beantwoord

Informatie voor zwaargehandicapte persoon, aankomst per Thalys, vervoer Rotterdam-Utrecht.


Als Nederlandse in Frankrijk word er een beroep op mij gedaan voor informatie. De persoon zal met Thalys in Rotterdam aankomen en wil vervolgens naar Utrecht reizen per trein. Hoe kan ze dat regelen, moet ze het van tevoren regelen, voor of na het reserveren en betalen van haar ticket. Is het gratis voor haar begeleidster. Moet ze iemand regelen om een leuning te installeren om in de trein te komen? En zo ja, hoe lang van tevoren moet ze dat regelen? Heeft ze korting? Ze is voorzien van een electrische rolstoel.
Ook wil ze graag deze informatie voor Schiphol- Utrecht.
Ik hoop dat ik haar kan helpen, ik kon zelf de informatie ook niet vinden.
Bedankt voor uw hulp.
icon

Beste antwoord door 3 april 2014, 22:32

Als Nederlandse in Frankrijk word er een beroep op mij gedaan voor informatie. De persoon zal met Thalys in Rotterdam aankomen en wil vervolgens naar Utrecht reizen per trein. Hoe kan ze dat regelen, moet ze het van tevoren regelen, voor of na het reserveren en betalen van haar ticket. Is het gratis voor haar begeleidster. Moet ze iemand regelen om een leuning te installeren om in de trein te komen? En zo ja, hoe lang van tevoren moet ze dat regelen? Heeft ze korting? Ze is voorzien van een electrische rolstoel.
Ook wil ze graag deze informatie voor Schiphol- Utrecht.
Ik hoop dat ik haar kan helpen, ik kon zelf de informatie ook niet vinden.
Bedankt voor uw hulp.


Ze zal voor de reis van Rotterdam naar Utrecht natuurlijk ook een vervoersbewijs nodig hebben. Ook al kom je met Thalys in Rotterdam aan, dan nog is die reis niet gratis.
Korting heb je in Nederland in principe alleen als je bepaalde abonnementen hebt en dan ook nog op bepaalde tijdstippen reist (doorgaans buiten de spits).

En zoals hiervoor al enkele malen aangegeven zijn op grotere stations doorgaans Servicemedewerkers aanwezig die eventueel met een oprijbaan kunnen assisteren waardoor u/zij zo met haar rolstoel de trein in kan rijden.
Als die assistentie tevoren wordt aangevraagd zullen service medewerkers haal uit de Thalys helpen en verder brengen tot in de Intercity naar Utrecht.
Maar zoals ook aangegeven, dat moet wel van tevoren worden aangevraagd en afgesproken. Het is niet een kwestie van en "knip met de vingers" en die service medewerkers komen aangesneld.
Op de door Loes aangegeven pagina kunt u lezen dat in Nederland woonachtige minder validen ook een begeleiderskaart kunnen aanvragen waarop een begeleider gratis kan meereizen.
Helaas is diegene voor wie u e.e.a. probeert op een rijtje te krijgen niet woonachtig in Nederland, dus zal zij daarvoor niet in aanmerking komen en zal de begeleider zelf een eigen vervoersbewijs moeten aanschaffen.

Wat voor Rotterdam - Utrecht geldt, geldt ook voor Schiphol - Utrecht.
Ook op Schiphol zijn servicemedewerkers aanwezig die - mits ruim tevoren aangevraagd - een handje toe kunnen steken bij in- en uitstappen en zo nodig de hellingbaan gereed maken.
En zowel op Rotterdam Centraal, Schiphol en Utrecht zijn liften aanwezig om van het perron naar straatniveau te komen.

En ja, als de link waarnaar Loes verwijst niet die antwoorden geeft op uw en haar vragen en ook mijn reactie op de overige vragen niet afdoende zijn, wilt u dan de (resterende) vragen punt voor punt en zo duidelijk mogelijk omschreven alsnog een keer stellen. Kunnen wij hier met vereende krachten trachten daar alsnog het juiste antwoord bij te vinden. Loes is een goede hoofdconducteur met heel veel kennis en die tot erg veel bereid is voor haar passagiers, maar ook haar moeten de vragen uiteraard voldoende duidelijk zijn.

