beantwoord

Incorrecte omroep in Sprinter

Reputatie 5
  • Koploper*
  • 1014 reacties
Vanochtend reisde ik met trein 5120 van Rtd naar Sdm en vanmiddag met trein 5156 van Sdm naar Gvc.

Hierbij viel het op dat de omroep de verkeerde stations aankondigde. Na vertrek uit Rtd was het volgende station Barendrecht (in werkelijkheid Schiedam Centrum) en tussen Schiedam en Delft Zuid passeerden we achtereenvolgens Rotterdam Lombardijen, Rotterdam Zuid en Rotterdam Blaak.

Beide treinen werden gereden door dezelfde compositie (stellen 2946 + 2979), in beide gevallen bevond ik me in het voorste stel.

Ik heb geen idee hoe dit technisch allemaal in elkaar steek en hoop dan ook dat ik als klant van NS hier bij NS aan het goede adres ben en me niet hoef te wenden tot de leverancier van de omroepinstallatie, de producent van de GPS-ontvangers of zelfs tot het Pentagon.

Desondanks bij deze het verzoek om de incorrecte omroep te repareren en de suggestie dat het wellicht wenselijk zou zijn als de conducteur vervolgens een omroep zou plaatsen met informatie die wel juist is, inclusief excuses voor de verwarring. Ik begrijp dat dit wellicht een extra belasting is naast het garanderen van de veiligheid (in beide treinen geen conducteur gezien...), maar toch het overwegen waard.

Alvast bedankt en een vriendelijke groet,

W.S.M. Westland
icon

Beste antwoord door Jeroen 16 mei 2019, 15:31

Inderdaad Moerwijk 🙂

Probleem was dat de gehele automatische omroep niet werkte in de SGM treinstellen en ook de handmatige omroep het vervolgens liet afweten. Oorzaak hiervan was al snel duidelijk de oplossing liet een paar dagen op zich wachten maar dat zou nu op alle stellen verholpen moeten zijn.

Het is dus niet structureel, ik zie nu wel een melding van de 2946 betreffende de omroep installatie dat deze inderdaad zoals wsm aangeeft onderweg opeens de weg kwijt is. Probleem voor dit treinstel is dus reeds gemeld en daar zal dan binnenkort naar gekeken worden.
Bekijk origineel

7 reacties

Badge
Er zijn recent problemen geweest met het omroepsysteem van de SGMm maar deze zouden opgelost moeten zijn,ik rij vandaag zelf ook op dit traject met de sprinters en zal de Hc eens even vragen om op de omroep te letten of deze de correcte stations omroept.

Als dit tijdens een rit opgemerkt wordt is het de bedoeling dat de automatische omroep gereset wordt en/of uitgezet wordt en er handmatig omgeroepen wordt om verwarring te voorkomen. Het is spijtig dat dit tijdens beide ritten niet is opgemerkt en opgepakt is door de Hc of Mcn.
Goed dat je dit aankaart, wsm. Ik wacht even de reactie van Jeroen af voordat ik dit ga uitzetten, zeker omdat hij aangeeft dat er al aan gewerkt zou zijn.
Badge
Zojuist beide richtingen deze sprinter gereden en alle stations werden correct omgeroepen.

Het enige minpuntje in de omroep welke ik opgemerkt heb is dat stations Rijswijk en Den Haag Moerwijk niet werden vermeld als station waar de trein nog naartoe zou rijden, bij de stations zelf werden ze wel omgeroepen.

Dit minpuntje is doorgegeven.
Reputatie 7
Badge +2
Misschien was het alleen in de genoemde stellen, en is bij de rest de omroep (intussen) wel goed.
Badge
Inderdaad Moerwijk 🙂

Probleem was dat de gehele automatische omroep niet werkte in de SGM treinstellen en ook de handmatige omroep het vervolgens liet afweten. Oorzaak hiervan was al snel duidelijk de oplossing liet een paar dagen op zich wachten maar dat zou nu op alle stellen verholpen moeten zijn.

Het is dus niet structureel, ik zie nu wel een melding van de 2946 betreffende de omroep installatie dat deze inderdaad zoals wsm aangeeft onderweg opeens de weg kwijt is. Probleem voor dit treinstel is dus reeds gemeld en daar zal dan binnenkort naar gekeken worden.
Reputatie 5
Dank voor je medewerking in deze Jeroen. Zal er op letten als ik weer eens de 2946 tegenkom.
Reputatie 5
Vanochtend dacht SGM 2968 in rit 4012 dat Sloterdijk midden in de Hemtunnel lag.
Waar kan ik een zwembroek bestellen in NS geel en blauw?

Reageer