beantwoord

Hufterige Voetbalsupporters

Zondag weer eens geconfronteerd met , sorry voor het woord, hufterige voetbalsupporters.Stapten in Utrecht in de trein, 1 ste klas stilte coupe. " ik ga hier gewoon zitten, ze kunnen me toch niet wegsturen." Vervolgens hard praten, schreeuwen. Soort radio ging aan waarin de wedstrijd luid verslagen werd. Mijn vriendelijke opmerking dat het een stilte coupe was leidde alleen maar tot hoongelach.
Vervolgens gingen ze roken.
Ik ben in een andere coupe gaan zitten.
Ik baal er van dat ik als me goed gedragende en betalende reiziger moet lijden onder dit liederlijk gedrag. Het is nu al de derde keer dat ik dit mee maak. Heb elke keer de NS hierover geschreven, maar ze doen er niets aan.!!!!!!
icon

Beste antwoord door Thomas NS 2 mei 2017, 21:30

Hallo Baveld en welkom op het NS Serviceforum.

Ik had je liever om een andere reden op het forum verwelkomt, maar dit soort dingen gebeuren inderdaad vaker dan ons lief is. Je hebt groot gelijk, wij willen geen harde muziek in de stiltecoupé en geen gerook in de trein (beide zaken druisen tegen onze huisregels in), dus heel logisch dat je hier last van hebt. Goed dat je zelf eerst geprobeerd hebt deze voetbalsupporters hierop te wijzen, jammer dat dit geen resultaat heeft gehad.

Wat ik je in het vervolg aanraad is het volgende, en dit geldt ook voor de meelezers:
Heb je overlast van personen in de trein? (dronkaards, supporters, relschoppers etc), schroom dan niet direct contact met ons op te nemen.
Probeer allereerst de conducteur zelf te zoeken en deze te attenderen op wat er aan de hand is. Mocht deze niet te vinden zijn: stuur ons een bericht op Twitter of Facebook, zodat wij snel in actie kunnen komen.

Helaas is dit mosterd na de maaltijd voor jou, Baveld, maar in het vervolg willen we dit soort meldingen graag ontvangen, zodat we dit soort figuren snel de trein uit kunnen halen. Die horen hier namelijk niet thuis, als ze zich niet willen schikken naar de huisregels.
Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Tegen dit type groepsterroristen richt u in uw eentje weinig uit, fatsoensargumenten komen niet zo aan. Ik denk dat u wijs gehandeld heeft door ergens anders te gaan zitten. Verder ben ik het zeker eens met ThomasNS. Uw eigen veiligheid is ook een factor en dit type eendimensionalen denkt niet altijd even genuanceerd, als dat überhaupt al sprake van is.
Reputatie 7
Hallo Baveld en welkom op het NS Serviceforum.

Ik had je liever om een andere reden op het forum verwelkomt, maar dit soort dingen gebeuren inderdaad vaker dan ons lief is. Je hebt groot gelijk, wij willen geen harde muziek in de stiltecoupé en geen gerook in de trein (beide zaken druisen tegen onze huisregels in), dus heel logisch dat je hier last van hebt. Goed dat je zelf eerst geprobeerd hebt deze voetbalsupporters hierop te wijzen, jammer dat dit geen resultaat heeft gehad.

Wat ik je in het vervolg aanraad is het volgende, en dit geldt ook voor de meelezers:
Heb je overlast van personen in de trein? (dronkaards, supporters, relschoppers etc), schroom dan niet direct contact met ons op te nemen.
Probeer allereerst de conducteur zelf te zoeken en deze te attenderen op wat er aan de hand is. Mocht deze niet te vinden zijn: stuur ons een bericht op Twitter of Facebook, zodat wij snel in actie kunnen komen.

Helaas is dit mosterd na de maaltijd voor jou, Baveld, maar in het vervolg willen we dit soort meldingen graag ontvangen, zodat we dit soort figuren snel de trein uit kunnen halen. Die horen hier namelijk niet thuis, als ze zich niet willen schikken naar de huisregels.
Uit mijn ervaring is gebleken dat het nooit handig is om te reizen naar de speelsteden als er voetbal worden gespeeld. Zo heb ik ook een keer gehad dat ik op Duivendrecht stond en dan werd er "Amsterdam Hooligans, Amsterdam Hooligans" geroepen. Ik neem aan dat Ajax tegen Feyenoord had gespeeld. Ik voelde mij niet senang. Niet veel later was er een Ajax supporter mogelijk onder een trein gekomen. Waarschijnlijk hebben ze meestal teveel gedronken en onder invloed van alcohol en eventueel met drugs, moet je juist niet tussen gaan staan. Met als songtekst: "Zeg conducteur, we gaan je treintje slopen". Het was heel erg grimmig toen. Met in gevolg van dat ga ik haast nooit in de trein reizen als er voetbal worden gespeeld. Ik kijk altijd op NOS teletekst pagina 818 of er voornamelijk een risicowedstrijd is (denk bijvoorbeeld aan Ajax-Feyenoord, Ajax-PSV). Maar er staat ook in alle kranten en ook in de Voetbal International er uitgebreid over in.
Reputatie 6
Badge
Alvast een tip voor zondag 7 mei: vermijd Rotterdam Blaak en Metro's in Rotterdam Oost.
Goed dat je zelf eerst geprobeerd hebt deze voetbalsupporters hierop te wijzen, jammer dat dit geen resultaat heeft gehad.
Ik raad iedereen sterk af dit te doen. Ga a.u.b. verzitten lijkt mij of beter, ga helemaal niet met deze trein. Verwondingen lijken me het niet waard. Wie gaat u helpen als het mis gaat? Juist, in 99% van de gevallen dus niemand. Tenzij u iemand bent die er zin in heeft de confrontatie aan te gaan en een vechtsport goed kan toepassen. Dit lijkt me geen goed advies.

