beantwoord

Intercom berichten minimaliseren

• 27 augustus 2019
  • 9 reacties
  • 370 Bekeken

Hallo,

is het een idee om de intercomberichten in de trein verder te minimaliseren? Wat mij betreft qua volume én qua lengte.

Ik vraag me echt af wie er tegenwoordig nog zit te wachten op een lang verhaal van overstapmogelijkheden in het Nederlands én in het Engels.

Ik zou zeggen, hou het vriendelijk, kort en 'to the point'.

Reden dat ik me hier aan stoor is dat ik 5 dagen per week 2x 45 minuten in de trein zit en daar ook nog wat probeer te werken.

Verder erg blij met NS! 🙂
icon

Beste antwoord door Stijn NS 27 augustus 2019, 11:09

Goedemorgen Tiko S en welkom bij de NS Community!

Zoals je al kunt merken in de reacties op jouw topic alleen al, zijn de meningen over wat een waardevolle omroep is enorm verdeeld. In dit geval hebben we voor een uitgebreide omroep, zodat zij die hier waarde aan hechten dit ook krijgen. Zij die er minder waarde aan hechten kunnen de omroep dan eventueel negeren.

Dat gezegd hebbende, feedback is feedback, dus ik zal ook jouw feedback doorsturen.
Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 5
Ik vind het fijn om te weten of ik mijn overstap nog haal zonder de hele tijd aan de app gekluisterd te moeten zijn. Of een last minute spoorwijziging te horen.
Het benoemen van reisinformatie vind ik zinvol, wel zou ik graag zien dat men stopt met het door de railcateraar laten opdreunen van al zijn koopwaar, dat geeft mij altijd het gevoel met Ryanair te reizen.
Reputatie 7
Badge +4
In principe moet de railcateraar via de conducteur laten weten dat hij er is, en mag niet eens omroepen.

Ik wens niet met schreeuwerige reclame en een ellenlange opsomming van ook nog veelal ongezonde zaken gestoord te worden. We betalen voor de trein, dus we horen te worden gevrijwaard van reclame.

De mededeling dat hij er is, is nog wel zinvol, koffie, maar dat opdringerige gegil er over behoort achterwege gelaten te worden - en mag niet eens.

Reclameverkopers-tv kun je als keuze niet aanzetten, dit kun je niet uitzetten. Reclame is geen noodlot.

Een echte snelle Jelle houdt zijn mond. De omroep is voor relevante zaken.
Reputatie 6
Badge
Wat ben je zwaar op de hand @Thom
Ik vind het altijd wel vermakelijk hoe deze verkopers soms als ware marktverkopers hun waren op soms komisch wijze weten aan te prijzen.
Na een half minuutje zijn de meeste wel weer uitgepraat.
Of het allemaal mag, en of de conducteur als chef trein er echt wel toestemming voor heeft gegeven, ach gaat ons dat allemaal wat aan ?
Goedemorgen Tiko S en welkom bij de NS Community!

Zoals je al kunt merken in de reacties op jouw topic alleen al, zijn de meningen over wat een waardevolle omroep is enorm verdeeld. In dit geval hebben we voor een uitgebreide omroep, zodat zij die hier waarde aan hechten dit ook krijgen. Zij die er minder waarde aan hechten kunnen de omroep dan eventueel negeren.

Dat gezegd hebbende, feedback is feedback, dus ik zal ook jouw feedback doorsturen.
Reputatie 3
Ik ben altijd erg blij met mijn noise cancelling headphones. Niet alleen vanwege het publiek en herrie van de klimaatbeheersing, maar ook vanwege de omroepberichten die inderdaad (in mijn geval, met SNG) de informatie van de schermen herhaalt. En dan ook nog met een vreselijke stem (irritant Goois accent en sommige stations echt raar uitgesproken, waarom kon de stem van de SLT niet weer gebruikt worden?)
Badge +3
Volgens mij is de stem in de SLT nog echt door een persoon ingesproken (in losse woorden en getallen) en is het relatief duur om daar nieuwe stations of andere wijzigingen in te doen (dan moet die persoon weer komen om dat te doen).

Met een pure text-to-speech engine kan je natuurlijk alles laten zeggen wat je maar wilt. Maar erg best klinkt het inderdaad niet, nogal 'basic' zelfs, zonder veel wijzigingen in de klemtoon en uitspraak mogelijk. Hoe is het tegenwoordig met Wijchen, Helmond 't Hout en 's-Hertogenbosch? Er zijn toch regelmatig updates geweest?

Mijn navigatie-stem (of Google translate en zo) is vele malen duidelijker, ook al verslikken die zich soms nog in bepaalde woorden.
Reputatie 3
Ja de stem van de SLT is bekend, ben even haar naam kwijt. Vroeger hadden ze Meta de Vries, die had een zeer goede omroepstem. Ik begrijp dat een TTS stem heel praktisch is, maar het doel moet uiteindelijk zijn dat het maximaal verstaanbaar is. En dat kan ik niet zeggen bij de SNG. Ben benieuwd of dat inderdaad echt met een TTS engine is gemaakt.
Badge +3
Die op de stations was Tuffie Vos, die van de SLT weet ik niet.

Hier nog wat beeld van Tuffie, geinig om te horen dat alles inspreken haar nog geen dag gekost heeft, oh én dat ze de dochter van Tineke de Nooij is (wist ik ook niet)!

Reageer