Wij horen graag verder van u.

Vriendelijke groet,
Hans


Bekijk origineel

11 reacties

Hoi Sjaklien,

Ik denk dat je deze informatie bedoelt. Hier is een link naar de gegevens.

Heel veel meer weet ik er niet vanaf, misschien een ander forumlid?

Ik hoop dat je iets kan met de link.
Badge
En voor Thalys: http://www.nshispeed.nl/nl/voorbereiding-thuis/treinreizen-met-een-mobiliteitsbeperking
Hoi Sjaklien,

Ik denk dat je deze informatie bedoelt. Hier is een link naar de gegevens.

Heel veel meer weet ik er niet vanaf, misschien een ander forumlid?

Ik hoop dat je iets kan met de link.



Bedankt voor je antwoord. Deze site heb ik al gezien. Jammer genoeg geen antwoord op mijn (haar)
vragen. :)
En voor Thalys: http://www.nshispeed.nl/nl/voorbereiding-thuis/treinreizen-met-een-mobiliteitsbeperking

Bedankt voor je antwoord. De tickets voor Thalys heeft ze al, dat is helemaal rond...ze weet alleen niet hoe ze verder moet in Rotterdam, ze wil dan naar Utrecht met de Intercity. :)
Badge
En voor Thalys: http://www.nshispeed.nl/nl/voorbereiding-thuis/treinreizen-met-een-mobiliteitsbeperking

Bedankt voor je antwoord. De tickets voor Thalys heeft ze al, dat is helemaal rond...ze weet alleen niet hoe ze verder moet in Rotterdam, ze wil dan naar Utrecht met de Intercity. :)

Voor de reis van Rotterdam naar Utrecht staat de info toch op de site die Loes al doorgaf? Zie onder andere het kopje 'Hulp onderweg'. Op Rotterdam is het zeker mogelijk om assistentie te krijgen bij het instappen. Alleen moet je dat dus van tevoren aanvragen.
Ik krijg geregeld assistentie van mijn collega's van Tickets & Service voor een reiziger met een handicap. En assistentie op Utrecht Centraal zal ook geen enkel probleem zijn, genoeg collega's, maar wat Hendrik ook aangeeft, moet je het ruim van te voren aanvragen, minimaal 3 uur van te voren, kan dus ook veel eerder lijkt mij.

Succes in ieder geval.
[quote=Hendrik]En voor Thalys: http://www.nshispeed.nl/nl/voorbereiding-thuis/treinreizen-met-een-mobiliteitsbeperking

Bedankt voor je antwoord. De tickets voor Thalys heeft ze al, dat is helemaal rond...ze weet alleen niet hoe ze verder moet in Rotterdam, ze wil dan naar Utrecht met de Intercity. :)

Voor de reis van Rotterdam naar Utrecht staat de info toch op de site die Loes al doorgaf? Zie onder andere het kopje 'Hulp onderweg'. Op Rotterdam is het zeker mogelijk om assistentie te krijgen bij het instappen. Alleen moet je dat dus van tevoren aanvragen.[/quote

Je lui ai transmis le numéro de NS Bureau Assistentieverlening Gehandicapten [NS Disabled Assistance Office], open daily from 5.00-2.00, at +31 (0)30-2357823
Merci.
Als Nederlandse in Frankrijk word er een beroep op mij gedaan voor informatie. De persoon zal met Thalys in Rotterdam aankomen en wil vervolgens naar Utrecht reizen per trein. Hoe kan ze dat regelen, moet ze het van tevoren regelen, voor of na het reserveren en betalen van haar ticket. Is het gratis voor haar begeleidster. Moet ze iemand regelen om een leuning te installeren om in de trein te komen? En zo ja, hoe lang van tevoren moet ze dat regelen? Heeft ze korting? Ze is voorzien van een electrische rolstoel.
Ook wil ze graag deze informatie voor Schiphol- Utrecht.
Ik hoop dat ik haar kan helpen, ik kon zelf de informatie ook niet vinden.
Bedankt voor uw hulp.


