beantwoord

ICE Toeslag

• 7 januari 2017
  • 5 reacties
  • 520 Bekeken

Zojuist in de ICE de conducteur moeten overtuigen dat je met een NS abonnement (weekend vrij in mijn geval) geen toeslag verschuldigd ben. De man wist het zeker dat ik het onjuist had want hij werkte al 3 jaar op de ICE. Ik heb hem medegedeeld dat hij waarschijnlijk dan al 3 jaar lang onterecht toeslagen heeft verkocht aan een deel van de reizigers.

Waarom is het nodig dat ik als klant van de NS met behulp van mijn telefoon een NS/DB medewerker duidelijk moet maken dat hij ongelijk heeft?
icon

Beste antwoord door Klaas-Jan NS 7 januari 2017, 14:55

De grootste groep reizigers hoeft die toeslag binnenlands niet te betalen, maar ik denk dat we een drempel willen opwerpen zodat de ICE niet overvol wordt. Er zijn immers ook genoeg alternatieven.

@TS Dan is het wel kwalijk, want zeker de Nederlandse conducteurs zouden op de hoogte moeten zijn. Melding is gemaakt en hopelijk maak je dit niet weer mee.
Bekijk origineel

5 reacties

Vreemde zaak Dr. Theopolis. Ging het om een Nederlandse of Duitse conducteur? Ik ga het sowieso even melden bij NS International.
Klaas-Jan, volgens mij een Nederlander want hij sprak zonder Duits accent. Wel gewoon in het bekende uniform van DB.
snap overigens niet waarom je een toeslag moet betalen voor een trein die maar 8% sneller in arnhem is dan als de gewone intercity
De grootste groep reizigers hoeft die toeslag binnenlands niet te betalen, maar ik denk dat we een drempel willen opwerpen zodat de ICE niet overvol wordt. Er zijn immers ook genoeg alternatieven.

@TS Dan is het wel kwalijk, want zeker de Nederlandse conducteurs zouden op de hoogte moeten zijn. Melding is gemaakt en hopelijk maak je dit niet weer mee.
Reputatie 4
Die toeslag is vooral bedoelt om dagjesmensen te weren, zeker in het hoogseizoen.
Ieder personeelslid draagt DB kleding zelfs de Machinist, alleen heeft NS personeel een ICE internationaal naam speltje.
DB geeft zijn personeel regelmatig scholing, zo weten ze bij het loket hoe de poortjes in Nederland werken met hun tickets (alarmzuil)
Enz.

Reageer