beantwoord

Incomplete overstapinformatie rond Haarlem

• 8 december 2015
  • 3 reacties
  • 168 Bekeken

Reputatie 4
Ik verbaas me er al tijden over waarom de overstapinformatie (via monitor en omroep in de trein) voor station Haarlem zo incompleet is.
Komende vanuit Zandvoort wordt er op de monitors alleen overstappen getoond voor de sprinters naar Beverwijk/Uitgeest en de spinters en intercities naar Leiden/Den Haag Centraal. De intercity naar Leiden, Den Haag, Rotterdam en Dordrecht wordt nooit getoond. Het meest frapante daaraan is dan nog eens dat als je vanuit Zandvoort richting Leiden moet, je dus eigenlijk door die monitor gedwongen wordt om 24 minuten op Haarlem te gaan wachten, terwijl je dus eigenlijk maar 9 minuten hoeft te wachten op een trein naar Leiden.
Voorbeeld:
Aankomst uit Zandvoort 7:20
Vetrek IC naar Leiden om 7:29 (deze wordt nooit op de monitor getoond)
Vetrek IC naar Leiden om 7:44 (deze wordt wel op de monitor getoond)

Om het nog bonter te maken, de conducteurs op de treinen nemen deze informatie klakkeloos over en roepen dit in de treinen om. Slechts een hele enkeling roept wel die intercity van 7:29 om. Alsof die conducteur door heeft dat de informatie in de NS app op z'n mobiele telefoon juister is dan de informatie die in z'n conducteurs-controle-apparaat staat.
icon

Beste antwoord door Iris NS 9 december 2015, 13:54

Vervelend om te lezen dat dit gebeurt. Ik heb het voor je doorgestuurd naar de juiste afdeling. Bedankt voor je feedback.
Bekijk origineel

3 reacties

Vervelend om te lezen dat dit gebeurt. Ik heb het voor je doorgestuurd naar de juiste afdeling. Bedankt voor je feedback.
Reputatie 2
Dit geldt voor meer richtingen. Komend vanuit Rotterdam/Den Haag/Leiden wordt in Haarlem (:01/:31) alleen de Sprinter naar Uitgeest aangegeven (:24/:54), niet de Intercity naar Hoorn die eerder vertrekt (:12/:42).
Reputatie 4
Sinds dit weekend staat de intercity naar Rotterdam/Dordrecht dan ook eindelijk op het scherm in de trein wanneer je vanuit Zandvoort Haarlem nadert.

Reageer