beantwoord

ICNG vanaf dag 1 nieuwe dienstregeling of later?

  • 1 December 2022
  • 6 reacties
  • 585 Bekeken

Hallo!

Ik vroeg me af, of de ICNG al gaat rijden vanaf dag 1 van de nieuwe dienstregeling dus vanaf 11 December?
Ik vroeg me af of deze datum gehaald gaat worden voor eventueel een vervanging van de TRAXX op de HSL.
Mocht deze datum niet gehaald gaan worden, heeft dan iemand een datum die vooralsnog gepland staat, of kan men dan slechts vermoedens geven?
Alvast bedankt!

icon

Beste antwoord door Aar 1 December 2022, 09:36

Bekijk origineel

6 reacties

Badge +3

Gisteren is bekendgemaakt dat inzet in december niet haalbaar is. Het plan is nu om vanaf het tweede kwartaal van 2023 met passagiers te gaan rijden.

Reputatie 7
Badge

Wat uitgebreider artikel (van mijn hand):

https://www.treinenweb.nl/nieuws/9732/opnieuw-vertraging-voor-de-nieuwe-intercity-generatie-trein.html

Bedankt!

Wel jammer, maar aan de andere kant ook begrijpelijk natuurlijk.

Gaat de icng dan begin 2023 rijden of later?

Reputatie 7
Badge

Gaat de icng dan begin 2023 rijden of later?

Het staat in het genoemde artikel:

"In de brief wordt vermeld dat de eerste treinen in de publieke dienst echter pas in het tweede kwartaal van volgend jaar wordt verwacht. In april, mei of juni dus. Hoewel de NS waarschuwt om nog een slag om de arm te houden voor eventuele nieuwe tegenvallers."

Reputatie 7
Badge

Onder voorbehoud. Maar in week 16 april zou je ICNG geleidelijk in de reizigersdienst kunnen verwachten. Maar nogmaals: Het is onder voorbehoud! 

Ook wordt op spotters- en hobbyistensite Somda verteld dat er komende drie weken drie nieuwe ICNG's het land in komen. Afgelopen periode zijn al twee nieuwe stellen (3133 en 3222) binnengekomen.

Het lijkt erop dat de instroom over de grens heen nu echt begonnen is. 😊

Reageer