beantwoord

Internet in de trein

Wanneer komen er internet bij de ICR treinen? Heel vervelend dat andere intercity allemaal wel internet hebben en de treinen van zwolle-roosendaal niet. Ik moet bijna elke dag naar universiteit Nijmegen en wil graag internet om bijvoorbeeld voor school iets te doen.
icon

Beste antwoord door treinreiziger 19 mei 2014, 20:42

NS vertelde mij eerder dat wifi in ICR niet voorzien was.

http://www.treinreiziger.nl/actueel/binnenland/wifi_uitrol_bij_ns_bijna_voltooid-145914

Citaat:

ICR

Lezers van onze website wijzen erop dat intercity rijtuigen (ICRm) ook nog niet zijn uitgerust zijn met wifi. NS laat desgevraagd weten dat wifi hier niet is voorzien. De bedoeling was dat de rijtuigen na de introductie van de V250 overbodig zouden worden, legt een woordvoerder uit. Nu de V250 bestelling niet doorgaat, worden de rijtuigen onder andere gebruikt voor treindiensten via de hogesnelheidslijn. "Die lijn is vanwege de vele tunnels in het traject ongeschikt voor wifi. Dan heb je een satelliet nodig zoals bij de Thalys".
Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 2
NS vertelde mij eerder dat wifi in ICR niet voorzien was.

http://www.treinreiziger.nl/actueel/binnenland/wifi_uitrol_bij_ns_bijna_voltooid-145914

Citaat:
ICR
Lezers van onze website wijzen erop dat intercity rijtuigen (ICRm) ook nog niet zijn uitgerust zijn met wifi. NS laat desgevraagd weten dat wifi hier niet is voorzien. De bedoeling was dat de rijtuigen na de introductie van de V250 overbodig zouden worden, legt een woordvoerder uit. Nu de V250 bestelling niet doorgaat, worden de rijtuigen onder andere gebruikt voor treindiensten via de hogesnelheidslijn. "Die lijn is vanwege de vele tunnels in het traject ongeschikt voor wifi. Dan heb je een satelliet nodig zoals bij de Thalys".
ow oke, kan er geen andere soorten treinen(koplopers) op dit treinroute gaan rijden die wel internet bevat?
Beste Hans, welkom op het forum. Op het moment is het aanbrengen van wifi-functionaliteit in ICR-rijtuigen nog niet gepland. Deze treinen zouden uitgefaseerd worden, maar zijn nu toch nog nodig. Andere treinen inzetten op dit traject zit er op dit moment ook niet in, aangezien we alle treinstellen kunnen gebruiken.
Ik weet niet op welk traject je precies reist, maar je zou je reis misschien zo kunnen plannen dat je niet in de trein Zwolle-Roosendaal komt te zitten.
Wel jammer dat die uit de dienst zou gaan, is (vind ik) de meest comfortabele trein na de koploper/ICMm
Het zal nog wel even duren voor ICR uit dienst gaat. NS is net bezig splinternieuwe locomotieven aan te schaffen om met ICR over de HSL te kunnen rijden.

Link: http://www.railcolor.net/index.php?nav=1405330&id=6526&action=dview
Maar die hebben ze allang, die locs, alleen deze zijn officieel van de NS, niet gehuurd.
Juist, dus deze gaan minder makkelijk retour leasemaatschappij als ze niet meer nodig zijn doordat de rijtuigen uit dienst gaan.
Reputatie 4
Badge
"Die lijn is vanwege de vele tunnels in het traject ongeschikt voor wifi. Dan heb je een satelliet nodig zoals bij de Thalys".

Dat is dus nonsens. Juist de Thalys satellietkoepel is niet bruikbaar in overdekte gebieden zoals tunnels en stations. Tussen Brussel en Parijs zijn deze gebieden daarom uitgerust met GRPS en UMTS zenders. Deze zijn niet aangebracht op de HSL waardoor ook Thalys geen volledige dekking kan bieden op dit traject.
Kunnen jullie dan niet opschieten daarmee want die treinen rijden vaak te laat of zijn defect terwijl hij 10 minuten geleden op station Zwolle gewoon binnen kwam. En ze maken ook nog een hoop herrie!!!
Reputatie 2
wat een ellende allemaal
Sinds kort heb ik een nieuwe laptop met Windows 8. Ik reis vaak op het traject Maastricht - Tilburg en wil graag gebruik maken van wifi in de trein, maar dit wil steeds maar niet lukken op mijn laptop terwijl het wel lukt op mijn telefoon.
Ik krijg als foutmelding "de webpagina is niet beschikbaar".
De klantenservice van de NS die helpt me niet, want die zegt dat ik het nog maar een keer moet proberen...
Die laptops en tablets trekken teveel mb s weg en misschien rijst u in de spits dan lukt het niet maar rijst u een keer om 12 smiddags dan kunt u wel surfen ik kan dan ook gamen
Als ik buiten de spits reis doet hij het ook niet..
In de trein gaat al het internet verkeer via Een pinetje naar buiten en de capaciteit is ook niet al te groot dus het is altijd traag en sloom. En het WiFi is bestemt voor berichten en niet voor zware pagina,s
Ik krijg als foutmelding "de webpagina is niet beschikbaar".

U bedoelt dat de pagina waarop het vinkje gezet moet worden al niet verschijnt? Hebt u het al geprobeerd met een andere browser?

Reageer