ik mis de treinzo erg. zijn er meer personen

• 19 mei 2020
  • 9 reacties
  • 432 Bekeken

Reputatie 2

Ik ben als oudere nu verplicht thuis te zitten en ben 81. Ik kon altijd uitstekend  nog reiZen met rollator in bus en trein. Maar hoe ziet dAt er Voor mij over eenhalf jaar uit.? Kan ik dat dan nog. Nu echter is er voor ons beslist dAt we rhuis moeten blijven, zou goed Voor mij zijn. Kwetsbaar en zo. Maar dat voelt niet zo. Het is Saai en  zie geen mensen. Geen afleiding in reizen,plannen,ook goed voor mij. Hebben hier meer mensen een idee Voor hoe dat anders zou kunnen? Toch misschien een vaste dag wel reizen buiten de spits natuurlijk?

9 reacties

Reputatie 6
Badge

Ik leef zeker met je mee. Ikzelf ben een flink stuk jonger, en reisde voor deze periode ook vaak met de trein. Elke vrijdagavond met mijn Weekend Vrij abonnement een stukje door de Randstad toeren, en in het weekend naar alle gewesten van het land reizen met de trein, en naar leuke evenementen gaan.

Nu gaat dat dus niet meer. De evenementen zijn nu stilgelegd, en reizen wordt nu alleen aangeraden als je echt een noodzakelijke bestemming hebt. Inmiddels heb ik ook mijn Weekend-Vrij abonnement omgezet naar NS Flex basis, waar ik geen korting meer voor heb, en dus niks meer per maand betaal. Momenteel zit ik nu vaker thuis, dan dat ik onderweg voor mijn werk met het ov reisde.

Wisten we maar wanneer de maatregelen opgeheven kunnen worden. Inmiddels worden de maatregelen stapje bij beetje afgebouwd waardoor er steeds meer hoop en zicht lijkt te komen in een terugkeer van de sociale maatschappij. Echter vrees ik dat er toch echt een vaccin moet komen als het OV weer op 100% capaciteit kan draaien, en dat grote evenementen meer mogelijk zijn.

Laten we hopen dat we in 2021 nu wel een mooi jaar hebben met een hoop bezoekers op de Grand Prix Formule 1 in Zandvoort, en een Songfestival in Rotterdam waar volle treinen vanuit heel Europa aankomen. En uiteraard weer de voetbalwedstrijden die we kunnen bezoeken.

Reputatie 6

Ook ik mis het treinreizen. Ben al sinds begin maart niet meer in de trein geweest. Het is helaas niet anders en ik zou niet weten hoe het nu anders moet.

Reputatie 2

Dat moet de NS toch goed doen. Blij te horen dat jong en oud hierin het met elkaar eens zijn. We missen de leuke treinreizen! Mijn eerste reis herinner ik me als bijzonder in een veewagen direct na de oorlog denk ik.Wel een goede reden we gingen op bezoek van den Haag naar Hoorn.Maar het was wel benauwd voor een kind in die volle wagen. Mijn vader tilde me op voor zuurstof.

Reputatie 6

Ik snap je heel goed, en ik ben vijftig jaar jonger dan jij. Vanwege een handicap is het OV ook de enige manier om op wat langere afstanden zelf te verplaatsen. Helaas is het eenmaal nu even niet anders, al worden de chipkaarten op mijn bureau wel onrustig.

Reputatie 3

Ik ben er ondertussen aardig aan gewend en pak tegenwoordig de auto. De overvliegende vliegtuigen mis ik trouwens ook niet. Vind het prima zo! Met een dalvrij is het zeker mogelijk om voordelig te reizen, maar de 1e klas in de spits vond ik toch wel aan de prijzige kant. Soms vijf tientjes op een dag. Nu ik mijzelf per auto vervoer ben ik stukken voordeliger uit en eerder op bestemming en dat is ook wat waard. Oké je moet zelf sturen, maar voor hoelang nog. Wat ik wel gezellig vond was het uren keuvelen met NS personeel in de 1e klas. Dus als ik dan toch wat mis, dan het laatste.

Reputatie 2

Ik heb geen auto ben op de trein aangewezen, maar goed en milieuvriendelijk

Reputatie 4

Door meerdere redenen heb ik geen auto, als op de fiets te ver is kan ik nergens naar toe omdat ik dan afhankelijk ben van het ov. 

Reputatie 7
Badge +3

Door meerdere redenen heb ik geen auto, als op de fiets te ver is kan ik nergens naar toe omdat ik dan afhankelijk ben van het ov. 

Het is niet verboden om met OV te reizen. Je moet alleen nadenken of je een reis met het OV noodzakelijk vindt.

Reputatie 6

Ook ik maakte in het pre corona tijdperk als  73 jarige met mijn dalvrij meerdere reizen per week door het hele land. Daarbij bezocht ik steden musea en andere leuke dingen. Mijn laatste reis was eind februari net voor de intelligente lock down. Nu op dit moment ontwijk ik het OV zowel regionaal als landelijk. Om naar supermarkt en ziekenhuis te gaan en in beweging te blijven wandel ik veel wat ik gelukkig ondanks mijn leeftijd nog goed kan. Iedere dag zo'n 10 tot 15 kilometer.

Ook ik vind het jammer dat ik op dit moment niet meer het land in kan om Groningen Maastricht en Amsterdam te bezoeken en beperkt ben tot Rotterdam. Maar het is niet anders en eerlijk gezegd zie ik mezelf niet in het OV stappen zolang er een mondkapje op moet en een vaccin ontbreekt.

Pas dan zal ik weer vrolijk in het OV stappen, 

Maar voor de conditie en fitheid is de situatie op dit moment ideaal, maar saai is het wel zo zonder cultuur en horeca.

Reageer