illegale verkopers zakdoekjes


  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties
ik stoor me mateloos aan de allogtone trein verkopers die zwart rijden en mensen lastig vallen om
ZAKDOEKJES te kopen!

ze leggen eerst in de coupe overal briefjes met een 'zielige'tekst erop en vervolgens komen ze deze briefjes ophalen en zeuren dat je zakdoekjes moet kopen...
word tijd dat NS hier iets tegen doet 😠

21 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Hier wordt de laatste tijd veel over geklaagd. Het lastige is dat er op heterdaad betrapt moet worden om te kunnen optreden. Je kunt het beste de conducteur waarschuwen.
Reputatie 7
Badge +4
Het zijn ook geen echte bedelaars, ze zijn onderdeel van Roemeense bendes en moeten zeer waarschijnlijk hun gelden afgeven. Ik ben het met mrfreeze eens, een tweet kan ook een oplossing bieden. Het is wel een middel waarmee de conducteur in tweede instantie een melding krijgt. @ns_online. Wijs uw medereizigers er op geen geld te geven. Zolang dit gebeurt, blijft het probleem bestaan. Onze rechtsstaat is een onaantastbare zegen, maar het bemoeilijkt de aanpak.

https://twitter.com/ns_online
Reputatie 7
Hallo Yer01 en welkom op het NS Serviceforum. Vervelend dat je last hebt van de bedelaars in de trein.

Wij kampen hier nou al een lange tijd mee en proberen zo snel mogelijk te handelen als wij een dergelijk bericht binnenkrijgen. Zoals mrfreeze en Thom al aangeven: we hebben een 'op-heterdaadje' nodig om een aanhouding te kunnen verrichten. Helaas merken we vaak dat de bedelaars snel de trein uit gaan na hun ronde te hebben gelopen. Probeer ons via Twitter een melding door te geven, zodat we z.s.m. kunnen ingrijpen. Alvast bedankt voor je moeite.
@Yer01,

Toevallig op een traject van of naar Sloterdijk?
Of ga op zoek naar een hc. Laatst drie bedelaars tegelijk op laten pakken op Sloterdijk. Heerlijk.
Reputatie 6
Badge
Ik heb ze zelfs een keer gezien tussen Amersfoort en Zwolle. Die gasten worden steeds amateuristischer als je het mij vraagt......
Op het traject Utrecht-Leiden stappen ook veel zakdoek bedelaars op.
Vooral opstappers vanaf Woerden en Bodegraven.
Kan hier niks aan gedaan worden?
Welkom op het NS Serviceforum Sonja. Onze veiligheidcentrale heeft goed in beeld wat de probleemtrajecten zijn, maar fijn dat je meedenkt. Mocht je een bedelaar zien/treffen dan is ons verzoek dat te melden via Twitter of Facebook Messenger. Het webcareteam staat in direct contact met onze centrale.
Top, dan ga ik dat volgende keer doen.
Soms komen er 3 in dezelfde trein...
Dat word een beetje vervelend.
Maar zal volgende keer facebook messenger bericht sturen!
Reputatie 4
Laatst zag ik iemand op een andere manier proberen van ze af te komen. Nadat het briefje op het tafeltje was gelegd en de bedelaar verder in de coupé was doorgelopen, werd het briefje zonder te kijken door die persoon direct in de prullenbak gestopt. Toen de bedelaar vervolgens terugkwam om zijn briefjes weer op te halen stond ie ietwat verdwaasd rond te kijken waar zijn briefje nou toch was. Vervolgens ging ie zonder iets te zeggen maar weer weg.
Reputatie 6
Badge
Het kan nog leuker: ik zag een jonge man ooit het zakdoekje in zijn tas stoppen en het briefje verscheurd teruggeven aan de bedelaar. Helaas had ik geen medaille bij me 😞
ik stoor me mateloos aan de allogtone trein verkopers die zwart rijden en mensen lastig vallen om
ZAKDOEKJES te kopen!

ze leggen eerst in de coupe overal briefjes met een 'zielige'tekst erop en vervolgens komen ze deze briefjes ophalen en zeuren dat je zakdoekjes moet kopen...
word tijd dat NS hier iets tegen doet :@





Vandaag ook weer een paar zakdoek"verkopers"op de lijn Utrecht --Groningen.
Toen de 1e aanbieding kwam , keek ik zeer verbaasd .....en geirriteerd..."dit wil ik niet.."Toch waren er mensen die geld gaven......na Zwolle kwam er nog een keer iemand langs.
Op de terugweg ook weer iemand......
Eigenlijk bracht het mij ook weer op een idee......dit kan ik ook wel eens gaan doen......en als meerderen dit gaan doen, wordt het nog drukker in de trein........misschien nog wel concurrentie.....ha ha ha
Vandaag ook weer een paar "zakdoek"verkopers op de lijn Utrecht-Groningen. Ik had dit nog niet eerder meegemaakt en keek ook zeer verbaasd toen de 1e aanbieding kwam.....en toch ook geirriteerd...."dit wil ik niet".
Toch waren er mensen die geld gaven.....na Zwolle kwam er een ander persoon de briefjes neerleggen en ophalen. En dito op de terugweg.
Eigenlijk bracht het mij ook weer op een idee......stel, dat ik dit ook ga doen ...met nog meerderen....dan wordt het nog drukker in de trein.....ontstaat er misschien wel concurrentie. Dat zal een "gezellige boel "worden ha..ha..ha..
Wat ik soms doe (behalve het personeel inlichten), is andere reizigers erop wijzen dat ze vooral geen geld moeten geven. Er zullen altijd mensen blijven die dit wel doen, maar dan zijn ze in ieder geval geïnformeerd. Ook ik hoop dat deze personen snel stoppen.
Er staat er een op de trein te wachten in Tilburg die naar Roosendaal gaat
Reputatie 7
Badge +4
Er op af, Slidestops! 😉

Mocht je de zakdoekjes vibe missen, start dan met reizen tussen Leuven en Antwerpen, lol

 

 

Reputatie 7
Badge +1

Dan is die inmiddels wel al heel lang bezig-al zal er wel geen boetestraf op plagiaat van die briefkes staan. In AUG maakte ik ook die rit met hetzelfde neerleggertje

Reputatie 7
Badge +3

Met een centje per persoon ben je ook wel heel lang bezig om een bedrag groot genoeg voor de huur op te halen. :grin:

Reputatie 7
Badge

In Engeland en Italie ook al zoiets mogen meemaken.

Reputatie 7
Badge +3

Ik zit net te lezen dat dit jaar de verkoudheidsgolf er een stuk eerder is en dat bij de drogisterijen naast mondkapjes ook dingen als neussprays, zakdoekjes, hoestsiroop en paracetamol massaal worden ingeslagen. Toch handig dat je één van die artikelen ook in de trein kan kopen. Kunnen ze die andere artikelen niet ook in het assortiment opnemen? :joy:

https://www.ad.nl/economie/mondkapjes-zijn-niet-aan-te-slepen-net-als-neusspray-en-paracetamol~ad0d5d71/

Reageer