beantwoord

ICE toeslag terug vorderen via mijn ns.

• 27 augustus 2014
  • 3 reacties
  • 371 Bekeken

Ik heb door stroomstoring rond Leiden met als gevolg een overvolle international trein vol "normale" reizigers onterecht een ICE toeslag op mijn OV kaart gezet. Ik kon deze terug vorderen volgens de conducteur maar zie in mijn reis history geen terugvorder knopje bij deze ICE toeslag staan.

Hoe kan ik mijn ICE toeslag via mijn ns terug vorderen.
icon

Beste antwoord door Hertog 27 augustus 2014, 23:24

Bedragen beneden de €2,20 worden niet gerestitueerd. De ICE toeslag bedraagt €2,00, dus helaas.
Wil je toch een poging wagen, neem dan contact op met de Klantenservice NS International .
Internationale treinen rijden n.l. onder verantwoordelijkheid van NS International.
Bekijk origineel

3 reacties

Op welke traject was je aan het reizen dan? Er komt geen ICE langs Leiden namelijk. Als je wel met de ICE gereisd hebt, maar de trein was gewoon druk, dan heb je geen recht op teruggave.
Bedragen beneden de €2,20 worden niet gerestitueerd. De ICE toeslag bedraagt €2,00, dus helaas.
Wil je toch een poging wagen, neem dan contact op met de Klantenservice NS International .
Internationale treinen rijden n.l. onder verantwoordelijkheid van NS International.
Reputatie 2

Hartstikkene fout, wat Hertog beweert. Je maakt een binnenlandse reis, waar NS de vervoerder is, ook bij NS-International. Deze reis vindt geheel plaats binnen de voorwaarden van NS-Reizigers. De ICE-toeslag, kun je namelijk op de GtbV-formulier aankruisen). Bij vertragingen wordt alle delen opgeteld, dus wat je abonnement waard was (bijv. bij een WeekendVrij 1e klas wordt 1/12e deel van het maandbedrag bij 30 minuten vertraging teruggegeven). De ICE-toeslag dient voor de helft bij het totaal uit te keren bedrag opgeteld te worden (omdat deze obv een enkele reis geprijsd is). De vertraging van minimaal 30 minuten geldt ook bij reizen met een overstap (behalve als je van NS naar Connexxion, ARRIVA, Syntus etc. wisselt). Er komt dan een totaalprijs uit € 45,00/12+ € 2,00/2= € 4,75. Kortom NS had je gewoon de ICE-toeslag moeten terugbetalen, de helft bij 30 minuten te laat, helemaal bij 60 minuten, of meer. Het terugvorderen kun je niet bij Mijn NS doen, wel met zo'n papieren formulier.

Reageer