beantwoord

Hulp aan reizigers na aanschouwen van zelfdoding

• 20 mei 2014
  • 3 reacties
  • 1826 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 1 reactie
Even een serieuzere vraag, onlangs heb ik helaas iemand zijn dood tegemoet zien springen toen ik stond te wachten op de trein en ik vroeg me af of de NS hier hulp bij bied/een goede doorverwijzing heeft voor hulp voor reizigers om de nare ervaring een goede plek te geven. Ik weet wel dat zoiets bestaat voor de treinchauffeurs.
Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door Herman NS 20 mei 2014, 19:55

Hallo Marie,

Dat is inderdaad een serieuze vraag. Het lijkt mij zeer ingrijpend om getuige te zijn van zo'n vervelende gebeurtenis. Er is inderdaad een speciaal hulpprogramma voor treinpersoneel. Voor getuigen of omstanders van zelfmoord, beroving, een ongeval etcetera wordt echter geen hulp aangeboden. In dat geval adviseer ik je om je huisarts raad te plegen.

Je topic heb ik verplaatst naar het forum 'in de trein' om de vindbaarheid te vergroten.

Vriendelijke groet,
Herman NS
Bekijk origineel

3 reacties

Hallo Marie,

Dat is inderdaad een serieuze vraag. Het lijkt mij zeer ingrijpend om getuige te zijn van zo'n vervelende gebeurtenis. Er is inderdaad een speciaal hulpprogramma voor treinpersoneel. Voor getuigen of omstanders van zelfmoord, beroving, een ongeval etcetera wordt echter geen hulp aangeboden. In dat geval adviseer ik je om je huisarts raad te plegen.

Je topic heb ik verplaatst naar het forum 'in de trein' om de vindbaarheid te vergroten.

Vriendelijke groet,
Herman NS
Hallo Marie,

In het door jou geschetste geval kun je altijd contact opnemen met Bureau Slachtofferhulp

Herman en Hans,

Bedankt voor jullie snelle reactie, ik zal slachtofferhulp eens bekijken.
Ik hoop dat andere getuigen dit topic ook makkelijk kunnen vinden.

-Marie

Reageer