beantwoord

Hoe stil moet je zijn in de stiltecoupé

  • 2 October 2017
  • 83 reacties
  • 38270 Bekeken

Als ik in de stiltecoupé zit, ga ik niet bellen of een gesprek voeren, dat vind ik logisch. Maar een paar dagen geleden zat ik in de stiltecoupé een appje te tikken, en verzocht iemand me om de "bliepjes" van mijn telefoon uit te zetten. Ik heb dat toen wel gedaan, maar eigenlijk vond ik het te ver gaan. En ik vroeg me af hoe het zit met deze en andere geluiden. Ik bedoel, als ik verkouden ben, en moet hoesten, mag ik dan niet in de stiltecoupé zitten? Of als ik zit te breien, en iemand ergert zich aan het getik van de breinaalden? Nb dit zijn beide reële voorbeelden, ik brei regelmatig in de trein en ik ben ook wel eens flink verkouden. Er heeft gelukkig nog niemand over geklaagd, dat wel.

De NS is hier niet duidelijk over en gaat er blijkbaar van uit dat mensen hier in redelijkheid uitkomen. Maar ik zou het prettig vinden als de regels duidelijk zijn, want er zijn dus mensen die in de stiltecoupé onredelijke eisen stellen aan hun medereizigers (zie ook het andere topic hierover, "regels stiltecoupe")
icon

Beste antwoord door Thom 2 October 2017, 11:53

Bekijk origineel

83 reacties

Reputatie 6
Badge
Met een huilend kind in de stiltecoupe maar dan zelf geen geluid maken. Die vind ik echt goud waard.
Met een stil kind in de stiltecoupe en dan kijken naar de mensen die zich al bij voorbaat ergeren omdat dat kind geluid gaat maken, maar zich nog meer ergeren als dat niet gebeurt 😃
Reputatie 7
Badge +3
https://www.checkditff.nl/entertainment/welkom-in-de-sciencefictionwereld-van-de-ideale-treinreis/

Wat ook fijn is, is dat je op dat vroege tijdstip altijd nog in de stiltecoupé kunt gaan zitten. Iedereen die daar zit, heeft namelijk de bordjes gelezen en doet daarom zijn uiterste best om de stilte in deze ruimte te behouden. Zo kun je rustig nog even de krant lezen of een dutje doen.

:D:$:P
Badge +3
https://www.checkditff.nl/entertainment/welkom-in-de-sciencefictionwereld-van-de-ideale-treinreis/
Haha, geweldig! 😃
;-)

https://youtu.be/hwQ-M5VWAlc 😉
Reputatie 7
Badge +4
https://youtu.be/hwQ-M5VWAlc ;-)


Werkelijk perfect Nooduitgang, letterlijk ongehoord. Je herkent het inderdaad meteen. Ik moet wel zeggen dat bij een dergelijke mooie dame cultuur en natuur wel om voorrang strijden ;-)
Alles wat de vreugde van klassieke muziek verspreidt, mogen we koesteren! Je ziet wat het met mensen doet.
Prachtige muziek, Allen ik denk niet dat je dit in de stiltecoupe op moet zetten of zouden de reizigers er misschien stil van worden?
Reputatie 7
Badge +3
Alsjeblieft niet zeg, niet iedereen houdt van klassieke muziek.
Doe mij dan maar classic soul (en minder "classic" ook).
Reputatie 7
Badge +4
Nee, dit moet je zowel horen als zien en daar heb je de lawaaicoupé voor. Daar ga ik ook met mijn kleinkind zitten, een kleutertje kun je de stiltecoupé niet aandoen. De stiltecoupé haar ook niet. Pake moet bovendien alle vragen beantwoorden en ze is nogal nieuwsgierig 😉 Waar je voor kiest te zitten, bepaalt je gedrag.

Mooie inderdaad stormachtige interpretatie van fraaie en klaarblijkelijk eeuwige muziek.
Reputatie 7
Badge +4
Alsjeblieft niet zeg, niet iedereen houdt van klassieke muziek.
Doe mij dan maar classic soul (en minder "classic" ook).


De mensen die dit werk in de klassieke uitvoering kennen, herkennen het ogenblikkelijk en genieten er toch echt van. Ik luister overigens ook naar de zestiger jaren, toen melodie nog een rol speelde. 😉 Echte componisten maken melodieën. Wat Lennon en McCartney schreven, is over vijftig jaar klassiek. En verder mag iedereen dit voor zichzelf uitmaken, toch?

Beauty is in the eye (ear) of the beholder.
NS kan de Efteling muziek opzetten net als in Amsterdam, dan blijven de aso's wel weg na een tijdje :D

en Lennon-McCartney is al klassiek uiteraard 😃
Reputatie 7
Badge +3
Alsjeblieft niet zeg, niet iedereen houdt van klassieke muziek.
Doe mij dan maar classic soul (en minder "classic" ook).


En verder mag iedereen dit voor zichzelf uitmaken, toch?

Beauty is in the eye (ear) of the beholder.


