet er nog wel wat gebeuren......

Reageer