...maar in het vervolg willen we dit soort meldingen graag ontvangen, zodat we dit soort figuren snel de trein uit kunnen halen. Die horen hier namelijk niet thuis, als ze zich niet willen schikken naar de huisregels.
Ik merk er helemaal niets van dat ze 'snel eruit gehaald worden'.
Personeel van NS heeft het meegekregen, lijkt niets te doen. Zie later in mijn verhaal. De 'types' blijven gewoon heerlijk ongestoord zitten.

Uit mijn ervaring is gebleken dat het nooit handig is om te reizen naar de speelsteden als er voetbal worden gespeeld.... Met in gevolg van dat ga ik haast nooit in de trein reizen als er voetbal worden gespeeld. Ik kijk altijd op NOS teletekst pagina 818 of er voornamelijk een risicowedstrijd is (denk bijvoorbeeld aan Ajax-Feyenoord, Ajax-PSV)...
Vreselijk dat dit nog nodig is. Bedankt voor het advies, ik ga dit vanaf nu proberen op te volgen.

Gisteren (zaterdag 9 september 2017) gingen er ook weer supporters mee.
Het gaat om 'treinserie' (waarom heet het met uitgang 'serie', wat is er 'serie' aan? weet iemand dit?)3085, start Den Helder, eind Nijmegen.
Even snel gezocht, Ajax - PEC wedstrijd in de ArenA geloof ik.

Een heel aantal supporters schreeuwden, bonkten keihard op de ramen, alcoholwalmen, ladderzatte persoon die net niet keihard op iemand valt (door het pad aan het lopen terwijl de trein schommelt). Als je het hebt meegemaakt weet je het allemaal wel denk ik zo.
Natuurlijk ook weer 90 triljoen mensen die 1e klas zitten terwijl ze daar geen geldig vervoerbewijs voor hebben.
Reputatie 7
Het gaat om 'treinserie' (waarom heet het met uitgang 'serie', wat is er 'serie' aan? weet iemand dit?)3085, start Den Helder, eind Nijmegen.

De treinserie is de 3000 in dit geval. Alles begint te tellen vanaf het basisgetal 3000. Alleen de laatste 2 cijfers varieren. 30xx dus. In dit geval is 3085 het ritnummer.

Aan een ritnummer kun je direct zien welke richting de trein op gaat (de oneven getallen richting Nijmegen, de even getallen richting Den Helder) evenals ongeveer het tijdstip (85 is laat op de avond).

In de rijden de treinen app zit een functie om op ritnummer te zoeken, dan krijg je direct alle details.
Reputatie 2
Ik zit regelmatig in de trein tijdens/na afloop van wedstrijden van FC Twente en ik moet zeggen dat ik hier nog nooit vervelende ervaringen heb gehad. Ja het is wat drukker, en er zit wel eens een verdwaalde supporter in de 1ste klas... maar misschien zijn wij in het oosten gewoon wat meer nuchter 🙂
Reputatie 6
Badge
Of de fanbase van Twente is zwaar ingekrompen. FC Twente heeft de afgelopen jaren namelijk niks fatsoenlijks laten zien. 4x Gespeeld en nog geen punten dit jaar.
Reputatie 2
Helaas maar waar! Dat betekent enkel dat de successupporters er niet zijn 🙂 De harde kern / "hufterige" supporters blijven komen... dus dat veranderd weinig aan het onderwerp van TS.
Reputatie 4
En door hun slechtere presentaties zou je verwachten dat er meer wordt gesloopt/ander wangedrag uit frustratie over een nederlaag.
Reputatie 2
Haha nee joh. We weten dat dit er aan zat te komen.. het seizoen is nog jong 🙂

De treinserie is de 3000 in dit geval. Alles begint te tellen vanaf het basisgetal 3000.
...
In de rijden de treinen app zit een functie om op ritnummer te zoeken, dan krijg je direct alle details.

Bedankt voor het voor mij zeer informatieve.

Ik dacht al toen ik de bijdrage plaatste dat als ik het over 3085 als treinserie heb dat dit niet klopt 😛 3000 is dus de serie.

Wat is de oorzaak van het systeem van een serie? Is dit een soort afkorting zodat mensen van NS snel naar een bepaalde trein kunnen verwijzen, zijn alle ritten die onder serie 3000 vallen een groep van treinen die in een bepaald gebied rijden?
Badge +3
Hier is je huiswerk:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Treinserie
https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_treinseries_in_Nederland

Morgen schriftelijke overhoring.
Hihi!!!!!:D Ik ga er mee aan de slag.
Reputatie 1
Dit gedrag komt ook veelvuldig voor na concerten en koningsdag helaas. Zelf regelmatig meegemaakt dat er een concert in de Arena was of een evenement in de rai, overvolle treinen iedereen gaat 1e klas zitten, en wordt ook regelmatig gerookt, ( En vraag je om stilte in de stilte coupé dan als je geluk hebt lachen ze of je krijgt een scheldtirade over je hoofd erg jammer dit )

Reageer