Hoeveel SGM blijft er nog over?

Reputatie 4
En ja hoor het is weer raak. Al voor de 4e keer in 2 maanden staat er een SGM trein rond Haarlem in de fik.
Begint er toch op te lijken alsof iemand graag dit type treinen rond Haarlem ziet verdwijnen.

12 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Gelukkig komt eind van de maand het SGM van de Hoekselijn beschikbaar dan is er weer een nieuwe voorraad. Plan V had overigens in zijn laatste jaren ook aanhoudend brand problemen.
Reputatie 3
Om even antwoord op je vraag te geven: naar verwachting blijven er op het eind nul treinstellen over 😉
Reputatie 4
Nou misschien iets meer.
Sinds vandaag heeft NS maatregelen genomen. De conducteur riep zojuist in mijn trein om dat in de sprinterseries rond Haarlem alle toiletten gesloten zijn omdat daar de laatste tijd al die branden begonnen zijn. Als iemand toch naar het toilet moet, kan die zich bij de conducteur melden zodat die dan een toilet even tijdelijk kan openen.
Reputatie 7
Veel brandstichting helaas daar..
Reputatie 7
Badge +3
@ravitsec
Dat melden bij conducteur lijkt me sowieso een goed idee om de toiletten heel te houden.
Reputatie 4
Naast SGM zijn er ook al meerdere brandjes aangestoken geweest in Virm. En misschien wel meer waarvan ik niet weet. Is allemaal regio Amsterdam.
Reputatie 7
Badge +3
Als iemand toch naar het toilet moet, kan die zich bij de conducteur melden zodat die dan een toilet even tijdelijk kan openen.

Dan moet de HC zich wel in dat treinstel bevinden wanneer de trein uit 2 stellen bestaat. En het liefst ook in de buurt van het toilet.

Het is natuurlijk wel erg triest dat dit nodig is.
Reputatie 7
Badge +3
@Momo
Hoe moet ik me dat voorstellen. Naast ieder toilet in de trein een vaste conducteur of toiletjuffrouw?
Reputatie 6
Badge
Nee, gewoon open gooien die dingen en niet zo waanzinnig erover doen. Het is toch te dom voor woorden dat er verdomme een toilet is aangebracht waar vervolgens geen gebruik van gemaakt mag worden?
Reputatie 7
Badge +3
Een rookmelder met een hoop decibellen kan ook wonderen doen.
Reputatie 7
Badge +3
@Momo
Hoe moet ik me dat voorstellen. Naast ieder toilet in de trein een vaste conducteur of toiletjuffrouw?

Dat nu ook weer niet, maar als een toilet afgesloten is en er wordt gezegd dat je je moet melden bij de HC om het toilet tijdelijk te openen dan heb je daar als reiziger niets aan wanneer de HC nergens te vinden is omdat deze zich in een ander treinstel bevindt of bv in de cabine.

En als alleen rond Haarlem deze maatregel geldt, betreft het maar beperkt aantal treinen.
Alleen is dan maar te hopen dat de pyromaatjes zich niet verplaatsen naar andere regio’s. Laatst was er toch ook al een toiletbrand op HS?
Reputatie 3
Jep, helaas wel. RB Haarlem worstelt er ook nog steeds mee, tot nu toe is er nog geen verbrand stel in dienst gekomen, alles staat nog bij de werkplaats.

Reageer