beantwoord

Indeling treinen zien in een app

Hallo,

Kun je ergens met een app zien hoe de trein ingedeeld is met stiltecoupes en 1e en 2e klas enzo?

Groetjes,
Daan
icon

Beste antwoord door Inge NS 8 mei 2014, 18:39

We hebben in 2013 een proef gehouden met een uitgebreide versie van de Reisplanner Xtra app op het traject Zwolle - Roosendaal. Zo'n 1.000 klanten deden mee aan de test mee en konden bij 11 intercity’s op de zogeheten IJssellijn in de reisplanner zien, in welke samenstelling de trein het station binnenkwam. Ze konden zien waar bijvoorbeeld de 1e of 2e klas zat, waar de stiltezone zat of waar je de fiets kwijt kon. Ook real time informatie over de bezetting in de trein was zichtbaar in de testversie van de reisplanner, de iNStApp.

De eerste belangrijkste eerste bevindingen zijn in versie drie van de Reisplanner Xtra App verwerkt. Dit zijn de gemiddelde punctualiteit per rit + de drukte-indicator. Bij verdere evaluatie zal bekeken worden welke elementen wel/niet voor landelijke uitrol mogelijk zijn. Het is dus goed mogelijk dat rijtuigvolgorde in één van de volgende versies van de Reisplanner Xtra App en/of de reguliere Reisplanner zal worden verwerkt.

P.s. Ik heb de titel van je topic iets aangepast om de vindbaarheid te vergroten.
Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Nee, er zijn wel experimenten waar je kunt zien welk deel van de trein de meeste kans op een zitplaats biedt. Maar deze mogelijkheid geldt zeker niet voor heel Nederland. Waar de stiltecoupes zitten, is niet te vinden met een app. De indeling van de trein op een bepaald traject onthouden, is nu de enige optie, al wordt natuurlijk niet altijd hetzelfde type trein gebruikt.

Wel een goed idee voor een app, mits er meer informatie wordt gegeven dan dit alleen. Het zou me niet verbazen als NS hier aan werkt, naar ik aanneem als aanvulling.
We hebben in 2013 een proef gehouden met een uitgebreide versie van de Reisplanner Xtra app op het traject Zwolle - Roosendaal. Zo'n 1.000 klanten deden mee aan de test mee en konden bij 11 intercity’s op de zogeheten IJssellijn in de reisplanner zien, in welke samenstelling de trein het station binnenkwam. Ze konden zien waar bijvoorbeeld de 1e of 2e klas zat, waar de stiltezone zat of waar je de fiets kwijt kon. Ook real time informatie over de bezetting in de trein was zichtbaar in de testversie van de reisplanner, de iNStApp.

De eerste belangrijkste eerste bevindingen zijn in versie drie van de Reisplanner Xtra App verwerkt. Dit zijn de gemiddelde punctualiteit per rit + de drukte-indicator. Bij verdere evaluatie zal bekeken worden welke elementen wel/niet voor landelijke uitrol mogelijk zijn. Het is dus goed mogelijk dat rijtuigvolgorde in één van de volgende versies van de Reisplanner Xtra App en/of de reguliere Reisplanner zal worden verwerkt.

P.s. Ik heb de titel van je topic iets aangepast om de vindbaarheid te vergroten.
ik hoef het niet real time, maar gewoon gemiddelde plattegrond. Zoals in een filmpje van de nieuwe VIRM: http://www.youtube.com/watch?v=81cF1jB353Q
In dit topic is al eens een overzicht gegeven van waar de 1e klas coupes zich in de diverse treinen bevinden.

Van stiltecoupes een dergelijke indicatie nog niet kunnen vinden.
En in dit topic staat meer over de stiltecoupes, waar ze zich bevinden.

Dank je Loes, voor deze opfrisser.
Mijn geheugen ging niet zo ver terug.

Binnenkort eens proberen de informatie van beide topics samen te voegen tot één informatieblad voor de diverse treinstellen.

Dank je Loes, voor deze opfrisser.
Mijn geheugen ging niet zo ver terug.

Binnenkort eens proberen de informatie van beide topics samen te voegen tot één informatieblad voor de diverse treinstellen.

Da's een strak plan. Zal er binnenkort eens een mooi overzicht van maken. 😳
Reputatie 7
Badge +4

Dank, Loes, daar hebben we wat aan!
Hierbij een nieuw topic geopend en geprobeerd het lijstje zo volledig mogelijk te maken 😉
bedankt voor jullie antwoorden.

Reageer