Intercity Direct

• 27 juli 2016
  • 6 reacties
  • 257 Bekeken

Heeft de Intercity Direct al eens een hele dag zonder een storing gereden. Nu ik nog informatie via teletekst op kan vragen 🙂 zie ik elke dag wel een melding voor deze trein staan. Voor een trein waar je nota bene toeslag voor moet betalen (Schiphol-Rotterdam) wel heel triest. En wat wordt er nog gedaan aan de geluidsoverlast in de tunnels. In het verleden was het excuus dat de Fyra de oplossing zou zijn, maar ja, dat is geschiedenis........

6 reacties

De Intercity Direct is inderdaad niet onze best presterende lijn. De Intercity Direct valt nog steeds bovengemiddeld vaak uit, maar in vergelijking met januari zijn de prestaties fors verbeterd. Zo is de uitval in Amsterdam gedaald van 14,5% in januari naar 3,3% in april. We hopen dat deze trend wordt doorgezet. Je opmerking over geluidsoverlast in de tunnels is voor mij nieuw. Ik ben benieuwd hoe andere forumgebruikers dit ervaren.
Badge +3
De keren dat ik met de ICd gereisd heb vond ik het ook een oorverdovend lawaai in de trein terwijl die onder het Groene Hart reed. De rijtuigen zijn ongeschikt voor het traject omdat ze niet bepaald ontworpen zijn om te rijden op een HSL. In de Thalys is geluidsoverlast geen enkel probleem.
Mijn oren beginnen ook altijd te suisen in die tunnels v/d IC Direct;komt bij dat mijn 4G Internet verbinding wegvalt;lekker dan;anderen ook last van? Groet!
Beste Klaas Jan, wat bedoel je met de uitval in Amsterdam? Is dat het aantal treinen dat Amsterdam weet te bereiken of kan vertrekken? Ik heb het over het hele IC Direct traject. Elke dag is er wel een melding op Teletekst (wellicht dat ze daarom stoppen met Teletekst, ziet iedereen het, niet alleen de zoekende reiziger????) Bovenleiding, kapotte treinen, seinstoringen. Kapotte treinen is volgens mij de hoofdmoot. Wellicht beter onderhoud? Er blijven nogal wat treinen liggen op de routes....... Het is vreemd dat het geluidsprobleem niet bij de NS bekend is. Voor het glorieuze FYRA tijdperk reden deze treinen ook al en toen werd aangegeven dat het probleem bekend was en dat de FYRA alles zou oplossen. En met de FYRA is schijnbaar ook de kennis van het geluidsprobleem verdwenen. Maar ja, de NS is niet altijd eerlijk tegen haar reizigers (hoezo reizigersorganisaties gaan akkoord met verdwijnen teletekst informatie....).
Intercity Direct is niet echt betrouwbaar!
Een toeslagabbonnement lijkt mij niet aan te raden!
Reputatie 6
Badge
Geluidsoverlast in een tunnel is mij in de icd nog nooit opgevallen. De prestaties lijken idd beter te worden.

Reageer