beantwoord

In/uitcheck paaltjes op Station Roosendaal naar België

• 14 april 2016
  • 8 reacties
  • 416 Bekeken

Ik heb een Internationale trein ticket van Roosendaal naar Oostende (België) Eigenlijk vertrek ik vanuit Rotterdam Centraal naar Roosendaal met een Student week abonnement. ik maak gebruik van de trein Brussel zuid(midi) zijn er in/uitcheck paaltjes op het spoor in Roosendaal ? Omdat ik met de zelfde trein door reist naar België

Mijn vraag is als ik een Internationale treinticket bezit moet ik In checken in Roosendaal ? of is de papier ticket genoeg bewijs bij controles aan boord ? ( als er geen in/uit check paaltjes op het spoor zijn).
icon

Beste antwoord door Loes 14 april 2016, 01:35

Als u op uw internationale ticket heeft aangegeven dat u korting geniet voor het Nederlandse traject, hoeft u niet in- en uit te checken. Controle is e-ticket met combi abonnement voldoende.
Er staan ook paaltjes op het perron in Roosendaal.
Bekijk origineel

8 reacties

Als u op uw internationale ticket heeft aangegeven dat u korting geniet voor het Nederlandse traject, hoeft u niet in- en uit te checken. Controle is e-ticket met combi abonnement voldoende.
Er staan ook paaltjes op het perron in Roosendaal.
Dank voor je heldere antwoord Loes!
Reputatie 6
Badge +1
De volgende keer als u op reis gaat, kunt u beter een e-ticket kopen van Rotterdam naar Oostende. U kunt daarbij aangeven dat u in Nederland 40% of 100% korting krijgt (afhankelijk van de weekdag in uw geval). Dan hoeft u in Roosendaal de trein niet uit.
Met uw huidige ticket moet in Rotterdam inchecken met studenten OV, en dan in Roosendaal de trein uit om uit te checken. U hoeft uw papieren kaartje niet in te checken (dat kan ook niet).
In Roosendaal staan gelukkig paaltjes op het perron.
Reputatie 7
De paaltjes staan alleen op de A-zijde, bij perron 4a.
Badge +3
De volgende keer als u op reis gaat, kunt u beter een e-ticket kopen van Rotterdam naar Oostende. U kunt daarbij aangeven dat u in Nederland 40% of 100% korting krijgt (afhankelijk van de weekdag in uw geval). Dan hoeft u in Roosendaal de trein niet uit.

Een kaartje met 40% of 100% korting is toch ook te koop in de automaat op het station? (Dit voor mensen die geen printer hebben.) 🙂
Reputatie 6
Badge +1

Een kaartje met 40% of 100% korting is toch ook te koop in de automaat op het station? (Dit voor mensen die geen printer hebben.) :-)

Dat klopt, maar de kaartjesautomaat kent vooralsnog niet álle bestemmingen in België (NS Internationaal trouwens ook niet)
Bedankt Allemaal voor de reacties.
Reputatie 6
Badge
Je kunt via een automaat of via de site inderdaad een ticket kopen waarbij je voor het NS traject aanvinkt/intikt dat je 100 pct gratis hebt.

Als je reist op momenten dat de kaart hier recht op geeft hoef je sowieso niet in- of uit te checken op Roosendaal. Zou dat ook achterwege laten, omdat je anders je trein kunt missen of je je bagage niet in de gaten kunt houden.

Je moet wel een internationaal ticket kunnen tonen en het product wat je recht geeft op gratis reizen in NL, dit kan in de trein worden uitgelezen door de conducteur.

Reageer