beantwoord

Informatie over aanrijding met een persoon

• 22 november 2017
  • 6 reacties
  • 2260 Bekeken

Ik zat gisteravond in een trein die een persoon aanreed. Deze persoon is daardoor om het leven gekomen. Na twee uur stilgestaan te hebben, werden we uiteindelijk met een andere trein verder vervoerd.
Nu weet ik dat de NS zeer terughoudend is met informatieverstrekking bij aanrijdingen met personen. Ik merk echter dat het voorval me nogal heeft geraakt, en zou toch graag iets meer weten over de toedracht. Was er sprake was van zelfdoding of misschien toch een ongeluk? Dat was namelijk nog niet duidelijk gisteravond. Is er een mogelijkheid om hierover iets meer informatie te krijgen?
icon

Beste antwoord door Thomas NS 22 november 2017, 19:34

Helaas verstrekken wij dit soort informatie niet zomaar, omdat wij de privacy van de familie en betrokkenen voorop stellen. Het is niet onze positie om dit te verspreiden, laat staan op een openbaar forum. Ik begrijp uit jouw verhaal dat je hier toch mee zit. Wij hebben mogelijkheden om eventuele verwerkingshulp in te schakelen, mocht je daar behoefte aan hebben. Daarnaast zijn er veel ervaringsdeskundigen (helaas) die dit soort situaties vaker hebben meegemaakt. Wellicht kun je jouw ervaringen met ons delen om tot was afsluiting te komen?
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Helaas verstrekken wij dit soort informatie niet zomaar, omdat wij de privacy van de familie en betrokkenen voorop stellen. Het is niet onze positie om dit te verspreiden, laat staan op een openbaar forum. Ik begrijp uit jouw verhaal dat je hier toch mee zit. Wij hebben mogelijkheden om eventuele verwerkingshulp in te schakelen, mocht je daar behoefte aan hebben. Daarnaast zijn er veel ervaringsdeskundigen (helaas) die dit soort situaties vaker hebben meegemaakt. Wellicht kun je jouw ervaringen met ons delen om tot was afsluiting te komen?
Reputatie 7
Zelfs wij, als personeel wat op de melding afgaat, krijgen geen informatie meer achteraf. Zoals Thomas schrijft ivm privacy redenen..
Reputatie 7
Badge +3
Dat is heel begrijpelijk en denk ik ook goed. Daarom verwonderde het me des te meer dat er bij een dergelijk incident afgelopen zaterdag bij Adorp in het Dagblad van het Noorden vermeld stond dat de politie ervan uit ging dat die persoon was gesprongen. Zeker het woord "gesprongen" komt cru over en zou niet in een serieuze krant gebruikt moeten worden bij dit soort gevallen.

http://www.dvhn.nl/groningen/Aanrijding-op-spoor-geen-treinverkeer-tussen-Groningen-en-Sauwerd-22672496.html
Hoi Thomas,

Dank voor je reactie. Nu is het ook weer niet zo dat ik er psychisch van in de knel raak, dus verwerkingshulp is niet meteen nodig. Ik denk er wel regelmatig aan, vooral ook aan bijvoorbeeld de conducteur die in het donker met een zaklamp moest gaan kijken wie of wat de trein had geraakt. Hij was duidelijk ontdaan toen hij de reizigers kwam informeren, want hij zag asgrauw.

Uiteraard wil ik zeker niet dat er info via dit forum gedeeld wordt, het ging me er meer om of ik zelf iets meer te weten kon komen over wat er gebeurd is. Noem het een soort betrokken nieuwsgierigheid (zeker geen sensatiezucht).

Reputatie 7
Badge
http://www.korrelatie.nl/ detail-antwoorden krijg je niet, maar je kunt er wel over praten
Badge +3
Het is inderdaad vreemd dat een krant aannames maakt over de reden van de aanrijding, en dan die term gebruikt.

Wel weet ik dat het vroeger bij een (deels gesloten instelling) psychiatrisch ziekenhuis hier vlakbij én pal naast het spoor regelmatig 'raak' was, en je dus op je vingers kon natellen wat er gebeurd was.

Het hele spoor is tegenwoordig afgeschermd door enorme hekken en camera's die kunnen signaleren als er toch personen rond lopen waar ze niet horen.

Overigens heb ik bij een psychologenpraktijk regelmatig NS personeel gezien in de wachtruimte. Reizigers kunnen ook contact opnemen met de afdeling nazorg via de klantenservice.

Reageer