beantwoord

ic direct amsterdam rotterdam ihkv COVID19

• 17 maart 2020
  • 5 reacties
  • 217 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 2 reacties

Beste NS, 

Volstrekt begrijpelijk om de treinen minder te laten rijden. Maar geen enkele IC laten rijden, behalve een paar in verschillende richtingen maar niet de IC direct gaat heel wat cruciale beroepen die niet thuis kunnen werken behoorlijk belemmeren op tijd op hun werk te komen.

Kan hier nog eens goed naar gekeken worden?

Is het niet mogelijk 1x per uur alleen in de spits een IC direct in te zetten?

Vriendelijke groet,

Niki

icon

Beste antwoord door Denice NS 17 maart 2020, 20:53

Hi Niki. Welkom bij de Community!

Ik ga je suggestie doorzetten maar ik ben bang dat hetgeen besloten is al vaststaat. Vanaf donderdag is de Reisplanner naar verwachting bijgewerkt en weet je precies wat de aanpassingen voor jouw traject gaan betekenen.

Bekijk origineel

5 reacties

Hi Niki. Welkom bij de Community!

Ik ga je suggestie doorzetten maar ik ben bang dat hetgeen besloten is al vaststaat. Vanaf donderdag is de Reisplanner naar verwachting bijgewerkt en weet je precies wat de aanpassingen voor jouw traject gaan betekenen.

Reputatie 5
Badge

Waarschijnlijk is er gekozen om de IC Direct in zijn geheel te schrappen zodat personeel op dat traject ingezet kan worden op lijnen die een groter aantal stations aandoet om zo de beoogde ‘2 treinen per uur in alle richtingen’ te halen. U kunt gebruik maken van de Sprinter Uitgeest - Rotterdam Centraal als alternatief voor de ICD, u bent ongeveer 35 minuten langer onderweg. En zult u dus mogelijk eerder van huis moeten om op tijd op uw werk te zijn.

Zeker. En gelukkig is er een oplossing. 

Alleen begrijp ik de keuze voor de andere zogeheten ‘belangrijke’ IC trajecten niet zo goed.

Badge

Waarschijnlijk is er gekozen om de IC Direct in zijn geheel te schrappen zodat personeel op dat traject ingezet kan worden op lijnen die een groter aantal stations aandoet om zo de beoogde ‘2 treinen per uur in alle richtingen’ te halen. U kunt gebruik maken van de Sprinter Uitgeest - Rotterdam Centraal als alternatief voor de ICD, u bent ongeveer 35 minuten langer onderweg. En zult u dus mogelijk eerder van huis moeten om op tijd op uw werk te zijn.

En wat denk je van het beperkte aantal machinisten die bevoegd zijn om op de traxx en HSL te rijden, bij hoog ziekteverzuim in deze groep is het erg moeilijk de dienstregeling uit te voeren. Bij het andere materieel is er een veel grotere groep die op het materieel en trajecten mogen rijden, dus dat is beter in stand te houden.

Reputatie 5
Badge

Natuurlijk speelt het hogere ziekteverzuim en het lage aantal bevoegde machinisten ook een rol in het schrappen van de trajecten waar met de TRAXX en op de HSL gereden wordt. Maar goed die ene machinist of HC die normaal op de HSL dienst doet en nu op een ander traject zijn/haar dienst kan draaien kan het verschil zijn tussen een trein die wel rijdt en een trein die geschrapt wordt.

Reageer