beantwoord

Inchecken

• 3 september 2015
  • 23 reacties
  • 513 Bekeken

Mijn man heeft zaterdag meereiskorting op zijn kaart gezet en ging met mij mee
We gingen door verschillende poortjes Almere zijn deze gesloten , ze gingen gewoon open en stapten in de trein
Er stond op peron 5 vrouwen spoorweg controleurs en we stapten gelijk met hun in
We reden weg en kregen direct controle en ja toen vertelden ze u bent niet ingecheckt en optie u stapt uit volgende station maar als u daar uitcheckt kost u dat 10 euro maar dat kan niet want u hebt niet ingecheckt
Dus een tijdelijke boete is beter en ja 35 euro boete omdat het poortje de kaart niet heeft geregistreerd
Dit is balen omdat we voor 2.80 euro maar hoefde te reizen
Wat kunnen we doen om dit op te lossen ben niet van plan om te betalen
icon

Beste antwoord door Sivan NS 9 september 2015, 15:26

Bedankt voor het nummer. In verband met privacy heb ik hem verwijderd uit je bericht.

De boete is van 29 augustus. Als ik op zijn kaart kijk op die datum, zie ik dat er Samenreiskorting is geactiveerd, en dat er in Weesp is ingecheckt, en in Almere is uitgecheckt. Ik zie geen incheck in Almere. Op de terugreis ging het dus goed, maar op de heenreis is er niet ingecheckt. Mogelijk is je man achter jou aangelopen toen jij incheckte, waardoor hij wel de poortjes kon passeren.

De conducteur heeft daarmee juist gehandeld. Ik raad je echter aan om via Klantenservice een verzoek om coulance in te dienen. Ik zou wel de acceptgiro al betalen, om extra kosten te voorkomen. Je verzoek kun je via 030-751 51 55 indienen, maar ook per e-mail via onze virtuele assistent (typ 'mail').

Succes!
Bekijk origineel

23 reacties

Badge
Plumosus, welkom op het forum. Vervelend om te lezen dat het poortje je OV-chipkaart niet heeft gepakt. Heb je de acceptgiro al ontvangen? Want dan pas kunnen wij de boete in ons systeem terugvinden. Ik wil je vragen wanneer de acceptgiro binnen is om dan te bellen naar onze klantenservice 030-7515155. Graag het kenmerknummer van de boete en je OV-chipkaartnummer bij de hand houden. Indien dit je eerste boete is, willen wij na controle de wettelijke verhoging van €35 kwijtschelden. Je kan ons ook aanspreken via Twitter, Facebook, E-mail en Chat. Hopelijk is je volgende ervaring beter. Ik heb je vraag verplaatst naar 'in de trein'.
Hoe kan een reiziger niet ingecheckt zijn als de poortjes toch open gaan ? Dat moet 100% niet kunnen uiteraard.
Hoi Plumosus. Macca stelt een terechte vraag. In Almere zijn de poortjes inderdaad gesloten. Zijn jullie beiden ingecheckt, of achter elkaar aan gelopen? Zou je mij een privébericht willen sturen met daarin de kaartnummers van jullie beiden? Dan kijk ik even wat er is gebeurd. Als je op mijn naam klikt kun je via Stuur bericht mij benaderen.
Hoe kan een reiziger niet ingecheckt zijn als de poortjes toch open gaan ? Dat moet 100% niet kunnen uiteraard.
Ja het is vreemd maar toch gebeurd
Weet dat er meer gekken dingen kunnen gebeuren heb namelijk voor ns de poortjes test gedaan
Zou je in dat geval mij een privébericht kunnen sturen met de kaartnummers. Ik kijk graag even met je mee om duidelijkheid te geven!
Zou je in dat geval mij een privébericht kunnen sturen met de kaartnummers. Ik kijk graag even met je mee om duidelijkheid te geven!heb ik net gedaan
Ik heb het ontvangen, bedankt. Ik mis alleen nog het volledige nummer van de kaart van je man. Kun je dit vermelden in je privébericht?
Hij heeft geen persoonlijk kaart een met barcode en bij uitprinten ns staat ander nr
Heb ze bijde gestuurd
Jij hebt met jouw Ov-kaart in ieder geval netjes in- en uitgecheckt. Ik ga er dan ook vanuit dat de boete op zijn naam staat? Heeft hij een anonieme OV-chipkaart? Dan staat op de voorkant een 16-cijferig nummer.

De boete staat nog niet in ons systeem. Is deze meteen betaald? Dan kunnen wij de boete niet inzien en dien je een kopie hiervan op te sturen. Heb je niet meteen betaald, dan wel. In dit geval wil ik je vragen volgende week donderdag opnieuw een bericht te plaatsen in dit topic. Dan ga ik nogmaals voor je kijken.
Jij hebt met jouw Ov-kaart in ieder geval netjes in- en uitgecheckt. Ik ga er dan ook vanuit dat de boete op zijn naam staat? Heeft hij een anonieme OV-chipkaart? Dan staat op de voorkant een 16-cijferig nummer.

De boete staat nog niet in ons systeem. Is deze meteen betaald? Dan kunnen wij de boete niet inzien en dien je een kopie hiervan op te sturen. Heb je niet meteen betaald, dan wel. In dit geval wil ik je vragen volgende week donderdag opnieuw een bericht te plaatsen in dit topic. Dan ga ik nogmaals voor je kijken.

