beantwoord

Ideeën bus zeeland


Pas was er op het nieuws dat de topman van ProRail het spoor wilt vervangen in Zeeland En dat er een trein van Bergen Op Zoom naar Middelburg die 250 km/u moest rijden. Dit zou miljarden kosten. Waarom dit geldbedrag niet besteden aan een nieuw traject? Bijvoorbeeld van Terneuzen naar Rotterdam, die via Goes, Zierikzee & Renesse rijdt. Dan kan je het traject Vlissingen - Amsterdam Centraal veranderen naar Roosendaal - Amsterdam Centraal veranderen en het traject Roosendaal - Zwolle naar Vlissingen - Zwolle veranderen. Dit zou de doorstroming van het Openbaar Vervoer in Zeeland flink verbeteren.
icon

Beste antwoord door Jouke NS 7 februari 2019, 14:37

Hallo MrDutchie en welkom bij de NS community.

Helaas zal NS je hier geen antwoord op kunnen geven. Het wel of niet aanleggen van een nieuwe spoorlijn is vooral een zaak voor de lokale overheden en ProRail. Pas wanneer er daadwerkelijk een spoorlijn komt zal NS, en natuurlijk andere vervoerders, de mogelijkheid krijgen de lijn te exploiteren.

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Ik acht de kans dat een van die twee ideeën realiteit gaat worden erg klein. Wat er mee verdiend kan worden weegt niet op tegen de enorme kosten. Zeeland is te dun bevolkt en de "grote steden" zijn te klein om daar dergelijke infrastructuur te kunnen realiseren.
Reputatie 7
Badge +3
MrDutchie schreef:

Pas was er op het nieuws dat de topman van ProRail het spoor wilt vervangen in Zeeland En dat er een trein van Bergen Op Zoom naar Middelburg die 250 km/u moest rijden. Dit zou miljarden kosten. Waarom dit geldbedrag niet besteden aan een nieuw traject? Bijvoorbeeld van Terneuzen naar Rotterdam, die via Goes, Zierikzee & Renesse rijdt. Dan kan je het traject Vlissingen - Amsterdam Centraal veranderen naar Roosendaal - Amsterdam Centraal veranderen en het traject Roosendaal - Zwolle naar Vlissingen - Zwolle veranderen. Dit zou de doorstroming van het Openbaar Vervoer in Zeeland flink verbeteren.


Dat geld is er helemaal niet. Het is gewoon het zoveelste sprookje van Pier Eringa.
Hallo MrDutchie en welkom bij de NS community.

Helaas zal NS je hier geen antwoord op kunnen geven. Het wel of niet aanleggen van een nieuwe spoorlijn is vooral een zaak voor de lokale overheden en ProRail. Pas wanneer er daadwerkelijk een spoorlijn komt zal NS, en natuurlijk andere vervoerders, de mogelijkheid krijgen de lijn te exploiteren.
Reputatie 2
De topman van Prorail roept wel vaker dit soort dingen, waarvan hij dondersgoed weet dat het echt niet gerealiseerd gaat worden binnen decennia. Vervolgens mag hij weer aanschuiven bij een één of andere talkshow. Het begint een beetje vermoeiend te worden.
Reputatie 2
Je zou bijna denken dat Prorail meedoet met de verkiezingen.

Reageer