beantwoord

ik heb een opsporingsformulier ingevuld, krijg ik nu vanzelf bericht als de jas gevonden is?

• 8 april 2014
  • 6 reacties
  • 1103 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 1 reactie
moet ik perse dat 0.80 cent nummer bellen? of krijg ik bericht als de jas gevonden is?
icon

Beste antwoord door Anonymous 9 april 2014, 10:12

Beste Elise, wat balen dat je jas niet is gevonden. Nog even over je vraag over wat je kunt doen als je iets bent verloren tijdens je reis:

1. Het online formulier invullen. Na het invullen krijg je een opsporingsnummer. Met dit nummer is het makkelijker voor de medewerkers van NS om je eigendom terug te vinden.

2. Telefonisch contact opnemen met de Servicecentrale van NS: telefoon 0900-3212100 (euro 0,80 p.m.). De Servicecentrale is bereikbaar op werkdagen van 8.00 tot 22.00 uur en op zaterdag van 9.00-17.00 uur.

3. Navragen op het station Bij 'informatie over stations' staan de openingstijden van de Servicebalies

Wanneer de klant heeft gemeld dat hij iets is verloren tijdens zijn reis en het wordt teruggevonden door NS, dan krijgt hij binnen 3 weken een brief thuisgestuurd van Centraal Bureau Gevonden Goed. Hierin staat alle informatie over het terugkrijgen van het eigendom.

Om je topic beter vindbaar te maken heb ik je topic verplaatst naar 'in de trein'. Vriendelijke groet, Femke

Bekijk origineel

6 reacties

Op deze pagina staan denk ik alle antwoorden op jouw vragen.
dank je. het is nu al 4 weken geleden en ik heb nog niets gehoord van de NS.
het liefst zou ik naar urecht gaan om bij de afdeling gevonden voorwerpen te kijken....
ik vind het niet gek dat de NS met erg veel spullen blijft zitten.. je moet 80 cent betelen per minuut en er is altijd een wachttijd.. tot 40,- euro hoor je dan! nou dan ga je al niet snel bellen.. Mar goed ik belde net.. maar dan is de jas niet gevonden.. ik krijg dan ook het idee dat de service niet zo goed werkt.
Voordat een jas, of erger nog een portemonnee, uit een gevonden trein in een gevonden-voorwerpen bak terecht komt kan het al door heel wat handen geweest zijn. Als je mazzel hebt vindt de HC of MCN het als eerst om het dan aan het einde van z'n dienst in te leveren, maar meestal pakt een reiziger het mee, en dan ben je afhankelijk van de eerlijkheid van die persoon.

Als ik iets vind in de trein probeer ik het eerst zelfstandig bij de eigenaar te brengen. Vooral met OV-chipkaarten gebied dit de voorkeur, want de kaart opsturen naar TLS betekent dat deze simpelweg vernietigd wordt inclusief het saldo wat er op staat.

Verder kan ik je niet helpen maar ik hoop dat je de jas toch nog een keer terug ziet!
Beste Elise, wat balen dat je jas niet is gevonden. Nog even over je vraag over wat je kunt doen als je iets bent verloren tijdens je reis:

1. Het online formulier invullen. Na het invullen krijg je een opsporingsnummer. Met dit nummer is het makkelijker voor de medewerkers van NS om je eigendom terug te vinden.
2. Telefonisch contact opnemen met de Servicecentrale van NS: telefoon 0900-3212100 (euro 0,80 p.m.). De Servicecentrale is bereikbaar op werkdagen van 8.00 tot 22.00 uur en op zaterdag van 9.00-17.00 uur.
3. Navragen op het station Bij 'informatie over stations' staan de openingstijden van de Servicebalies

Wanneer de klant heeft gemeld dat hij iets is verloren tijdens zijn reis en het wordt teruggevonden door NS, dan krijgt hij binnen 3 weken een brief thuisgestuurd van Centraal Bureau Gevonden Goed. Hierin staat alle informatie over het terugkrijgen van het eigendom.

Om je topic beter vindbaar te maken heb ik je topic verplaatst naar 'in de trein'. Vriendelijke groet, Femke

Voordat een jas, of erger nog een portemonnee, uit een gevonden trein in een gevonden-voorwerpen bak terecht komt kan het al door heel wat handen geweest zijn. Als je mazzel hebt vindt de HC of MCN het als eerst om het dan aan het einde van z'n dienst in te leveren, maar meestal pakt een reiziger het mee, en dan ben je afhankelijk van de eerlijkheid van die persoon.

Als ik iets vind in de trein probeer ik het eerst zelfstandig bij de eigenaar te brengen. Vooral met OV-chipkaarten gebied dit de voorkeur, want de kaart opsturen naar TLS betekent dat deze simpelweg vernietigd wordt inclusief het saldo wat er op staat.

Verder kan ik je niet helpen maar ik hoop dat je de jas toch nog een keer terug ziet!

Hoi Lucas,

Als een reiziger of wij iets vinden van gevonden goed in de trein, sjouwen we dat niet tot einde dienst mee hoor. Als wij gebeld hebben met ons contact centrum krijgen wij een vindnummer, vergelijkbaar dus met het opsporingsnummer. Wij spreken dan af met de medewerker die ons dat nummer heeft gegeven, wat voor ons de eerste gelegenheid is om af te geven. Lukt dat niet, doordat we bijvoorbeeld drie uur op een trein zitten, wordt wel eens geregeld dat een Servicemedewerker het gevonden goed op een bepaald station komt aanpakken. Zelf houd ik er echt niet van om lang met gevonden goed te blijven lopen, want ik loop ook het risico dat ik het weer kwijtraak.

Met een gevonden OV-chipkaart gaan de servicemedewerkers vaak aan de slag om te kijken of ze de rechtmatige eigenaar kunnen vinden, is althans mijn ervaring.
Dank Loes voor de verduidelijking, weer wat geleerd zo. Fijn van NS dat ze proberen de eigenaar te vinden van een OV kaart, als ze een NS abo hebben zijn de adresgegevens natuurlijk al bekend. Helaas gaat TLS er niet zo goed mee om:

Als u een kaart van iemand anders gevonden heeft, kunt u deze door ons laten vernietigen. Wij raden u aan deze kaart niet op te sturen naar andere partijen.

Reageer