Ik wou dat ik de baas zou zijn van den NS en dan stel ik de klant centraal

• 31 januari 2020
  • 5 reacties
  • 257 Bekeken

Reputatie 2

Wat zou het mooi zijn om de baas te zijn van de ns. Als dienstverlenend bedrijf staat de klant centraal, de extra mile lopen voor de tevredenheid van de klant. Dan zou ik als het nodig is, en er zijn genoeg lege perrons op Rotterdam Centraal (30 jan rond 16:19) dan zou ik de icd komende uit Schiphol naar een ander perron dirrigeren. En niet 17 min voor het perron laten wachten omdat perron 3 bezet is, de overage perron’s waren ook niet echt bezet. We zagen zelfs 2 ICD richting Schiphol gaan maar helaas perron 3 bleef bezet. Dan zou ik ook als het al meerdere dagen issues zijn op het stuk Rotterdam - Breda het alternatief via Den Bos langer maken. Maar ja ik ben niet de baas van de ns, dat is Rogier. Dus wat doe je dan, dan maak je het alterntief veel korter en laat je een icd gewoon 17 min  wachten, Misschien een idee om niet zo starg om te gaan met de planning maar de klant centraal zeten. Er waren genoeg treinen (veel treinen gaan nu niet naar Breda) en genoeg lege perrons.  EEn idee om het personeel op het kantoor verplicht elke half jaar een week tijdens de spits op het perron neer te zetten naast het gewone personeel. Misschien leer je dan vanzelf wel klantvriendelijk te zijn.

5 reacties

Reputatie 7
Badge

Erg vervelend @carol van den meiracker dat je trein moest wachten voor Rotterdam omdat het aankomstspoor bezet was. Echter voor de afhandeling van het treinverkeer en het sporengebruik is niet NS maar de Treindienstleider van ProRail verantwoordelijk, dus je richt je klacht aan het verkeerde adres.

Eventueel kan je dus je klacht bij ProRail kwijt, al hoewel ik vermoed dat de Treindienstleider een goede reden had om het zo te doen.

Reputatie 3

Erg vervelend @carol van den meiracker dat je trein moest wachten voor Rotterdam omdat het aankomstspoor bezet was. Echter voor de afhandeling van het treinverkeer en het sporengebruik is niet NS maar de Treindienstleider van ProRail verantwoordelijk, dus je richt je klacht aan het verkeerde adres.

Eventueel kan je dus je klacht bij ProRail kwijt, al hoewel ik vermoed dat de Treindienstleider een goede reden had om het zo te doen.

Hij/zij is klant van NS en niet van Prorail.

Dus verwijs niet door,maar los het,NS zijnde,zelf op met Prorail.(artikel uit het consumentenrecht)

Reputatie 3

Erg vervelend @carol van den meiracker dat je trein moest wachten voor Rotterdam omdat het aankomstspoor bezet was. Echter voor de afhandeling van het treinverkeer en het sporengebruik is niet NS maar de Treindienstleider van ProRail verantwoordelijk, dus je richt je klacht aan het verkeerde adres.

Hij/zij is klant van NS en niet van Prorail.

Dus verwijs niet door,maar los het,NS zijnde,zelf op met Prorail.(artikel uit het consumentenrecht)

Ga je ook bij Volvo klagen wanneer de afrit van je snelweg is afgesloten? Daar heb je immers je auto gekocht.

Los daarvan is de claim dat een station als Rotterdam in de avondspits ‘genoeg lege perrons’ heeft natuurlijk volkomen onzin, daarbovenop is niet elk perron zomaar te bereiken. Vanuit Schiphol zul je het moeten doen met de sporen 2, 3 en 4 waarvan om 16:19 spoor 2 bezet was door de trein naar Eindhoven en sporen 3 en 4 bezet waren door ICDs naar Amsterdam.

Maargoed, enige uitleg is natuurlijk volledig verspilde moeite. Dit soort posts zijn enkel uit op erkenning van het geklaag.

Reputatie 5
Badge

Keep on dreaming, zeggen ze in het engels.

Je merkt dan, gesteld dat je dat echt zou worden, na ca 2-3 min. dat jij als baas dus geen donder hebt te zeggen, maar dat doen de bonden. Voor wat betreft het personeel dan.

Over alle zaken die nodig zijn om treintjes te laten rijden buiten de mensen, zoals de rails, overwegen, perrons, uitbaten van veel te dure stationswinkeltjes etc.-heb je ook al niks te zeggen. Een tijdje geleden was dat mr. Eringa die daarover tenminste wekelijks toch wel in de krant stond.

Ik zou je adviseren eerst te beginnen met de albanese spoorwegen-erg overzichtelijk klein net en momenteel geheel zonder enige rijdende trein vanwege allerlei verstoring door aardbeving en totale verwaarlzoing. Dan heb je na een tijdje nog eens eer van je werk!

Reputatie 7
Badge

Keep on dreaming, zeggen ze in het engels.

Je merkt dan, gesteld dat je dat echt zou worden, na ca 2-3 min. dat jij als baas dus geen donder hebt te zeggen, maar dat doen de bonden. Voor wat betreft het personeel dan.

Over alle zaken die nodig zijn om treintjes te laten rijden buiten de mensen, zoals de rails, overwegen, perrons, uitbaten van veel te dure stationswinkeltjes etc.-heb je ook al niks te zeggen. Een tijdje geleden was dat mr. Eringa die daarover tenminste wekelijks toch wel in de krant stond.

Zelden zoveel onzin in één bericht van je gelezen @bahnrider De tijd dat vakbonden enig invloed hadden bij de Spoorwegen (en vele andere bedrijven) ligt ver achter ons.

Reageer