Ik wil een vieze trein melden

• 29 augustus 2014
  • 10 reacties
  • 1282 Bekeken

Ik zit in de trein van Utrecht-Rotterdam Centraal; 19.17u vertrokken. Mooi op tijd, maar wat een vieze trein! Met name de bekleding van de stoelen, en eigenlijk elke stoel in de stiltecoupé van treinstel 4087 is vies. De staking
van schoonmaakpersoneel was toch voorbij

10 reacties

Heeft u de moeite genomen om dit ook door te geven aan de conducteur, zodat hij/zij de trein kan aanmelden voor een extra grondige schoonmaakbeurt?
Reputatie 6
Het wordt nu toch hier aangegeven?
Bovendien heeft een conducteur ook ogen, die zou dat zelf ook kunnen opmerken.
Mits deze het niet te druk heeft met het garanderen van de veiligheid in de 1e klasse of in de onbemande cabine of met het assisteren van de machinist bij het waarnemen van de seinen natuurlijk.
Reputatie 7
Badge +4
Nou voor de meeste conducteurs neem ik mijn petje af. Alleen die grofheid en agressie al.
Het wordt nu toch hier aangegeven?
Bovendien heeft een conducteur ook ogen, die zou dat zelf ook kunnen opmerken.
Mits deze het niet te druk heeft met het garanderen van de veiligheid in de 1e klasse of in de onbemande cabine of met het assisteren van de machinist bij het waarnemen van de seinen natuurlijk.

Helemaal gelijk dat he get hier ook kunt doorgeven. Maar dan gaat het via via en kan het enige tijd duren vooraleer er eens iemand kritisch naar die vervuiling kijkt.
Een conducteur kan het meteen ter plekke beoordelen en zo nodig meteen direct contact opnemen met de achterwacht.

En waarom toch zo denigrerend doen over conducteurs. Als die door de trein lopen - hetzij voor een serviceronde, hetzij voor een controleronde - kunnen die niet zien of een bank of stoel vervuild is als er iemand met z'n luie re.... op zit.

En als er enkele medewerk(st)ers in NS uniform in de 1e klas zitten hoeft daar de dienstdoend HC heus niet bij te zitten. Kunnen ook MCN's of HC's zijn die volgens hun dienstrooster passagieren naar een ander station, of mogelijk zelfs onderweg zijn naar huis.
En neem van mij maar aan dat er geen enkele HC in de bemande cabine zal zitten tijdens een normale rit. De MCN zal dat niet toestaan en de HC zal dat eigener beweging ook niet doen.
Als je al een tweede persoon in de bemande cabine ziet zitten, zal dat een leerling zijn die onder toezicht van een MCN-leerlingenbegeleider de trein mag besturen.

Heb dus wat meer respect voor het treinpersoneel. Het is juist dat personeel dat in voorkomende gevallen zal proberen om jouw treinreis zo aangenaam mogelijk te doen verlopen en jou op tijd op je bestemming te krijgen (in samenwerking met de treindienstleiding van ProRail).

Gelukkig geef je er blijk van er maar verduveld weinig van te weten en daar al helemaal geen begrip voor te hebben.
Reputatie 6
Aha, weer wat geleerd. Dus als ik een persoon gelijk na het sleutelen naar de bediende cabine zie lopen, is dat niet de hc. Dan wordt de vertrekprocedure dus uitgevoerd door de leerling-mcn?????
Beste Molenaar, Welkom op het NS Serviceforum. Bedankt voor je opmerking over je vieze trein. Inmiddels ga ik er vanuit dat deze trein inmiddels gereinigd is bij een volgend keerpunt. Indien een trein écht heel erg vies is, kan je dit het beste melden bij de conducteur. Hij kan de trein aanmelden voor een spoedreiniging.

Ik wil graag een filmpje met jullie delen over de reiniging van treinen: https://www.youtube.com/watch?v=AUOdU4Uf94M Op deze manier hebben jullie wat achtergrond informatie over dit topic.
Ik vindt het ook jammer dat er zo denigrerend over de HC's wordt gesproken. Al is het wel waar dat een aantal HC's sleuten en lekker in de bediende cabine gaan zitten, en de meester het goed vindt)
Ik zal het momenteel niet in mijn hoofd halen plaats te nemen in de bemande cabine. Er vinden zoveel controles plaats en het mag ook gewoon niet, maar ik zet mijn baan toch hiervoor niet op het spel hoor. Ik ben er alleen te vinden op verzoek van de MCN. Dat verzoek kan nooit zijn om even bij te kletsen. Verder is alleen bij de SLT, DDZ en Mat`64 waar een eerste klas direct bij een cabine ligt.
Dat er zo over het vak HC wordt gesproken vind ik zelf ook erg jammer. De reiziger ziet ons vaak maar kort, maar zoals al vaker is aangegeven, we hebben genoeg te doen.
Dan over de vieze treinen, zelf meld ik het door, zeker als reizigers me er ook op attenderen. Dan is er een grotere urgentie dan ik het alleen zou constateren.
Ik vind elke keer dat filmpje over schoonmaken van de treinen hier neerzetten in antwoord op een klacht over vieze treinen ook een beetje denigrerend overkomen.

Dat schoonmaken wordt lang niet altijd precies gedaan en vieze treinen komen regelmatig voor.
Daar mag best meer geld aan besteed worden.
Reputatie 6
Nouja, uiteindelijk zijn het de reizigers zelf die de treinen zo vies maken.
Als de reizigers zelf wat minder rotzooi zouden maken zou het al heel wat schelen.
Het beste zou het natuurlijk zijn als de reizigers niet met de trein zouden reizen, dan zouden de treinen netjes schoon blijven.

Reageer