beantwoord

Informatie in de trein

• 3 augustus 2020
  • 3 reacties
  • 167 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Ik reis weer regelmatig in de trein. Vorige week was er een conducteur die bij het vermelden bij aankomst en vertrek van een station ook steeds korte informatie toevoegde over het verplicht dragen van een mondkapje. Dat vond ik prettig omdat zodoende de reizigers er steeds aan herinnerd worden, zeker de personen die de regels aan hun laars lappen. Mijn vraag is dan ook of dit niet standaard in de informatie verstrekking meegenomen kan worden.
Met vriendelijke groet,Tineke Boomsma 

icon

Beste antwoord door Stijn NS 3 augustus 2020, 12:50

Bedankt voor de feedback, Tiboo. Ik heb bij deze doorgegeven dat het omroepen te weinig gebeurt.

Bekijk origineel

3 reacties

Hallo @Tiboo 

In de functieomschrijving en het handelingperspectief voor de conducteur staat omschreven dat omroepen over het verplicht dragen van een mondneuskapje moet worden gedaan.

Jammer dat je ervaart dat dit niet in elke trein gebeurd.

Een van de NS moderatoren kan hier wel een melding van maken.

Bedankt voor de feedback, Tiboo. Ik heb bij deze doorgegeven dat het omroepen te weinig gebeurt.

Heb er na enkele tientallen reizen nog niks over gehoord, en gelukkig maar, want de meeste omroepen zijn sowiezo al veel te lang. Volgend station, eventuele vertragingen, overstappen, persoonlijke eigendommen bla bla bla…..daar hoeven geen preken over zogenaamde “regels in de trein” meer bij.

Reageer