Ijskoud in trein

  • 14 juli 2016
  • 8 reacties
  • 237 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 2 reacties
De airco blaast ijskoude lucht. De conducteur zegt dat er warmer weer was verwacht en dat er niets aan te doen is. Winterjas meenemen dan maar?

8 reacties

De volgende keer kun je wellicht proberen in een ander deel van de trein te gaan zitten. De klimaatregeling werkt in iedere bak (rijtuig) onafhankelijk. Dus daar is het dan misschien iets warmer.
Reputatie 7
Temperatuur kan inderdaad niet gesteld worden, hoogstens een keer de airco resetten. En inderdaad per bak is het verschillend.
Beste marei,

Welkom op het NS Serviceforum. Het heeft niet zo zeer te maken met de verwachte tempratuur, maar met de hoge luchtvochtigheid buiten. Hierdoor is de gevoelstempratuur buiten kouder, maar het systeem denkt dat het warmer is en gaat het koude lucht blazen. Zoals Sebastiaan aangeeft wordt dit per treinstel bepaald, verhuizen naar een andere coupé kan op zo'n moment verschil maken.
Reputatie 6
Badge +2
De airco blaast ijskoude lucht. De conducteur zegt dat er warmer weer was verwacht en dat er niets aan te doen is. Winterjas meenemen dan maar?
Vooral als het 's avonds frisser wordt buiten is het bizar dat de airco voor extra kou zorgt. Dit kan je inderdaad noodzaken extra kleren mee te nemen, of om op een dagje uit op een zomerdag al naar huis te gaan wanneer het nog zo warm is buiten dat de verkoeling van de airco nog aangenaam is.
bijdragevandennis
Even een aanvulling. De luchtvochtigheid binnen wordt ook meegenomen. Dus een volle coupé of een lege coupé kan al veel verschil maken.
Haha als iedereen verhuist van de koude naar de normale coupe wordt die coupe weer koud en moet:iedereen weer terugverhuizen 😃
Dat zou wat worden zeg. Het beste is - wanneer je het treinklimaat als zeer onprettig ervaart - melden bij de hoofdconducteur. Hij/zij kan een melding maken zodat er snel naar gekeken wordt. Over het algemeen houden onze treinen een tropische dag prima vol, maar er is her en der wel eens een climate control die het lastig heeft.
En in aanvulling op Klaas-Jan worden wij na doorgeven van de melding aan het MBN (onze pechhulp zeg maar) verteld wat wij kunnen doen om te kijken of we het via een simpele handeling kunnen verhelpen. Denk aan de simpelste manier, namelijk een reset geven in het materieel waar dat mogelijk is.

Reageer