beantwoord

intercitys omroep

• 28 december 2018
  • 5 reacties
  • 340 Bekeken

waarom hebben sprinters wel een automatiche omroep en intercitys niet?
icon

Beste antwoord door Tamzin 28 december 2018, 13:56

Ik vermoed omdat de meeste sprinters vrij nieuw zijn terwijl de wat oudere intercity's niet de daarvoor benodigde apparatuur/software hebben.
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Ik vermoed omdat de meeste sprinters vrij nieuw zijn terwijl de wat oudere intercity's niet de daarvoor benodigde apparatuur/software hebben.
oke
Er zijn al verbouwde intercities, waar dit mogelijk in is, maar dat is info van een tijd geleden. Ik weet wel dat we in intercities graag een persoonlijke touch houden wat betreft de omroep, denk aan het vermelden van verstoringen. Met een automatische omroep gebeurd dat niet, moet dit handmatig worden aangevuld en bij sprinters wordt dit vaak vergeten helaas.
Reputatie 2
Ik las dat het OBIS systeem (van de digitale schermen die tegenwoordig in praktisch alle intercities hangen) ook automatische omroepen bevat. Maar dat het volume hiervan op 0 is gezet omdat de kwaliteit niet toereikend was, en omdat handmatige omroepen als persoonlijker worden ervaren.
Badge +3
en omdat handmatige omroepen als persoonlijker worden ervaren.
Dank voor de link, en ik geef iedereen gelijk die in de trein (met name intercity's) toch liever een echte stem dan een automatische omroep wil horen!

Of dat dan "Hallo allemaal" of "Dames en heren jongens en meisjes" is, in plaats van (nergens verplicht) "Beste reiziger(s)..." laat ik even in het midden.

Iemand zei al (terecht) dat als je iemand gaat uitzwaaien helemaal geen reiziger bent en zo...

Reageer