beantwoord

ik heb een idee wat leuk is en NS ook leuk vind

• 9 november 2015
  • 6 reacties
  • 400 Bekeken

Hoi NS,

Ik zit vaak in de trein voor de trein omdat het mijn hobby is en omdat het handig is! Alleen ookal is het mijn hobby heel lang in een trein zitten is nou eenmaal saai. Dat weet iedereen, en het KAN leuker! Net als nu met de trein naar Eindhoven heb ik een leuk idee. Zou ik en een aantal anderen mensen in een trein met een NS T-shirt dingetjes uitdelen zoals kleine zakjes snoep in trein vorm. Dit dan 1 dagje of 1 treinrit en dan in bijna elke ns trein van Nederland! (intercity) dit is een leuk idee en kost weinig en ik weet dat dit waarschijnlijk niet gaat gebeuren maar ik wil heel graag voor NS in de trein iets uitdelen als bijvoorbeeld een stage. En dat er een youtube NS ploeg bij is.
Ik hoor graag van jullie de moderators van dit forum en pleas stel mijn vraag en soort van idee door aan de persoon(en) die hierover gaan!
Alvast bedankt :)

Groetjes Lucas
icon

Beste antwoord door JanH NS 20 november 2015, 21:53

Hallo Lucas, ik ben er even achteraan gegaan voor je. Het is een leuk initiatief, en het verbinden van reizigers staat hoog op onze agenda. Helaas komen hier zoveel vragen van, dat wij dit vanuit de organisatie niet kunnen ondersteunen. Ik zou je, net als mijn collega Sivan, adviseren om even af te wachten of er een optie is om stage te lopen later in de opleiding. Je kan voor ondersteuning altijd kijken op onze website voor educatief materiaal tijdens je opleiding. Natuurlijk juigen we originele ideeën altijd toe, je kan altijd vragen stellen.
Bekijk origineel

6 reacties

Hoi Lucas,

Wat een leuk idee, ik denk dat er genoeg reizigers zijn die hier ook zo over denken. Ik ga hier even met mijn collega's in overleg en dan komen we er zo snel mogelijk op terug oké?
Hoi Lucas. Wat voor studie doe je, dat je dit als stage zou willen doen?

Het is hartstikke gaaf dat je zo'n leuk idee hebt! Wel moet je altijd goed kijken of iets ook voor andere reizigers leuk is, en of het verstandig is. In dit geval speelt er bijvoorbeeld een discussie over de groep mensen die actief is in treinen, waarbij een papiertje wordt uitgedeeld en er wordt gevraagd om geld. Natuurlijk is snoep uitdelen iets anders, maar mensen kunnen hierdoor wel in verwarring raken. Daarnaast moet je je ook afvragen of het verstandig is om snoep uit te delen. Wellicht is iets gezonds een beter idee?
Hoi Lucas. Wat voor studie doe je, dat je dit als stage zou willen doen?

Het is hartstikke gaaf dat je zo'n leuk idee hebt! Wel moet je altijd goed kijken of iets ook voor andere reizigers leuk is, en of het verstandig is. In dit geval speelt er bijvoorbeeld een discussie over de groep mensen die actief is in treinen, waarbij een papiertje wordt uitgedeeld en er wordt gevraagd om geld. Natuurlijk is snoep uitdelen iets anders, maar mensen kunnen hierdoor wel in verwarring raken. Daarnaast moet je je ook afvragen of het verstandig is om snoep uit te delen. Wellicht is iets gezonds een beter idee?

Ik doe een technische opleiding op het vak college Amersfoort. Ik vroeg vandaag nog of we stages dit jaar doen maar dat helaas niet, als het moeglijk is kan ik het ook zonder stage ofzoiets kunnen doen en het namens NS uitdelen toen dacht ik aan appels met een NS stikertje erop.

ik hoor het opnieuw graag of het kan enof dit een leuker idee is. En ik heb ook een keer bedelaars in mijn trein gehad maar als ze weten dat dit namens NS is dan weten ze ook dat het geen bedelaars actie is, neem ik aan 🙂
Zou je geen stage willen doen die beter bij je opleiding aansluit? Ik denk dat het voor ons lastig wordt om zonder een concrete aanleiding of aansluiting reizigers dingen uit te laten delen in de trein, maar wellicht dat mijn collega Jan nog andere informatie heeft gevonden voor je!
Ik doe het graag een keer als ik vrij ben, treinen zijn mijn hobby en ik doe dit soort dingen graag!
Hallo Lucas, ik ben er even achteraan gegaan voor je. Het is een leuk initiatief, en het verbinden van reizigers staat hoog op onze agenda. Helaas komen hier zoveel vragen van, dat wij dit vanuit de organisatie niet kunnen ondersteunen. Ik zou je, net als mijn collega Sivan, adviseren om even af te wachten of er een optie is om stage te lopen later in de opleiding. Je kan voor ondersteuning altijd kijken op onze website voor educatief materiaal tijdens je opleiding. Natuurlijk juigen we originele ideeën altijd toe, je kan altijd vragen stellen.

Reageer