Nee we hebben niet betaald omdat ze zij dat dit een tijdelijke boete was
Waren volgens mij 4 dames in de opleiding hoe je iets moest aan pakken
Pas ging ik naar groningen in mijn coupe zate 9 mensen zonder geldig bewijs en die hoefden geen boete te betalen kaartje almere groningen is heel stuk duurder
In dat geval wil ik je vragen te wachten tot je de acceptgiro van NS krijgt. Zodra je die hebt, mag je mij opnieuw een privébericht sturen. Dan kijk ik met je mee. Ik heb echter nog geen antwoord op de vraag of jouw man een anonieme OV-chipkaart heeft gebruikt, of een e-ticket.
Anonieme ov kaart heeft hij
Als uw man met zijn ov-chipkaart de poortjes kon openen, maar volgens de conducteur niet over een geldige incheck beschikte, zijn er volgens mij twee mogelijkheden.
1. Zijn ov-chipkaart is het aan het begeven
2. De railpocket van de conducteur had kuren.

Om te voorkomen dat uw man vaker voor zwartrijder wordt aangezien is het raadzaam om zijn kaart te laten controleren bij een servicebalie of door een conducteur.
De telefoon geeft al aan dat het erg druk is dus dat kost ons nog meer
Heb de brief met accept nu binnen dus hij staat in jullie systeem
Kenmerk is H 271356
Heb mijn man zijn kaart laten uitprinten en daar staat als zijn nr 91799938
Hij heeft een oude blauwe kaart en daar staat nr 8717953827153
Ik heb je bericht ontvangen. Ik ga er morgen mee aan de slag voor je.

Edit: Zijn uitstel van betaling is inmiddels geregistreerd. Het lijkt erop alsof hij met een anonieme OV-chipkaart heeft gereisd. Daar moet echter een 16-cijferig nummer opstaan. Uit jouw berichten kan ik niet opmaken wat het nummer is, en of het inderdaad zo'n kaart betreft. Ook de print die je noemt, is voor mij niet duidelijk. Is dit een uitdraai van zijn reizen?

Indien je geen 16-cijferig nummer kunt vinden, wil je mij dan een foto van de kaart sturen via forum@ns.nl? Ik kijk graag alsnog met je mee.
Ik heb je bericht ontvangen. Ik ga er morgen mee aan de slag voor je.

Edit: Zijn uitstel van betaling is inmiddels geregistreerd. Het lijkt erop alsof hij met een anonieme OV-chipkaart heeft gereisd. Daar moet echter een 16-cijferig nummer opstaan. Uit jouw berichten kan ik niet opmaken wat het nummer is, en of het inderdaad zo'n kaart betreft. Ook de print die je noemt, is voor mij niet duidelijk. Is dit een uitdraai van zijn reizen?

Indien je geen 16-cijferig nummer kunt vinden, wil je mij dan een foto van de kaart sturen via forum@ns.nl? Ik kijk graag alsnog met je mee.
Uitdraai kreeg ik op ns station
Weet niet of ik het papier met tekste geladen ov kaart of dat er af kan we hebben dit nooit gedaan
Het gaat om het nummer onder de sticker.
Het gaat om het nummer onder de sticker.wist niet dat sticker eraf mocht
Bedankt voor het nummer. In verband met privacy heb ik hem verwijderd uit je bericht.

De boete is van 29 augustus. Als ik op zijn kaart kijk op die datum, zie ik dat er Samenreiskorting is geactiveerd, en dat er in Weesp is ingecheckt, en in Almere is uitgecheckt. Ik zie geen incheck in Almere. Op de terugreis ging het dus goed, maar op de heenreis is er niet ingecheckt. Mogelijk is je man achter jou aangelopen toen jij incheckte, waardoor hij wel de poortjes kon passeren.

De conducteur heeft daarmee juist gehandeld. Ik raad je echter aan om via Klantenservice een verzoek om coulance in te dienen. Ik zou wel de acceptgiro al betalen, om extra kosten te voorkomen. Je verzoek kun je via 030-751 51 55 indienen, maar ook per e-mail via onze virtuele assistent (typ 'mail').

Succes!
Reputatie 2
Waarom gaat de NS er stellig van uit dat alle in- en uitchecks goed geregistreerd worden?
Van de miljoen transacties op een dag zitten er echt wel foutieve bij waar de reiziger in zijn geheel niets aan kan doen. Wel poortje open, maar toch een foute of geen incheck.

De NS moet eens wat coulanter worden met dit soort zaken!
Net of NS nooit te maken heeft met stroringen *sarcasme uit*
Normaal gesproken moet het natuurlijk niet kunnen dat er 2 mensen achter elkaar door het poortje lopen (zonder 2x een geldige incheck) . Als dat wel kan, staan de poortjes niet goed afgesteld en zijn ze ook vrij zinloos.
Hoi Huib. Natuurlijk kan er altijd iets misgaan. Mede daarom gaan we zeer coulant om met verzoeken m.b.t. een Uitstel van Betaling. We zorgen ervoor dat de kaartlezer van ons treinpersoneel goed functioneert, maar ook dat onze poortjes worden gecontroleerd. Het zou in principe niet mogelijk moeten zijn dat wanneer jij incheckt, en dit wordt bevestigd op het scherm, op je kaart uiteindelijk geen check-in zichtbaar is.

Reageer