beantwoord

Informatie voorziening

• 3 December 2014
  • 1 reactie
  • 108 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 0 reacties
Hi,

Ik reis nu al meer dan 4 jaar dagelijks op het traject Utrecht CS – Amsterdam Amstel, over het algemeen naar tevredenheid. Maar ik wil nu eens mijn onvrede uiten over de informatie voorziening bij verstoringen dan wel uitval van treinen. In 2011 hebben NS en Prorail verbetering beloofd dat de informatie voorziening bij verstoringen beter zou worden. Tot op heden heb ik hier weinig van gemerkt, buiten dat er via het omroep systeem iedere 5 minuten afgeteld wordt tot de vertraagde trein vertrekt. In mijn opinie niet echt een verbetering gezien ik capabel genoeg ben om zelf uit te rekenen over hoeveel minuten de trein van 08.55 uur met 15 minuten vertraging zal vertrekken als het 09.00 uur is 🙂. Nuttige informatie daarentegen over materieel tekort (te korte treinen waardoor niet iedereen mee kan, zoals twee weken geleden, ook al eerder op dit forum aangekaart) of uitvallende treinen (zoals vandaag, de trein van 17.45 van Amsterdam Amstel richting Maastricht) wordt niet of nauwelijks gegeven.

Op dit soort momenten (vooral vandaag want de warmte paal was defect 😉 ) laat de NS me in de kou staan..

Paul
icon

Beste antwoord door Herman NS 4 December 2014, 09:29

Hallo Paul,

Welkom op het NS Serviceforum. Goed dat je ons hebt weten te vinden. We proberen verstoringen via diverse communicatiekanalen naar buiten te brengen. Omdat er zoveel verschillende communicatiekanalen zijn, komt het soms voor dat de informatievoorziening tekort schiet. We zijn ons daar goed van bewust. In de meeste gevallen is het bij een verstoring raadzaam om de NS reisplanner Xtra app te raadplegen. We doen hard ons best om de informatievoorziening te verbeteren.

Vriendelijke groet,

Herman NS
Bekijk origineel

1 reactie

Hallo Paul,

Welkom op het NS Serviceforum. Goed dat je ons hebt weten te vinden. We proberen verstoringen via diverse communicatiekanalen naar buiten te brengen. Omdat er zoveel verschillende communicatiekanalen zijn, komt het soms voor dat de informatievoorziening tekort schiet. We zijn ons daar goed van bewust. In de meeste gevallen is het bij een verstoring raadzaam om de NS reisplanner Xtra app te raadplegen. We doen hard ons best om de informatievoorziening te verbeteren.

Vriendelijke groet,
Herman NS

Reageer