Inzet materieel sprinter traject zwolle utrecht

• 16 januari 2016
  • 6 reacties
  • 242 Bekeken

Ik overweeg om een dalurenabonnement aan te schaffen voor 1e klas. Ik zit hier meteen een jaar aan vast. Vorig jaar is er veelvuldig de DD-AR trein ingezet waar het verschil tussen 1e en 2e klas minimaal is. Sterker nog ik krijg rug en zitklachten van de stoelen in dit oude treinstel.
Graag wil ik duidelijkheid of dit type trein in de nabije toekomst nog weer regelmatig ingezet gaat worden.
Indien antwoord ja: -ik blijf lekker in de auto zitten.
Indien antwoord nee: -ik ga lekker in de trein zitten.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Het aantal moderne treinen met een fatsoenlijke eerste klas is inmiddels weer meer dan de helft. U heeft in de praktijk meestal een normale eerste klas. Hoe de toekomst zal zijn, is helaas niet te zeggen, de beslissingen vallen in West-Nederland en eerdere besluiten daarover waren inderdaad bijna denigrerend voor de Nederlanders tussen Zwolle en Utrecht. U bent niet de enige die er over valt.

Ik geef u groot gelijk als u geen eersteklastarief wilt betalen voor de DD-AR maar u zult in de meeste gevallen wel goed kunnen zitten in een onderscheidbare eerste klas. Die valt in de DD-AR nauwelijks te herkennen, behalve inderdaad aan de rugklachten die je er van krijgt.

Ik gebruik mijn treinkaart ook voor dit traject, reis altijd eerste klas en u hoort mij niet mopperen momenteel 😉 Er zijn sites waar u op kunt zien welke treinen rijden en wanneer.

Deze site geeft een indruk, mogelijk kan een medeforummer een handiger site geven:

http://www.ovtijden.com/avtdag/zl//

Een DDZ is een trein met een normale eerste klas.
@kortijgroathotmail.com

Wat voor abonnement wilt u precies aanschaffen?
@kortijgroathotmail.com

Wat voor abonnement wilt u precies aanschaffen?

Ik overweeg om een dalurenabonnement aan te schaffen voor 1e klas
Reputatie 7
Badge +4
Als u daarmee een dalvoordeelabonnement bedoelt, zijn de kosten 50 euro per jaar maar daar komen de reiskosten met 40 procent korting bij. Als u echt in de daluren in kunt checken is een Dalvrij eerste klas abonnement voor 129 euro mogelijk aantrekkelijk. Het hangt van uw reisgedrag af maar het op deze afstand meestal goedkoper dan een auto. Het is wel een jaarcontract en het komt u op 1548 euro totaal. Een Dalvoordeelabonnement zou iedereen die vaker dan incidenteel reist met de trein eigenlijk moeten hebben. Het kan al uit bij een jaarlijkse reissom in de trein van 125 euro. Bij Dalvrij is het een kwestie van rekenen.
Zwolle-Utrecht kost tweede klas 15,30/9,20 en eerste klas 26,00/15,50 euro. Tweede bedrag is met 40 procent korting. Dalvrij kan dan al heel snel uit. Het is voor de tweede klas 99 euro per maand en voor u in de eerste 129. Dat laatste bedrag is wel een actietarief, normaal is 172 voor de eerste klas. De actie loopt tot eind april dit jaar.
@markjan witte

Vertel eens, wordt daarmee Dal Voordeel of Dal Vrij bedoeld?

Misschien wil TS eerder de gok nemen als er ten minste de mogelijkheid is om tweede-klas tarief te gaan betalen als er in het komende jaar toch weer DDAR wordt ingezet.
Reputatie 4
Vorig jaar is er veelvuldig de DD-AR trein ingezet waar het verschil tussen 1e en 2e klas minimaal is. Sterker nog ik krijg rug en zitklachten van de stoelen in dit oude treinstel.
Graag wil ik duidelijkheid of dit type trein in de nabije toekomst nog weer regelmatig ingezet gaat worden.

Die duidelijkheid zult U nooit krijgen aangezien NS zijn materieel zo optimaal mogelijk inzet (zeker bij de huidige materieeltekorten) en als dat betekent dat er op Zwolle-Utrecht het beste DD-AR (of DDM1, dat komt 1 september ook weer terug) kan rijden zal dat daar worden ingezet.

Op iets langere termijn als er voldoende nieuwe sprinters zijn afgeleverd zal DD-AR en DDM1 afgevoerd worden en verdwijnen de gemoderniseerde DDZ-dubbeldekkers naar de IC-dienst. Het is de bedoeling om als er voldoende nieuw sprintermaterieel is geen dubbeldekkers meer in sprinterdiensten in te zetten.

Reageer