HSL in 2017

  • 22 February 2016
  • 36 reacties
  • 1336 Bekeken


Toon eerste bericht

36 reacties

De werkwijze is om dat via een online tool te doen. Dit is inderdaad niet mogelijk binnen Mijn NS.
En waarom is dit geen optie in het menu van het geld terug bij vertraging formulier op mijn NS? Daar enkel de mogelijkheid om 30-59 of 59+ minuten te kiezen
Geld bij vertraging, alleen bij 30+ minuten.


De regeling geldt voor het InterCity Direct-gedeelte al vanaf 15 minuten. Wat betreft de uitval op deze lijn; dit gebeurt te vaak. De klachten hierover zijn terecht. Hopelijk kunnen we spoedig verbeteren.
En weer werden de zojuist in Rotterdam gestrande reizigers ri Breda de sprinter aanbevolen, terwijl de (ditmaal wel rijdende ICdirect) van 19:09 toch echt een heel stuk sneller in Breda is.
Bah, wat een bak ellende aan communicatie weer.
Eigenlijk zou ik het voorval vorige week donderdagochtend in Breda ook moeten noemen, dus bij deze. Het verloop van de communicatie: de 06:27 heeft 20min vertraging. De 06:27 rijdt niet, de 06:57 rijdt wel. De 06:57 rijdt wel maar van spoor 5 (wat hysterisch/luidkeels op het perron werd omgeroepen. Dus iedereen naar spoor 5. Daar aangekomen bleek die uiteraard niet te rijden. Overigens werd dit alles niet duidelijk door de stationsomroeper want die liet zich niet horen, maar werd proefpndervinderljjk ondervonden door de reizigers en de eerder genoemde hysterische conducteur. Dankjewel weer ns voor een spetterende show in onkunde. De reden van de vertraging: technische mankementen aan de loc van 06:27 en het onvermogen om de volgende trein van een ander perron te laten vertrekken.
@keuzereiziger, uit uw reactie haal ik dat u niet vaak met de IC direct reist. Dat betreft namelijk een zogenaamde HSL verbinding. 9 op de 10 keer dat de IC-direct treinen niet rijden of vertraging hebben gaat het om een technisch mankement aan de locomotieven. Ook vandaag weer en nu, de trein van 17:55 vanuit Adam uitgevallen.
Ondertussen blijven ik en andere reizigers grof betalen voor de abonnementen/toeslagen. Geld bij vertraging, alleen bij 30+ minuten. Maar als je alle keren dat je een trein later /vroeger pakt omdat de geplande op voorhand al uitviel meetelt....
Ondertussen wordt je op de perrons de verkeerde/onlogische treinen ingestuurd, zijn er geen conducteurs te zien als er grote vertragingen zijn en zitten de treinen bomvol. Maar owee als je 1e klas gaat zitten. Middels dit forum tracht de NS aan dienstverlening te doen terwijl dit enkel een zoethoudertje/communicatietrucje is. Mijn excuses voor de goedgelovige reizigers en medewerkers van dit forum die misschien denken daadwerkelijk zaken op te lossen.
Alles is bij NS zo piekfijn geregeld dat het woord "optimaal' in het bedrijfsjargon noodgedwongen een vergrotende en een overtreffende trap heeft gekregen. 😉
In zekere zin blijft het inderdaad koffiedik kijken (en aannames doen). Gelukkig hebben we kundige mensen in dienst die dit aan het voorbereiden zijn en tot de meest optimale plannen zullen komen.
Of het bijstuurscenario voor een zuidelijke HSL-stremming omleiden of schrappen inhoudt van de IC Den Haag Centraal - Eindhoven zal waarschijnlijk pas blijken als de dienstregeling 2017 is ingegaan. Het lijkt me niet waarschijnlijk dat de Thalys, de Benelux én de IC Den Haag Centraal - Eindhoven omgeleid kunnen worden ...
* NS rijdt vanaf dienstregeling 2017 de Intercity Den Haag – Eindhoven deels over de HSL. Hierdoor profiteren reizigers tussen Den Haag en Eindhoven van reistijdwinsten tot bijna 10 minuten.
* Ook rijdt NS vanaf dienstregeling 2017 de Intercity Amsterdam – Brussel via Breda, waardoor de verbinding tussen Zuid/Oost-Nederland en België verbetert.
* NS is momenteel druk bezig met de voorbereiding van deze herroutering, bijvoorbeeld door het uitwerken van de dienstregeling en het ombouwen van treinen.
* NS bouwt momenteel locomotieven en rijtuigen om en heeft extra locomotieven aangeschaft om deze treindiensten over de HSL te rijden.
* Uiteraard is de betrouwbaarheid op de HSL een aandachtspunt. In de komende maanden werkt NS bijvoorbeeld bijstuurscenario’s uit in het geval van verstoringen. Dit is gebruikelijk bij nieuwe dienstregelingen en gaat dus ook hier gebeuren.
Ik zal eens wat dieper in de plannen duiken InterCityNederland. Ik snap op voorhand je zorgen, gezien het beeld dat er is ontstaan over deze lijn. Ik kom binnenkort met een reactie.
Reputatie 6
Badge +1
De meeste storingen komen niet door het materieel (dat is wel redelijk betrouwbaar), maar door infrastructuur en doordat treinen niet meer over de Moerdijkbrug mogen als het harder waait dan zeg windkracht 6. En tsja, waaien doet het regelmatig in Nederland...

Reageer