beantwoord

icd van schiphol naar rotterdam

• 4 november 2019
  • 4 reacties
  • 88 Bekeken

Reputatie 2

Het valt me op, al drie weken lang. Dat de ICD die niet verder gaat dan Rotterdam meer tijd nodig heeft om Rotterdam te bereiken dan andere ICD. Beter gezegd ik heb drie weken lang mis ik mijn aansluiting naar Alexander. Kan een keer gebeuren maar niet met de frequentie van de afgelopen weken. De aangegeven 26 min wordt vaak wel gehaald als we naar Breda gaan. Meestal zelfs minder maar blijkbaar gaat dit niet op als de bestemming Rotterdam is. In theorie is een overstap van 2 min voldoende om van perron 12 naar 15 te gaan. Volgens de planner niet. Daar heb je 5 min nodig. Wat ik vreemd vind want in de planner is 5 min voldoende om van perron 3 naar 15 te gaan. Ik zou dus met de trein  van Schiphol om 16:08 weg gemakkelijk de aansluiting te halen van 16:38 maar rara die mis ik dus nu al 3 weken. Waar gaat het mis.

icon

Beste antwoord door Erryt NS 4 november 2019, 16:56

Ik snap dat in theorie 2 minuten voldoende is. We kiezen er wel voor dit niet als advies te geven omdat bij een kleine vertraging de overstap niet kan worden gehaald. Vandaar dat wij het advies geven om de trein van 16:50 te pakken na de overstap. Vandaag is deze trein met 3 minuten vertraging in Rotterdam aangekomen. De trein is helaas met 2 minuten vertraging uit Schiphol vertrokken en kon de vertraging niet meer inhalen. Ook heeft deze onderweg nog een minuut vertraging opgelopen. Helaas kan ik niet achterhalen waarom dat het geval was.

Bekijk origineel

4 reacties

Ik snap dat in theorie 2 minuten voldoende is. We kiezen er wel voor dit niet als advies te geven omdat bij een kleine vertraging de overstap niet kan worden gehaald. Vandaar dat wij het advies geven om de trein van 16:50 te pakken na de overstap. Vandaag is deze trein met 3 minuten vertraging in Rotterdam aangekomen. De trein is helaas met 2 minuten vertraging uit Schiphol vertrokken en kon de vertraging niet meer inhalen. Ook heeft deze onderweg nog een minuut vertraging opgelopen. Helaas kan ik niet achterhalen waarom dat het geval was.

Reputatie 2

Ik kan het begrijpen als het een keer gebeurd naar drie weken lang is iets te veel naar mijn mening. Ik geloof dan niet meer in toeval 

Wij hadden dit liever ook anders gezien. Alsnog is dit ook niet het reisadvies omdat de overstap erg krap is.

Badge +3

De vraag is natuurlijk waarom een ICd die niet door gaat naar Breda (of Brussel) er blijkbaar structureel langer over doet om van Schiphol naar Rotterdam te komen?

Bij mijn weten is de overstaptijd die de planner hanteert tussen meerdere perron(eilanden) gewoon 5 minuten in Rotterdam, ongeacht of je van spoor 3 naar 15 moet of vanaf spoor 12 (met daartussen 13/14?).

Reageer