beantwoord

Ineens een extra tussenstop op Amsterdam RAI?

• 14 januari 2015
  • 5 reacties
  • 869 Bekeken

Ik reis elke avond van Amsterdam Zuid naar Woerden om 17:24

Daarbij moet ik op Amsterdam Bijlmer Arena overstappen naar de trein richting Abcoude.

Nu hebben ze ineens van de een op de andere dag bedacht dat tussen het traject Amsterdam zuid en Amsterdam Bijlmer Arena een extra stop wordt gemaakt op Amsterdam RAI + de trein komt 1 minuut later. 17:25

Dit gebeurt alleen na 17:00 uur in de spits. Alle treinen die daarvoor komen stoppen niet bij RAI. (16.24, 15.24 enz.)

Waarom is er ineens bedacht om een extra stop te maken?

3 minuten overstaptijd is niet genoeg (zeker niet in de spits). Geregeld komt de trein pas aan op vertrektijd en rijdt dan +/- 2 a 3 minuten later weg.

Veel reizigers richting Abcoude gaan hierdoor nu elke dag hun aansluiting missen. En moeten dan een half uur wachten op de volgende trein richting Woerden.
icon

Beste antwoord door Thijs2 14 januari 2015, 17:51

Het gaat inderdaad om een tijdelijke wijziging vanwege de Horecava. Ik ga ervanuit dat de overstap nog wel mogelijk is. Je moet van spoor 7 naar spoor 6 zie ik. De overstap lukt toch niet begrijp ik?
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge
Die stop is er waarschijnlijk ingezet vanwege de Horecava die in de RAI plaatsvindt.
Hetzelfde gebeurt tijdens de Huishoudbeurs, vanwege de vele bezoekers van zo'n beurs.
Die stop is er waarschijnlijk ingezet vanwege de Horecava die in de RAI plaatsvindt.
Hetzelfde gebeurt tijdens de Huishoudbeurs, vanwege de vele bezoekers van zo'n beurs.

Is het dan een tijdelijke wijziging?
Reputatie 7
Badge

Is het dan een tijdelijke wijziging?

Yep. Die stops hebben we (bij mijn weten) niet elke dag.
[Edit]Even gekeken in de planner volgende week, daar staat ie niet meer bij, dus ga er maar vanuit dat deze stops zijn gepland vanwege een evenement in de RAI[/edit]
Het gaat inderdaad om een tijdelijke wijziging vanwege de Horecava. Ik ga ervanuit dat de overstap nog wel mogelijk is. Je moet van spoor 7 naar spoor 6 zie ik. De overstap lukt toch niet begrijp ik?
Er rijden er meerdere treinen. U kunt paar dingen doen in Amsterdam Bijlmer of in Duivendrecht overstappen op de trein of metrolijn 50 gaan zowel vanuit Amsterdam Bijlmer als Duivendrecht naar Amsterdam Zuid. Vanuit Woerden naar Amsterdam Zuid mag u ook via Utrecht CS reizen, Waarom zou u moeilijk doen als het ook makkelijk kan?!

Reageer