beantwoord

Hoogeveen naar Schiphol

• 4 juli 2015
  • 6 reacties
  • 837 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 1 reactie
Waarom gaat er maar op één tijdstip een trein rechtstreeks en heel vroeg van Hoogeveen naar Schiphol?
Waarom niet vaker? .
NS denkt niet aan hun klanten die verder weg wonen?
icon

Beste antwoord door Thom 4 juli 2015, 13:01

De hele vroege trein die in Hoogeveen stopt is een stoptrein tot Zwolle en gaat dan verder naar Schiphol als sneltrein. Op de vroege ochtend is er ook wat voor te zeggen om dit te doen. Vanuit Schiphol geredeneerd is Groningen verder dan Hoogeveen en daarvandaan vertrekken elk uur treinen naar de luchthaven.
U heeft het zo slecht nog niet getroffen: Met een overstap in Zwolle van 12 minuten, niet ongunstig als je met bagage reist, bent u in 1 uur en 53 minuten op het vliegveld. Hoogeveen is geen intercitystation meer en de trein uit Groningen raakt ook wat tijd kwijt in Zwolle. U verliest in de praktijk een minuut of acht. Neem wel de lift want de afstand tussen de perrons is relatief groot in Zwolle.

Ik verwacht niet dat Hoogeveen nadat het geen intercitystation meer is, het weer zal worden.
Bekijk origineel

6 reacties

Niet elk station kan een rechtstreekse verbinding hebben met elk ander station.
http://www.volkskrant.nl/dossier-archief/de-ns-gaat-aan-hoogeveen-voorbij~a2934405/
Reputatie 7
Badge +4
De hele vroege trein die in Hoogeveen stopt is een stoptrein tot Zwolle en gaat dan verder naar Schiphol als sneltrein. Op de vroege ochtend is er ook wat voor te zeggen om dit te doen. Vanuit Schiphol geredeneerd is Groningen verder dan Hoogeveen en daarvandaan vertrekken elk uur treinen naar de luchthaven.
U heeft het zo slecht nog niet getroffen: Met een overstap in Zwolle van 12 minuten, niet ongunstig als je met bagage reist, bent u in 1 uur en 53 minuten op het vliegveld. Hoogeveen is geen intercitystation meer en de trein uit Groningen raakt ook wat tijd kwijt in Zwolle. U verliest in de praktijk een minuut of acht. Neem wel de lift want de afstand tussen de perrons is relatief groot in Zwolle.

Ik verwacht niet dat Hoogeveen nadat het geen intercitystation meer is, het weer zal worden.
http://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/intercity-stopt-niet-hoogeveen-ns-doet-aan-bangmakerij
Dank je wel voor jullie reacties!.
Hoi Norma,

Forumleden, bedankt voor de goede reacties! Ik heb dit topic verplaatst naar "in de trein", en ik heb het antwoord van Thom gemarkeerd als antwoord.

Groet!

Reageer