beantwoord

Ingelaste stop op Lage Zwaluwe onbekend bij machinist?

• 8 juni 2017
  • 7 reacties
  • 286 Bekeken

Reputatie 2
Door een aanrijding met een persoon op het traject Breda-Roosendaal geeft de NS Reisplanner het advies om over Lage Zwaluwe te reizen waar de IC Amsterdam-Vlissingen een ingelaste stop zou maken. Deze IC dendert echter Lage Zwaluwe voorbij. De beloofde vertraging van 30 minuten worden er dus alsnog 60. Geen schoonheidsprijs.

icon

Beste antwoord door Klaas-Jan NS 8 juni 2017, 10:30

Allereerst spijtig dat deze omstandigheden zich voordoen. We zien dit uiteraard liever niet. Dit verdient inderdaad geen schoonheidsprijs en het is terecht dat je hier melding van maakt. Als we een belofte doen, moeten we die nakomen. Ik ga dit delen met mijn collega's die hierover gaan en hopelijk kunnen we dit in de toekomst voorkomen.
Bekijk origineel

7 reacties

Allereerst spijtig dat deze omstandigheden zich voordoen. We zien dit uiteraard liever niet. Dit verdient inderdaad geen schoonheidsprijs en het is terecht dat je hier melding van maakt. Als we een belofte doen, moeten we die nakomen. Ik ga dit delen met mijn collega's die hierover gaan en hopelijk kunnen we dit in de toekomst voorkomen.
Reputatie 2
Beste Klaas-Jan,

Dank je voor je snelle antwoord. Hopelijk wordt het door de collega's adequaat opgepakt.
Ik heb reeds een reactie ontvangen en de communicatie is helaas niet op tijd 'op' de trein aangekomen. Het spijt de collega's die hier over gaan ook, misschien is dat een schrale troost.
Reputatie 2
Ik ben in elk geval blij dat het serieus wordt genomen en jullie oprecht toegeven dat het geen schoonheidsprijs verdient. Wellicht een leermoment voor de volgende keer al zien we die momenten liever niet te vaak of nog beter helemaal niet.
Zeker een leerpunt. We zullen hierin nog scherper moeten zijn.
Reputatie 4
I.d.d. worden machinisten (waarom, geen idee) vaak als laatste ingelicht over extra stops. En dus soms te laat. Meestal komt het eerst in de reisplanner en op de informatieschermen te staan. Dit leest een HC of oplettende machinist. Soms wordt de HC wel ingelicht. Maar de machinist zelf is dus een zeldzaamheid. Ook als er wegens werkzaamheden of evenementen een extra stop plaats vind, is dit op onze dienstregeling (een lijst met stationsafkortingen met een + (stoppen) of een - (doorrijden) slecht te zien. De huidige dienstkaartjes zijn veranderd. Alleen de eerste plaats heeft een uur-aanduiding, alle andere niet meer. Daarentegen zijn er secondes bijgekomen. Erg onduidelijk en slecht leesbaar. In andere woorden. Als iemand niet oplet, en vanuit de normale gewoonte / dienstregeling werkt. Is er een grote kans dat extra stops overgeslagen worden.
Reputatie 7
Ik vind het trouwens ook nogal zorgwekkend dat ik de laatste tijd veel meldingen hoor over aanrijdingen met personen.

Reageer