beantwoord

Hond in de trein

  • 13 February 2024
  • 3 reacties
  • 128 Bekeken

Hoi!

Het lukte mij niet om de info te vinden, vandaar dat ik het via deze weg probeer. Ik wil mijn hond graag meenemen naar het werk. Vanwege geplande overleggen, kan dit helaas niet buiten de spits. Ik kan alleen niet terugvinden of dat mogelijk is? Daarnaast zal hij dan ook door de poortjes moeten bij het in- en uitchecken wat denk ik wel een uitdaging kan worden. (het is namelijk een pup en hoewel het prima ging met mijn vorige hond, weet ik nog niet hoe hij gaat reageren:)). Heeft iemand ervaring met reizen met de hond tijdens de spits en/of tips? Ik ben benieuwd!

icon

Beste antwoord door mrfreeze 13 February 2024, 12:51

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Hoi Clara44,

Met een Dagkaart Hond mag je ook tijdens de spits reizen, dus dat zou geen probleem moeten zijn.

Hoe het gaat met de poortjes kan ik lastig inschatten. Hij is te groot om even ‘vast te houden'?

Reputatie 7
Badge +4

Met een pup lijkt me dat geen probleem. Reizen met de hond in de spits mag wel, of het verstandig is, is een andere kwestie. Je doet er geen hond een plezier mee, de meeste mensen ook niet in de spits,  en een hond heeft geen recht op een zitplaats. U moet hem op schoot nemen. Ik vraag me af of een pup niet gewoon in een mandje vervoerd kan worden. Als dat kan, betaalt u ook geen dagkaart hond.

Reputatie 7
Badge +1

Met een pup lijkt me dat geen probleem. Reizen met de hond in de spits mag wel, of het verstandig is, is een andere kwestie. Je doet er geen hond een plezier mee, de meeste mensen ook niet in de spits,  en een hond heeft geen recht op een zitplaats. U moet hem op schoot nemen. Ik vraag me af of een pup niet gewoon in een mandje vervoerd kan worden. Als dat kan, betaalt u ook geen dagkaart hond.

Er zijn natuurlijk ook genoeg trajecten waar een hond meenemen ook in de spits geen probleem zal zijn. Als jij in de ochtendspits bijvoorbeeld van Alkmaar naar Den Helder moet dan zal de trein nog steeds grotendeels leeg zijn. Ik vermoed echter dat TS wel op een drukker traject reist. 

Reageer