Helemaal mee eens. Mijn reactie was dan ook op:

Allen ik denk niet dat je dit in de stiltecoupe op moet zetten

Dus luister vooral wat je wilt, maar dan wel via de koptelefoon, of je nu in de stiltecoupe zit of niet. Ook in de gewone coupe hoef ik geen luide muziek van anderen te horen.
Reputatie 7
Badge
Alsjeblieft niet zeg, niet iedereen houdt van klassieke muziek.
Doe mij dan maar classic soul (en minder "classic" ook).


Maar ook niet iedereen houd van classic soul dus.
Reputatie 7
Badge +3
En wat bedoel je met dat "dus"?

Ik zeg toch, doe mij maar classic soul, en toch niet dat dat iedereen daar maar van moet houden? Net zoals dat niet iedereen van klassieke muziek houdt.
Reputatie 7
Badge
En wat bedoel je met dat "dus"?

Ik zeg toch, doe mij maar classic soul, en toch niet dat dat iedereen daar maar van moet houden? Net zoals dat niet iedereen van klassieke muziek houdt.


Met dus bedoelde ik eigenlijk gewoon......dus.
Maar voor de rest snap ik inderdaad je punt wel hoor. Sorry dat ik een beetje verkeerd overkom. Ik bedoelde alleen maar te zeggen dat er ook wel wat mensen zijn die niet van Classic soul houden. Net zoals jij weer niet van Klassieke muziek houd(en dat is uiteraard prima natuurlijk). Zo heeft iedereen zijn of haar smaak toch... 🙂
Reputatie 6
Badge
En precies hoe zijn we van de stiltecoupe overgegaan tot klassieke muziek? Lol.
Reputatie 7
Goede vraag landrsthrn, maar ik vind het netjes dat een geschil openlijk wordt besproken en opgelost. Laten we proberen ons te storten op de topicvraag. Dit is in het belang van de topicstarter(s), maar ook van het overzicht voor de meelezers.
Reputatie 5
Zegt de naam van de coupe al niet genoeg? (STILTEcoupe dus)
Ik zou zeggen lees de tekst op de schermen eens! (in de stiltezone moet het absoluut stil zijn)
Reputatie 4
En dan kan niezen ook niet, Satneef. Mag ik dat oprecht vergezocht vinden?
Badge +3
Doe mij dan maar classic soul (en minder "classic" ook).
Waaat MoMo jij een classic cat? Wellicht kennen wij elkaar dan wel.. Zou toeval zijn zeg (Monique R?) 😃
Ik vindt het een beetje over de top! De zng stilte regels van ns je leeft immers in een vrij land en daar staat geen spreekverbod op. Als iemand jou niet mag dan kan die persoon letterlijk allees gaan lopen zoeken om je te op te hitsen of te wel het uit lokken van .en dat trek ik dus niet .en daar krijg je grootste gedonder van.
Stil zijn geen herrie maken géén luiden muziek ok .maar niet gaan overdrijven!!! En dat is wat nu gebeurt mis bruik maken ik pik dit in elk geval niet!! Zal ik je zeggen en dat hebben ze geweten ook dont try me again
Reputatie 7
Badge +3
Het verbaast mij altijd dat Hc's met gepraat controleren in de stiltezones. Dat stoort enorm, Niet dat ik zo vaak gecontroleerd word......
Reputatie 7
Badge +3
je leeft immers in een vrij land en daar staat geen spreekverbod op.
Ja, we leven in een vrij land en je kunt daarom ook zelf kiezen waar je gaat zitten in de trein. Kies je voor een stiltecoupe dus moet je ook aanvaarden dat je je daar aan de huisregels van NS houdt, dus klep dicht.
Of praat jij ook luid door een film heen in de bioscoop?
Ik vindt het een beetje over de top! De zng stilte regels van ns je leeft immers in een vrij land en daar staat geen spreekverbod op. Als iemand jou niet mag dan kan die persoon letterlijk allees gaan lopen zoeken om je te op te hitsen of te wel het uit lokken van .en dat trek ik dus niet .en daar krijg je grootste gedonder van.
Stil zijn geen herrie maken géén luiden muziek ok .maar niet gaan overdrijven!!! En dat is wat nu gebeurt mis bruik maken ik pik dit in elk geval niet!! Zal ik je zeggen en dat hebben ze geweten ook dont try me again

Je leeft in een vrij land, maar ook daar gelden regels. Als je in een trein stapt ga je akkoord met de voorwaarden die NS daar aan gesteld heeft. Die voorwaarden zijn opgemaakt op basis van wet personenvervoer 2000 artikel 70 t/m 73 En op basis van besluit personenvervoer 2000 artikel 52.

Deze discussie gaat voorbij aan het feit dat er ook mensen zíjn die niet voor hun lol maar uit noodzaak in een stilte coupe zitten

Door mijn bipolaire stoornis raak ik snel overprikkeld en is 2e klas reizen (of met de auto gaan) voor mij geen optie

Het 1e klas weekend vrij abonnement in combinatie met een stilte coupe is voor mij de beste uitvinding sinds het wiel

Omdat ik een WIA uitkering heb is het een rib uit mijn lijf maar voor mij de enige manier om mijn demente moeder te bezoeken

Jammer dat er zo weinig begrip en zoveel intolerantie is

Het is maar een heel klein stukje trein maar het kan een wereld van verschil maken

Reageer