Intercity from Maastricht to Amsterdam Centraal

Me gustaría saber y desde la estación principal de Maastricht hay estaciones Intercity a la estación central de Amsterdam Ámsterdam Quiero decir, sin necesidad de cambiar o entrenar y Tilburg vs Utrecht. Gracias

13 reacties

Yes, there is a direct train from Maastricht to Amsterdam centraal that runs twice per hour at xx.01 and xx.31
Muchas gracias ¿Puedo comprar por adelantado el boleto la Intercity por favor?
Yes, you can buy your ticket on forehand either at a ticket vending machine at the railway station or online, the machine charges a €1.00 fee for printing the ticket, online you can either print yourself or use in your smartphone. But there is no need to buy a ticket too early as no reservation is required and tickets don't " sell out".
Hello Abel1972, welcome at our community,

Thanks for the answer tridek_ok. I would like to ask you to do your story in Dutch or English so we all can understand you, if you have any other questions.
Reputatie 5
Hello Abel1972, welcome at our community,

Thanks for the answer tridek_ok. I would like to ask you to do your story in Dutch or English so we all can understand you, if you have any other questions.

Waarom ?

Dit is een reiziger-helpt-reiziger-forum, zo'n beetje de enige tak van de NS klantenservice waar een buitenlander simpele vragen kan stellen en ook nog een antwoord in zijn eigen taal kan krijgen.
Dankzij de andere reizigers.
Enfin... indien het niet door een NS-werknemer wordt gesaboteerd.

Grote kleppers zoals booking.com moeten daar peperdure help desks tegenaan gooien. De NS krijgt het gratis en voor niets.

Als je bang bent voor stoute teksten, dan kan je de tekst alsnog door de Google Translate gooien.
Ik vraag dit zodat onze communitygebruikers mee kunnen helpen. Hoe meer mensen je bereikt hoe groter de kans is dat je een correct antwoord krijgt. Ook dienen wij dit te controleren wat ook moeilijk is als de moderator de taal niet spreekt. Desondanks laat ik dit staan omdat hij/zij is geholpen en omdat mijn spaans nog redelijk genoeg is om dit te begrijpen.
Badge +3
Wat zou er gebeuren wanneer je op een Spaans forum in het Nederlands gaat vragen hoe je met de trein van Barcelona naar Madrid kunt reizen?
Reputatie 7
Badge +4
Enige voorzichtigheid is ook wel op zijn plaats. Iemand stelde hier een vraag in het Chinees met dito tekens. Later kwam het in het Engels te staan, zo te zien met een machine vertaald. De mijne (het mijns inziens goede Linguist) gaf in ieder geval dezelfde vertaling. Ik heb toen een Engelstalig antwoord geschreven en dit laten vertalen door de machine. Nu is mijn Chinees beperkt tot Nasi en Bami, en je hebt toch geen idee wat je dan schrijft met de Chinese tekens van de machine? Het antwoord kwam van een ander in het Engels, en dat lijkt me verstandiger. Erryt geeft terecht aan dat een moderator een antwoord moet kunnen beoordelen. Frans en Duits is voor alle moderatoren al niet altijd te doen. Nederlands en Engels moet je beheersen, dat is de norm in dit land.

Engels en Nederlands als voertaal hier lijkt me dus niet zo gek. Af en toe Frans of Duits is voor veel mensen nog wel te behappen, met kennis van het Frans was het openingstopic ook nog wel te lezen, maar daarbuiten is het doorgaans vertrouwen op de vertaalmachine en die produceert maar al te vaak steenkoolvarianten.

Het is natuurlijk wel mooi als je echt Spaans spreekt - en daar is geen woord Spaans bij. Deze beeldspaak is al haast niet te vertalen door een computer. ;-)

Verder: de moderatoren bepalen de kaders, daar zijn het moderatoren voor.
Reputatie 3
To do your story is ook geen Engels trouwens...
Reputatie 7
Badge +4
Allez votre corridor geen Frans.
Reputatie 7
Badge +3
En nasi is gewoon indonesisch (en Maleis) voor rijst, niet chinees. Wanneer je die rijst bakt wordt het nasi goreng. Sambal bij? 😆
Reputatie 7
Badge +4
De Indonesiers en kolonialen hadden een rijsttafel en wat er overgebleven was, werd opgebakken en gegeten door de bedienden, en dat was Nasi goreng. Wij eten dit ook. Indonesiers in Nederland zullen dat doorgaans niet doen. Het kan verkeren.
Reputatie 5
Wat zou er gebeuren wanneer je op een Spaans forum in het Nederlands gaat vragen hoe je met de trein van Barcelona naar Madrid kunt reizen?

Ongeveer hetzelfde als hier, misschien

Er zal er eentje in het Nederlands antwoorden. Of in het Duits - dat spreken ze daar ook erg goed !

En vervolgens heeft die een heel stel in zijn nek, omdat ze maar vinden, dat er maar Spaans moet worden gesproken. Of misschien ook niet... da's meer een Nederlandse hobby.

Nu, ik dacht "Laten we het eens zelf uitproberen. Maar waar is dat Spaanse forum van IMark dan ? Google RENFE."
Zo heten die. Dat weet je toch ?

Eerste hit van Google: Treinkaartjes van RENFE: Snel en eenvoudig te boeken !
Morgen vertrekt ie om 9h00 en hij kost EUR 127,10, por favor. De hele santenkraam in het Nederlands.

Reageer