beantwoord

internet weert tilburg

• 23 april 2020
  • 29 reacties
  • 681 Bekeken

Internet direct al dagen niet. Ik zit in treinstel 2208 van weert naar Tilburg kan hier eindelijk wat aan gedaan worden?!

icon

Beste antwoord door Loes 23 april 2020, 16:45

Dan is het stel inderdaad offline en ook de wifi. Ik kom het weer vaker tegen helaas en zal het direct doormelden. Ik hoop dat de andere sprinters wel wifi bieden.

Bekijk origineel

29 reacties

Stond er op de beeldschermen nog iets van bv reisinfo en andere info of stond er een plaatje met een trein in het bos op, met rechtsonderin offline?

Nee

Dan is het stel inderdaad offline en ook de wifi. Ik kom het weer vaker tegen helaas en zal het direct doormelden. Ik hoop dat de andere sprinters wel wifi bieden.

Bedankt voor het signaal, Carolinext. Ook erg bedankt voor het doorzetten van een melding, Loes

Er is nieuwe software in een aantal treinen en als je wifi wil, zet je telefoon in landscape modus. Dan kan je wel in het beginscherm komen. Als dat ook niet lukt, dan is het stel offline. Zie foto's.

Badge +3

Zo nieuw is die software niet, want de Flirts hebben die opmaak al sinds het begin.

Landscape zou op zich ook niet uit moeten maken lijkt me, of doet het tabje Internet in portret-mode niets? Dan inderdaad een stukje naar beneden scrollen of je telefoon draaien.

Een flink aantal Flirts hebben een software update gehad. We zijn aan het updaten om Jasmijn te vervangen voor Tessa en daar zit de bug in de software. Het werkt uiteindelijk perfect, maar alleen ff in landscape en probleem is opgelost.

Badge +3

Ik vind het prima, maar ‘opgelost’ wel een aparte term voor een ‘workaround’ (kantel je telefoon) :rofl:

Zelfde als inloggen op Mijn NS en je Reishistorie (deur tot deur) inzien. Hoezo geen OV-chipkaart gekoppeld?

Nou, dan moet je even naar Mijn producten en dan terug naar Deur tot Deur en werkt het wel… 100% zeker, maar of dat nou een oplossing is? :thinking:

Ik heb nog steeds geen internet tussen weert en Tilburg en terug. Wanneer lossen jullie dit nu eindelijk eens op duurt al bijna twee weken🤔🙄

Het internet is op elke Flirt die ik afgelopen week heb gehad, het internet beschikbaar. Ik heb het namelijk elke keer getest, dus ik vermoed dat er iets anders speelt. Ms andere webbrowser gebruiken of lukt het aanmelden niet? 

Vandaag heb ik 3 Flirts gehad en alledrie werkte het internet. Zelfs op een Flirt die op dat moment geen reisinfo kon tonen.

Ik heb nog steeds geen internet in de sprinter van Weert naar Tlburg universiteit. Ook retour niet. Wanneer wordt dit verholpen?🤨

De suggesties die door Loes eerder in dit topic zijn geplaatst geven ook geen oplossing, Carolinext? Zou je misschien iets meer kunnen aangeven wat er dan precies ontbreekt? Is er wel een ‘Wifi in de trein’ netwerk beschikbaar, maar krijg je geen internet verbinding? Is er geheel geen netwerk? Geven de schermen in de trein wel iets van reisinfo aan, wordt er een statische foto weergegeven of staan ze geheel uit?

De stations worden aangegeven en alle verdere info ook alleen internet doet t al twee weken niet!

Als ik in de IC zit zoals vanochtend dan heb ik nergens last van dus ik denk dat t aan de sprinters ligt.

Juist als alle info wordt weergegeven, is de trein nornaliter volledig in gebruik. Ik had vanochtend een Flirt mee, waar niet eens reisinfo werd getoond, maar waar ik wel toegang had tot internet. Er rijden flirts rond met 2 verschillende software en bij beide krijg ik toegang tot internet. Kan je anders een screenshot plaatsen wat je ziet op je scherm? De info die nodig is om erachter te komen is:

Welk apparaat en merk

Welk treinstel doet ie het wel en welke niet

Welke browser wordt gebruikt

Wat geven de schermen aan

Als ik deze info heb, kan ik het doorspelen en vragen of het iets specifieks is. Ms dat de update een bug heeft voor een bepaald merk. Zelf heb ik de Samsung S7 en gebruik ik Internetexplorer. 

Uit me hoofd rijden er 3 soorten software door het land, waarbij VIRM in veel gevallen het oudste heeft. Ik hoop dat we erachter gaan komen. 

Reputatie 6
Badge

@Loes Hoe kan je bij de FLIRT de twee soorten software herkennen? Er was toch ook een proef waarbij je met regelmaat ook een GPS-kaartje zag met de treinlocatie en mogelijk wat informatie over de snelheid en temperatuur (uit de SNG)? Valt die dan onder 'de tweede’ (OBIS) software in de FLIRT?

@Aar Je herkent de software update oa daaraan inderdaad. Het spoorkaartje welk traject je reist, zoals ook in de SNG is en het opvallenste is de stem. Jasmijn is de oude software, Tessa is de nieuwe. Wie veel Flirt reist, zal het verschil opvallen. Ook dat de omroep anders is. Kleine verschillen iig.

@Aar heb er zelfs een foto van. Dit is dus een nieuwe software Flirt met Tessa.

Vandaag 4 mei 2020 rijd ik met de 2225 en de 2208, beiden Tessa tussen Weert en Tilburg Universiteit rond, heb net in beide stellen geckecked of het internet werkt en ze deden het allebei. Moest mijn smartphone wel in landscape modus hebben om de voorwaarden te accepteren.

De 2219 en 2524, ook 4 mei 2020, beiden Tessa rijden rond tussen Deurne en 's-Hertogenbosch en ook hier via landscape wifi kunnen aanzetten en gebruiken.

Reputatie 7
Badge +3

Jij bent zo onderhand de Flirt wifi tester geworden. :rofl:

@Momo 

In deze crisistijd moet je je toch ergens mee bezig houden 🤣

Vandaag 4 mei 2020 treinstel 2218 van Tilburg naar Weert en nog steeds geen internet 

Nee nog geen trein gehad die internet heeft😒

Ik begin onderhand het idee te krijgen dat het ergens anders aan moet liggen. Ik sta er juist versteld van, dat het bij mij, iig in alle Flirts gewoon werkt. Die score heb ik lange tijd niet gehad om eerlijk te zijn. 

Reageer