beantwoord

Hond

• 26 april 2019
  • 7 reacties
  • 371 Bekeken

Hallo ik heb een vraagje nu vertelde iemand mij dat je 1 hond gratis mag mee reizen als je een ov chipkaart hebt....is dat zo want ik betaal ieder weekend voor mijn hondje
icon

Beste antwoord door Rizana NS 26 april 2019, 14:15

Hallo Sandravmerode, welkom bij de Community!

Wat leuk dat je samen met je hondje reist! Hier vind je alle informatie met betrekking tot het reizen met je viervoeter. Mocht je nog meer vragen hebben, stel ze dan gerust!

Ik heb de titel van je topic trouwens wat aangepast, om de vindbaarheid te verbeteren.
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +4
U mag hem alleen gratis meenemen in een tas of mand. Voor een losse hond betaalt u met het hondenkaartje. Een hond moet altijd aangelijnd zijn. Als uw hond in een tas of aanverwant zit, mag die tas geen zitplaats innemen.

Er is geen enkel abonnement op een ov-chipkaart waarbij u een hond gratis mag meenemen, dat is echt klinkklare onzin van degene die u dit vertelde.
Hallo Sandravmerode, welkom bij de Community!

Wat leuk dat je samen met je hondje reist! Hier vind je alle informatie met betrekking tot het reizen met je viervoeter. Mocht je nog meer vragen hebben, stel ze dan gerust!

Ik heb de titel van je topic trouwens wat aangepast, om de vindbaarheid te verbeteren.
Reputatie 6
Badge +2
Er is geen enkel abonnement op een ov-chipkaart waarbij u een hond gratis mag meenemen, dat is echt klinkklare onzin van degene die u dat vertelde.
Geen onzin, maar nogal verouderde info.
Reputatie 7
Badge +4
Nou, ik reisde met een ov-jaarkaart eerste klas, daarmee mocht je een hond meenemen, maar dat was echt ver voor de invoering van de ov-chipkaart. Bij mijn weten is er nooit een abonnement geweest op de ov-chipkaart waarmee dat mocht. Maar, maak me wijzer, ik weet graag hoe het zit.

Laten we er maar van uit gaan dat het dusdanig is verouderd, dat het inmiddels onzin is.

Op de pasfoto van die kaart had ik nog geen grijs haar en ik word zondag 65, dus ik ben daar al een tijdje mee gezegend.😃
Reputatie 6
Badge +2
Het OV-Jaarabonnement stond een tijd op een OV-chipkaart die je niet hoefde in- en uit te checken, en die als zichtkaart werd gecontroleerd.
Reputatie 7
Badge +3
ik word zondag 65

Gefeliciteerd Thom. Dat wordt een feestje in Gouda 🎂
Reputatie 7
Badge +4
Jaja en omdat ik dan 65 ben hoef ik van NS nog maar 71 euro te betalen voor mijn Dalvrij. Het geldt natuurlijk voor iedereen van mijn leeftijd, ahum, maar voor mezelf vind ik het toch leuk 😉

Reageer