Het valt mij op dat de ingezette treinstellen buiten de spits vaak meer zijn dan in de spits. Het is een vrij druk traject waarbij iedere dag wel mensen moeten staan zowel op de heen- als terugreis. Kan hier niet eens naar gekeken worden en verandering in komen? Je betaald veel geld voor een abonnement, maar dit garandeert alleen dat je mee kan niet van een zitplaats. Meerdere keren per week te moeten staan is niet leuk!
Beste antwoord door Denice NS
Hi Querines. Welkom op het Serviceforum.
Balen dat de trein in de spits nou juist korter is 😞 Qua materieel is het roeien met de riemen die we hebben en we proberen dit zo eerlijk mogelijk te verdelen. Ik kan me wel voorstellen dat het erg vreemd staat dat er buiten de spits wel met meer materieel gereden kan worden maar in de spits niet. Mocht je overigens gebruikmaken van een smartphone kan je via de Reisplanner App de drukte in de trein doorgeven (druktemelder). Zo krijgen wij beter inzicht in welke trajecten erg druk zijn en waar we, qua materieelinzet, onze prioriteiten moeten leggen en onderzoek moeten doen of inzet van meer materieel mogelijk is. Met betrekking tot je abonnement en het niet kunnen bemachtigen van een zitplaats moet ik toch helaas melden dat een abonnement geen recht geeft op een zitplaats. Een abonnement is een vervoerbewijs en geen plaatsbewijs ongeacht wat je er voor dient te betalen. Ik heb in elk geval je signaal intern geregistreerd! Ik wil jou (en anderen op dit traject) zeker aanraden de Druktemelder in de App te gebruiken. Des te meer meldingen des te eerder het traject onder de aandacht van onze planning gebracht kan worden 🙂
Bekijk origineel
Balen dat de trein in de spits nou juist korter is 😞 Qua materieel is het roeien met de riemen die we hebben en we proberen dit zo eerlijk mogelijk te verdelen. Ik kan me wel voorstellen dat het erg vreemd staat dat er buiten de spits wel met meer materieel gereden kan worden maar in de spits niet. Mocht je overigens gebruikmaken van een smartphone kan je via de Reisplanner App de drukte in de trein doorgeven (druktemelder). Zo krijgen wij beter inzicht in welke trajecten erg druk zijn en waar we, qua materieelinzet, onze prioriteiten moeten leggen en onderzoek moeten doen of inzet van meer materieel mogelijk is. Met betrekking tot je abonnement en het niet kunnen bemachtigen van een zitplaats moet ik toch helaas melden dat een abonnement geen recht geeft op een zitplaats. Een abonnement is een vervoerbewijs en geen plaatsbewijs ongeacht wat je er voor dient te betalen. Ik heb in elk geval je signaal intern geregistreerd! Ik wil jou (en anderen op dit traject) zeker aanraden de Druktemelder in de App te gebruiken. Des te meer meldingen des te eerder het traject onder de aandacht van onze planning gebracht kan worden 🙂