Ze zal voor de reis van Rotterdam naar Utrecht natuurlijk ook een vervoersbewijs nodig hebben. Ook al kom je met Thalys in Rotterdam aan, dan nog is die reis niet gratis.
Korting heb je in Nederland in principe alleen als je bepaalde abonnementen hebt en dan ook nog op bepaalde tijdstippen reist (doorgaans buiten de spits).

En zoals hiervoor al enkele malen aangegeven zijn op grotere stations doorgaans Servicemedewerkers aanwezig die eventueel met een oprijbaan kunnen assisteren waardoor u/zij zo met haar rolstoel de trein in kan rijden.
Als die assistentie tevoren wordt aangevraagd zullen service medewerkers haal uit de Thalys helpen en verder brengen tot in de Intercity naar Utrecht.
Maar zoals ook aangegeven, dat moet wel van tevoren worden aangevraagd en afgesproken. Het is niet een kwestie van en "knip met de vingers" en die service medewerkers komen aangesneld.
Op de door Loes aangegeven pagina kunt u lezen dat in Nederland woonachtige minder validen ook een begeleiderskaart kunnen aanvragen waarop een begeleider gratis kan meereizen.
Helaas is diegene voor wie u e.e.a. probeert op een rijtje te krijgen niet woonachtig in Nederland, dus zal zij daarvoor niet in aanmerking komen en zal de begeleider zelf een eigen vervoersbewijs moeten aanschaffen.

Wat voor Rotterdam - Utrecht geldt, geldt ook voor Schiphol - Utrecht.
Ook op Schiphol zijn servicemedewerkers aanwezig die - mits ruim tevoren aangevraagd - een handje toe kunnen steken bij in- en uitstappen en zo nodig de hellingbaan gereed maken.
En zowel op Rotterdam Centraal, Schiphol en Utrecht zijn liften aanwezig om van het perron naar straatniveau te komen.

En ja, als de link waarnaar Loes verwijst niet die antwoorden geeft op uw en haar vragen en ook mijn reactie op de overige vragen niet afdoende zijn, wilt u dan de (resterende) vragen punt voor punt en zo duidelijk mogelijk omschreven alsnog een keer stellen. Kunnen wij hier met vereende krachten trachten daar alsnog het juiste antwoord bij te vinden. Loes is een goede hoofdconducteur met heel veel kennis en die tot erg veel bereid is voor haar passagiers, maar ook haar moeten de vragen uiteraard voldoende duidelijk zijn.

Wij horen graag verder van u.

Vriendelijke groet,
Hans


Bedankt voor de informatie. Ik heb het telefoonnummer NS Bureau Assistentieverlening Gehandicapten [NS Disabled Assistance Office], open daily from 5.00-2.00, at +31 (0)30-2357823, doorgegeven aan de persoon die informatie vroeg. Ze kan het op deze manier beter zelf uitleggen, in de hoop dat ze het in het Engels kan redden...als ze dan nog vragen heeft, dan stel ik die graag weer hier op dit forum.
Vriendelijke groet.
Hoi Sjaklien,

Welkom op het NS forum. Ik heb je topic verplaatst naar 'in de trein', zodat het ook goed vindbaar is voor andere geïnteresseerden. Ik verwacht dat je inderdaad via het telefoonnummer genoeg informatie kan krijgen, zo niet zullen we vanaf hier ons best doen te helpen.
Groet, Bart
Hoi Sjaklien,

Welkom op het NS forum. Ik heb je topic verplaatst naar 'in de trein', zodat het ook goed vindbaar is voor andere geïnteresseerden. Ik verwacht dat je inderdaad via het telefoonnummer genoeg informatie kan krijgen, zo niet zullen we vanaf hier ons best doen te helpen.
Groet, Bart


Hoi Bart, bedankt voor het verplaatsen van mijn topic. Eerst wacht ik het maar weer even af. Ik heb het telefoonnummer doorgegeven in ieder geval. Hopen dat ze het nu kan regelen. :)
Vriendelijke groet,

Reageer