beantwoord

incheck niet op ns kaart maar op bankpas

  • 19 September 2023
  • 2 reacties
  • 94 Bekeken

Beste klantenservice,

Dagelijks reis ik met de trein van tilburg naar Utrecht vaartse rijn.

Op 6 juli bleek ik niet ingecheckt te zijn. Vandaag overkwam mij hetzelfde en gelukkig dat de conducteur mij tipte dat ik waarschijnlijk met mijn bankpas had ingecheckt.

Ik zou graag de €50 boete die jullie zonder blikken of blozen in rekening hebben gebracht en verwacht dat jullie jullie klanten hier tegen beschermen.

Ik zie jullie reactie graag tegemoet.

icon

Beste antwoord door Tamzin 19 September 2023, 09:55

Bekijk origineel

2 reacties

Op 6 juli bleek ik niet ingecheckt te zijn. Vandaag overkwam mij hetzelfde en gelukkig dat de conducteur mij tipte dat ik waarschijnlijk met mijn bankpas had ingecheckt.

Ik zou graag de €50 boete die jullie zonder blikken of blozen in rekening hebben gebracht en verwacht dat jullie jullie klanten hier tegen beschermen.

Ik zie jullie reactie graag tegemoet.

U dient er zelf voor te zorgen dat u in het bezit bent van een geldig plaatsbewijs. Dat u wellicht met de verkeerde kaart hebt ingecheckt is niet de fout van NS. Overigens als u verhaal klopt waarom hebt u uw bankpas dan niet alsnog door de conducteur laten scannen?

Er wordt overigens duidelijk verteld dat u de pas waarmee u wilt inchecken apart bij de lezer moet aanbieden en niet samen met andere passen.

U kunt vragen of de boete wordt kwijtgescholden, dat is echter geen recht en gebeurt ook hooguit eens per jaar. Omdat u op 6 juli kennelijk al een keer een kwijtschelding hebt gehad is de kans dat de boete nogmaals wordt kwijtgescholden niet zo groot maar u kunt het proberen bij de Klantenservice.

Reputatie 6

@Tamzin uit het verhaal begrijp ik dat pas de tweede keer dat er geen incheck op de ov kaar stond de conducteur vertelde dat er misschien met de bankpas ingechecked was. Zelf heb ik die ongein van een incheck op een debit/credit kaart ipv ov kaart ook al meegemaakt ondanks dat de verschillende kaarten niet in 1 mapje zaten. Ik had duidelijk het paaltje horen piepen….dus werd het een beetje een discussie maar uiteindelijk bleek het 1 van de 5 andere kaarten te zijn waar de incheck op stond. Kennelijk reageren de kaarten van de banken op een wat grotere afstand en sneller dan de ov kaart. Sommige buitenlandse kaarten reageren soms op 8 cm al.

 

Reageer