beantwoord

Inhumaan vervoer door de NS

Toon eerste bericht

57 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Zodra de CAF-sprinters instromen is het voor SGM toch echt voorbij.
Reputatie 7
Badge
Zodra de CAF-sprinters instromen is het voor SGM toch echt voorbij.

Ja, maar dan is het wel te hopen dat die nieuwe sprinters goed zullen gaan rijden. Want anders hebben we helemaal niks meer. Dan zijn die oude sprinters aan de kant gezet en de nieuwe sprinters zullen dan misschien ook wel aan de kant gezet worden in verband met teveel storingen enzo.

Nieuwe treinen kopen is altijd een groot risico, je weet nooit hoe ze het gaan doen, en of ze wel geschikt zijn voor het Nederlandse spoor.
Reputatie 3
Gelukkig heeft Tamzin het mis in dezen: de SGM's krijgen nogmaals een revisie (overigens meer op technisch gebied), waardoor ze nog wel zo'n 10 jaar door gaan, schat ik zo.
'Nieuwe treinen kopen is altijd een groot risico, je weet nooit hoe ze het gaan doen': inderdaad @Trein-D, daarom houd NS ook alle SGM's in dienst, en dat tot ver na de introductie van de Civity's.
Reputatie 4
Ik schat eerder 8 jaar. NS heeft afspraken gemaakt met de Rijksoverheid om alle Sprintertreinen in 2025 rolstoeltoegankelijk te hebben en op alle trajecten waar geen Sprinter rijdt de Intercity's rolstoeltoegankelijk te hebben.
Reputatie 7
Badge
Gelukkig heeft Tamzin het mis in dezen: de SGM's krijgen nogmaals een revisie (overigens meer op technisch gebied), waardoor ze nog wel zo'n 10 jaar door gaan, schat ik zo.
'Nieuwe treinen kopen is altijd een groot risico, je weet nooit hoe ze het gaan doen': inderdaad @Trein-D, daarom houd NS ook alle SGM's in dienst, en dat tot ver na de introductie van de Civity's.

Kijk, dit is goed nieuws. 😃

Ik vond het sowieso al zonde om de SGM´s zo snel weg te doen. Die dingen rijden nog steeds hartstikke goed.

Geen idee waarom dit topic opeens bovenaan mijn lijstje met suggesties kwam maar even de huidige stand van zaken: de recente geluiden vanuit NS suggereren dat het per 2021 afgelopen is met de SGM's. Volgend jaar 2020 rijden ze onder andere tussen Apeldoorn en Enschede, tussen Rhenen en Uitgeest, tussen Amsterdam Centraal en Hoorn, en in het begin van het jaar tussen Den Haag Centraal en Dordrecht. In de loop van 2020 gaan ze dus nog vrij veel te zien zijn, maar het einde is wel nabij.

Reputatie 7
Badge +3

Het einde is inderdaad nabij, de eerste stellen zijn al uit dienst gegaan, in 2020 volgen er nog meer en de rest zal in 2021 voor het laatst rijden. Sinds de vorige post ruim 2 jaar geleden is wel een vervolgorder voor de nieuwe SNG sprinter geplaatst, dat maakte NS in december 2018 bekend. Hierdoor zullen de SGM's al eerder niet meer nodig zijn.

Reageer