Op 6 juli bleek ik niet ingecheckt te zijn. Vandaag overkwam mij hetzelfde en gelukkig dat de conducteur mij tipte dat ik waarschijnlijk met mijn bankpas had ingecheckt.
Ik zou graag de €50 boete die jullie zonder blikken of blozen in rekening hebben gebracht en verwacht dat jullie jullie klanten hier tegen beschermen.
Ik zie jullie reactie graag tegemoet.
U dient er zelf voor te zorgen dat u in het bezit bent van een geldig plaatsbewijs. Dat u wellicht met de verkeerde kaart hebt ingecheckt is niet de fout van NS. Overigens als u verhaal klopt waarom hebt u uw bankpas dan niet alsnog door de conducteur laten scannen?
Er wordt overigens duidelijk verteld dat u de pas waarmee u wilt inchecken apart bij de lezer moet aanbieden en niet samen met andere passen.
U kunt vragen of de boete wordt kwijtgescholden, dat is echter geen recht en gebeurt ook hooguit eens per jaar. Omdat u op 6 juli kennelijk al een keer een kwijtschelding hebt gehad is de kans dat de boete nogmaals wordt kwijtgescholden niet zo groot maar u kunt het proberen bij de Klantenservice.