beantwoord

Ik heb trein kaartje gekocht gister toen reden de treinen niet meer..

• 7 augustus 2014
  • 9 reacties
  • 389 Bekeken

Ik heb een trein kaartje gekocht gister (Overvecht naar Hilversum) toen reden de treinen niet vanwege een aanrijding met persoon kan ik dat kaartje nog gebruiken? Want kan geen nieuwe betalen.. Alvast dank voor reacties.
icon

Beste antwoord door Pe_pe 7 augustus 2014, 13:35

De enkele reis op een eenmalige chipkaart is alleen geldig op de dag van aankoop. U had met dit kaartje gebruik kunnen maken van een omleiding die in zo'n geval door NS wordt aangeraden, vermoedelijk via Soest of Amersfoort.

Ik weet ook niet zeker of u met dit kaartje officieel nog in aanmerking komt voor Geld Terug Bij Vertraging nu u er niet mee hebt uitgecheckt op uw eindbestemming. Anders kunt u in ieder geval een beroep proberen te doen op coulance door een Geld-Terug-Bij-Vertraging-formulier vergezeld van een begeleidende brief gefrankeerd op te sturen naar NS Klantenservice, Postbus 2372, 3500 GJ Utrecht.
Bekijk origineel

9 reacties

Gaat het om een enkele reis of dagretour op een wegwerpchipkaartje?
Eenmalige chipkaart enkele reis.
Heb je gisteren ingecheckt op het station van vertrek of hiervan afgezien toen er geen treinen reden?
De enkele reis op een eenmalige chipkaart is alleen geldig op de dag van aankoop. U had met dit kaartje gebruik kunnen maken van een omleiding die in zo'n geval door NS wordt aangeraden, vermoedelijk via Soest of Amersfoort.

Ik weet ook niet zeker of u met dit kaartje officieel nog in aanmerking komt voor Geld Terug Bij Vertraging nu u er niet mee hebt uitgecheckt op uw eindbestemming. Anders kunt u in ieder geval een beroep proberen te doen op coulance door een Geld-Terug-Bij-Vertraging-formulier vergezeld van een begeleidende brief gefrankeerd op te sturen naar NS Klantenservice, Postbus 2372, 3500 GJ Utrecht.
Ik zag in de 1e instantie dat er 1 trein uitgevallen was en niet dat t de hele avond zou duren want op t moment van vertrek van een vriend naar het station is het gebeurd dus zag het daarvoor ook niet op internet staan. En wil natuurlijk graag naar huis.
Ja ik heb ingecheckt.. Ik zag in de 1e instantie dat er 1 trein uitgevallen was en niet dat t de hele avond zou duren want op t moment van vertrek van een vriend naar het station is het gebeurd dus zag het daarvoor ook niet op internet staan. En wil natuurlijk zsm naar huis..
Voor mijn gevoel kom je in aanmerking voor Geld Terug bij Vertraging en zou je een papieren formulier kunnen opsturen vergezeld van de chipkaart en eventueel een toelichting.
Er lopen hierover echter nogal wat verschillende (mogelijk tegenstrijdige) adviezen, dus hopelijk kan een moderator hierover uitsluitsel bieden.
Beste Jess, Welkom op het NS Serviceforum. Spijtig om te lezen dat dit zo gegaan is. Heb je de treinreis nog wel gemaakt met vertraging of had je besloten helemaal niet meer te gaan reizen?

Ik heb je topic verplaatst naar 'In de trein' om de vindbaarheid van dit topic te vergroten.
Reputatie 6
Als de vertraging op de aankomstbestemming naar verwachting een uur of meer is, moet NS u volgens de Europese regels terstond de keuze geven tot restitutie van het vervoerbewijs (http://www.ns.nl/binaries/content/assets/NS/reizigers/josereizigersrechten-nl-1371_2007.pdf artikel 16).

Heeft NS u deze mogelijkheid geboden?

Reageer