beantwoord

intercity naar Maastricht is te kort vanaf Den Bosch in ochtendspit

• 23 januari 2017
  • 4 reacties
  • 132 Bekeken

iedere ochtend bij de overstap in Den Bosch naar Eindhoven, is de intercity naar Maastricht te kort, om 08:09u. Ik krijg hierin eigenlijk nooit een zitplaats. Erg jammer. Voorheen kon in in de sprinter uit Nijmegen (Dukenb) blijven zitten, rustig op mijn laptop werken. Nu doet deze sprinter er 1.5uur over naar Eindhoven, en moet ik overstappen. De intercity in Den Bosch naar Maastricht telt slechts 6 bakken, terwijl de intercity erna, naar Venlo/Heerlen veel ruimte over heeft. Misschien kun je wat bakken uitwisselen?
icon

Beste antwoord door Erryt NS 23 januari 2017, 10:08

Hallo koning-j en welkom op het NS Serviceforum,

Spijtig om te lezen dat je vaak niet kan zitten, ik kan bevestigen dat deze trein inderdaad erg druk is. Deze drukte heeft merendeels te maken met de ochtendspits, indien mogelijk kan je het beste de trein pakken die een half uur eerder vertrekt. Volgens onze gegevens die wij verkrijgen vanuit de druktemelder kan je over het algemeen wel een zitplaats bemachtigen in die trein. Nog beter is om de trein van een half uur later te pakken, deze heeft 2 bakken meer tot zijn beschikking.
Bekijk origineel

4 reacties

Spijtig om te lezen dat je vaak niet kan zitten, ik kan bevestigen dat deze trein inderdaad erg druk is. Deze drukte heeft merendeels te maken met de ochtendspits, indien mogelijk kan je het beste de trein pakken die een half uur eerder vertrekt. Volgens onze gegevens die wij verkrijgen vanuit de druktemelder kan je over het algemeen wel een zitplaats bemachtigen in die trein. Nog beter is om de trein van een half uur later te pakken, deze heeft 2 bakken meer tot zijn beschikking.
Reputatie 7
Badge +3
Als U wil zitten kunt U ook eens proberen achteraan in te stappen.
de laatste keer dat ik dat probeerde, helemaal achterin, moest ik toch staan in het gangpad

Inderdaad, ik kom uit de sprinter vanuit Nijmegen Dukenburg, en dan neem ik de volgende intercity in Den Bosch, naar Heerlen/Venlo waarin plaats genoeg is. Omdat de sprinter vanuit Nijmegen nog een kwartiertje blijft staan in Den Bosch, kan ik daarin lekker warm zitten en op mijn laptop werken. Het kost wat extra tijd, dat wel. Jammer dat de intercity naar Maastricht altijd zo vol zit.

Reageer