beantwoord

In beslag name persoonlijke ov chipkaart

• 16 december 2014
  • 57 reacties
  • 3425 Bekeken

Toon eerste bericht

57 reacties

Ahum, ik zit duidelijk iets minder diep in deze materie 😉.

Je bent niet de enige, dit gaat ook mijn pet te boven vrees ik.....
De klacht is vrij simpel, de OV chipkaart is in beslag genomen omdat het een persoonlijke OV chipkaart was van iemand anders, terwijl NS volgens sjoerdas gezegd heeft dat er gewoon met die kaart gereist kan worden als een anonieme OV chipkaart (omdat er een geboortedatum ontbreekt).

Bovendien werd de minderjarige dochter min of meer achtergelaten door de conducteur (van VEOLIA) zonder dat ze verder kon reizen.
Reputatie 4
Badge
De klacht is vrij simpel, de OV chipkaart is in beslag genomen omdat het een persoonlijke OV chipkaart was van iemand anders, terwijl NS volgens sjoerdas gezegd heeft dat er gewoon met die kaart gereist kan worden als een anonieme OV chipkaart (omdat er een geboortedatum ontbreekt).

Bovendien werd de minderjarige dochter min of meer achtergelaten door de conducteur (van VEOLIA) zonder dat ze verder kon reizen.

Wat ik vooral concludeer is dat het voor de incidentele reiziger veel te ingewikkeld is geworden om met de trein te reizen.
Voor de meeste mensen is de trein bovendien nog altijd gewoon de trein en die trein is van de Nederlandse Spoorwegen. Dat kunnen de meeste leden van dit Forum zich waarschijnlijk niet voorstellen, maar veel mensen hebben geen flauw benul van de verschillende maatschappijen.

Als er op de kaart zonder gebruikmaking van een persoonlijk reisproduct gewoon betaald is voor de reis, zoals TS schrijft, dan is het uitgangspunt voor mij dat hier geen sprake van kwader trouw en hoop ik dat de Klantenservice van Veolia en die van NS dit met coulance oplossen.

Verder was ik er niet bij, weet ik niet wat NS gezegd heeft en wat de houding van de conducteur was, dus daar ga ik niks over zeggen.

Maar het is in ieder geval voor betrokkenen erg vervelend geweest en zo hebben zij het ook ervaren.

Als de OV-chipkaart nou eens gratis verstrekt wordt, om te beginnen de persoonlijke OV-chipkaart, dan was dit probleem er ook niet geweest. Dan had de oude kaart gewoon weggegooid kunnen worden.
Wat je ook hier in de buurt veel ziet is dat mensen redelijk 'op de gok' naar station heen gaan en een minuut of vijf uittrekken om een kaartje te kopen. Dat kon ook altijd prima, als je gewoon twee kaartjes uit de automaat trok ("gezellig samen met een vriendin naar Amsterdam heen") en in de trein stapte.

Wat je nu ziet is een hoop geneuzel en getreuzel, want er moet een OVC gekocht worden (of er komt dus een oude tevoorschijn die verlopen is / persoonlijk is), daar moet geld op en dan moet er bedacht worden hoeveel ongeveer, tegen de tijd dat men net een kaart voorzien heeft van voldoende saldo is de trein er al, snel de trein in en daar zien we wel verder...

Nou wil ik dat op de gok 'we zien wel' niet goedpraten, maar voor de dagjesreiziger is het inderdaad een stuk gecompliceerder geworden.

Nou wil ik dat op de gok 'we zien wel' niet goedpraten, maar voor de dagjesreiziger is het inderdaad een stuk gecompliceerder geworden.

Dat is ook wat ik zie, de dagjesmensen hebben vaak meer begeleiding nodig sinds de OVCP.
ZEM. Zo eenvoudig mogelijk.
ZEM. Zo eenvoudig mogelijk.

Ik stem zeker voor 😉

Reageer